Konu
:
Manevi Psikoloji Ve Rüyalar...
Yalnız Mesajı Göster
Manevi Psikoloji Ve Rüyalar...
07-17-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Manevi Psikoloji Ve Rüyalar...
“Tanrı kurtuluş yolunu bulasın diye sana rüyalar göndermiştir
”
Hz
Mevlana
Rüyalar tarih boyunca insanlığı yakından ilgilendirmiş fert ve toplumların hayatına yön vermiş güzel sanatların da ilham kaynağı olmuştur
Rüya fizik kanunlarının dışında canlı hareketli ses ve şekillerin karışımıdır
Bu ses ve şekiller hafızadan irade dışı bir şekilde şuura dökülmeye başlar
Rüya insanın psikolojik dengesinin devamlılığı açısından gereklidir
Rüyaların fiziksel alemle metafizik alem arasında bir araç olduğuna da inanıldığından kahinler büyücüler filozoflar ve din adamları rüyayla uğraşmışlardır
Sonrasında tabir ilmi gelişmiştir
Hayatımızın üçte birlik bölümünü kendimizi keşfetmek için bir fırsat olarak kullanmak yerine rüyalar geleceği bildiren bir olgu olarak görülmek istenmiştir
Rüyanın mahiyetinin araştırılmasından çok öncesinden beri rüyalar yorumlanmaktadır
Pozitif bilimlerin gelişmesiyle rüya gerçeğini reddetmek yerine onu ilmi yönden ele almak gündeme gelmiştir
19
yy
da modern psikolojinin de doğuşuyla 20
yy
ın başında özellikle Freud’un rüya ile ilgili geniş çaplı çalışmalarıyla beraber psikoloji alanında rüya konusu incelenme alanı bulmuştur
Freud rüyaların çoğunu cinsel arzulara ve saplantılara bağlar
Bazı rüyaların arzu tatminini sağladığı kabul edilebilir özellikle fiziksel ihtiyaçlarla ilgili olan yeme içme cinsellik korku cesaret gibi
Ancak bütün rüyaları bunlardan ibaret görmek yanlıştır
Rüyalar korkuların dile gelmesi olarak da belirebilirler
Rüyalar bazen kendimiz ve başkaları hakkındaki anlayışımızı ortaya koyarlar
Yani rüyalar yalnızca bilinç dışı arzularımızı dile getirmezler
Ve rüya yorumunda en önemli nokta bu iki durumu birbirinden ayırabilmektir
Uyku ve rüya insani vasıflardan olduğundan dolayı insanın bu yönü de Kur’an-ı Kerim’de bahis konusu edilmiştir
Ayet ve hadislerde rüya olgusuna sıkça rastlarız
20
yy boyunca değişik psikoloji ekollerinin de katkısıyla insanın nefsani yapısı giderek daha belirgin hale geldi
İnsanı ve nefs binasını tanımadan yapılan rüya yorumları ise faydadan çok zarar getirmektedir
Rüya farklı bir bilinç durumudur
Uyuyup rüya görmeye başladığımızda iç âlemimizden gelen veriler tarafından uyarılırız
İlahi bir kaynaktan gelir içimizdeki can merkezinden süzüldükten sonra bireysel hale gelir
Gördüğümüz rüya % 100 bize aittir
Tıpkı parmak izimiz gibi…
Rüyaların çoğu bize ders vermek niyetiyle hâlihazırda ve gelecekteki hayatımıza yön verebilmemiz için sahneye konmuş ilahi senaryolardır
Bütün insanların içsel hakikati olan insan-ı kâmil potansiyeli genel rüya mesajını kişiselleştirmeyi sağlar
Evrensel ilahi mesaj can merceğinden geçince kişisel hale dönüşür
Can kabiliyetine göre rabbinden gelen ilhamla bir senaryo yazar
Evrensel ilahi mesaj bu şekilde kişiye özel yayın haline gelir
Kişisel bir ders niteliğine bürünür
Bu senaryo bizim nefs katmanlarında yükselmemiz için yazılmıştır
Benötesi-Maneviyat Psikolojisinde rüyalar terapide kullanılır
Çünkü rüyamız bize bizim hakkımızda bir şey söylemeye çalışmaktadır
Bu yaklaşımda kişiyi tedavi edebilmek için danışana içindeki hazret-i insanı (ahsen-i takvim olarak yaratıldığını) hatırlatırız
Rüya sahibi ile terapist beraberce oturur ve “aşağıda” oynanan rüya sahnesine bakarlar
Nefsin yapısına nüfuz ettikçe sisler dağılır ve sahne asıl haliyle meydana çıkar
Sanki bir tiyatro oyunu izledikten sonra oyuncuları ve verilmek istenen mesajı yorumlamak gibidir… Senaryosu ne olursa olsun bize özel yazılmış ve dâhiyane bir üslupla sunulmuştur
İçimizde bir yerde bilge bir sanatkâr gizli ve O her gece bizlere birbirinden değişik oyunlar sunuyor
Amacı hayatın bir oyundan ibaret olduğunu ve bu sahnede bizi temsil edenlerin de sadece birer oyuncu olduğunu bizlere göstermek…
Rüyanın amacı bize rollerimizden ibaret olmadığımızı anlatmaktır
Rüyadaki “ben” gölge dediğimiz alt kişiliklerimizdir
Yani karanlık hırslı kötüye meyyal tarafımızdır
İçimizde nefsimizin alt katlarında bir cerahat taşıyoruz onu çıkartmamız etkisiz hale getirmemiz lazım ki dengeye kavuşalım
Rabbimiz bize eşyanın ve insanın hakikatini göstermek istiyor
Velhasıl Rabbimiz Veli (dost) Hadi (ışık tutan yol gösteren hidayet veren) Vedud (gerçek manada seven) Rahman Rahim Hafız (koruyan gözeten) ve daha birçok güzel isminin tecellisiyle bizleri “gerçek” diye tanımladığımız bu “rüyadan” uyandırmaya çalışıyor
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul