Prof. Dr. Sinsi
|
Deniz Harp Okulu

Etkin Güç Bizim Donanmamız
Kuruluş Yılı: 1773
Yer: Tuzla, İstanbul, Türkiye
Üniversite Türü: Devlet
Eğitim Dili: Türkçe
Posta Adresi: Deniz Harp Okulu Komutanlığı Tuzla İstanbul
İnternet Adresi: http://www dho edu tr/index_tr htm
Tarihçe
Deniz Harp Okulu'nun temelini teşkil eden ve Tersane Hendesehanesi adını taşıyan okul; 1773 yılında III Mustafa zamanında kurulmuş olup, daha ziyade gemi kaptanlarının da katıldığı bir kurs niteliğindedir Kasımpaşa'daki bir kalyonda açılan bu kursta düzlem geometri ve seyir dersleri gösterilmiştir
Ülkede ilim ve eğitimin yayılmasının gerektiğine inanan III Mustafa, 1773 yılında Kaptan-ı Derya Cezayirli Gazi Hasan Paşa emrinde bir Tersane Hendesehanesinin açılması için Baron de Tott'u görevlendirmiştir Ak sakallı gemi kaptanlarının da içlerinde bulunduğu yaşları ilerlemiş öğrenciler, üç ay sonra düzlem geometrisinin dört kuralını arazi üzerinde uygulayabilecek, irtifa ölçebilecek ve rota çizebilecek seviyeye gelmişlerdir Altmış yaşındaki öğrencilere yeterli görülerek bu alandaki çalışmalara son verilmiş; III Mustafa ile Baron de Tott, bu öğretimin uygulamalar yoluyla zaman içinde mükemmelleştirilmesini kararlaştırmışlardır
Mekteb-i Fünun-ı Bahriye-i Şahane'de Bir Ders (Bahriyeli Ali Sami'nin 1900'lü yıllarda çektiği bir fotograf)
Karada açılan ilk deniz okulu; Hendesehane veya Hendesehane-i Bahri adıyla, Baron de Tott'un tavsiyesi ve Kaptan-ı Derya Cezayirli Gazi Hasan Paşa'nın gayretleriyle 1776 yılı Şubat ayında Kasımpaşa'da Tersane-i Amire'nin "Darağacı" denilen semtinde kurulmuştur
1782-1783 yıllarında, tersanedeki hendesehanenin dar olması ve ihtiyacı karşılamaması nedeniyle, tersane sahasında birkaç odalık yeni bir mühendishane binası yaptırılmıştır Üç yıllık süre ile eğitim/ öğretim yapacak olan okul, Mühendishane-i Bahri-i Hümayun adı ile 22 Ekim 1784'te yeni binasında faaliyete başlamıştır 1795'te iki kısma ayrılan okulun; birinci kısmında güverte subayı, ikinci kısmında ise gemi inşa subayı yetiştirilmiştir
1821 yılında meydana gelen yangında okul binası da yanmış ve 1822 yılında Tersanede Parmakkapı civarında bulunan Errehane (Bıçkı mağazası) binası tadil edilerek okul buraya taşınmıştır
Kasımpaşa'daki şimdiki Taş Havuzlar mevkiindeki taş havuzun inşaatıyla ilgili olarak; II Mahmut'un Divanhane'ye gelişi sırasında, geçici olarak okulun seyr-i sefain kısmının Heybeliada'ya nakli kararlaştırılmıştır Okul, Heybeliada'da II Mahmut tarafından yaptırılan Kalyoncu Kışlası'na taşınmıştır



Heybeliada'daki eski DHO Binası
Okulun; Heybeliada'daki yeni binaya nakledildiği 1838 yılında, Meclis-i Bahriye ve Hükümet tarafından okulla ilgili olarak çıkarılan kanunnameden, eğitim/öğretim faaliyetine esaslı bir programla başlandığı anlaşılmaktadır
Tanzimat'la birlikte Mekteb-i Bahriye adıyla anılmaya başlanan okul, Kasımpaşa'daki binasında 12 yıl kadar kalmış ve daha sonra son kez Heybeliada'ya nakledilmiş, 1850 yılında ise Heybeliada'daki eski Bahriye Kışlası'na taşınmasına karar verilmiştir Okul binası 34 odalı olup, 150 öğrencisi bulunmaktadır Ayrıca okulda 30 yataklı bir hastane, eczane, matbaa, mücellithane ve büyük bir kütüphane mevcuttur Öğretim İngiliz sistemine göre yapılmakta olup, bazı dersler İngiliz Öğretmen tarafından okutulmaktadır
Bu dönemde okulun; Mekteb-i Bahriye-i Şahane, Mekteb-i Fünun-i Bahriye, Mekteb-i Fünun-i Bahriye-i Şahane gibi isimlerle anıldığı görülmektedir
Sultan Abdülaziz döneminde okula alınan öğrenci sayısı artırılmış ve eğitim/öğretim hususlarında da gelişmeler kaydedilmiştir Çağın teknolojik yenililikleri paralelinde, öğretim programları yeniden ele alınmış, güverte ve inşaiyye sınıfları yanında buhar sınıfı kurulmuştur Böylece okul; 4 yılı idadi, 2 yılı harbiye, 2 yılı da eğitim gemilerinde olmak üzere 8 yıllık eğitim veren bir kurum görünümü kazanmıştır
II Meşrutiyet sonrasında; İngiltere Deniz Harp Okulu örnek alınarak hazırlanan yeni eğitim/öğretim sistemi, 1909 yılından itibaren uygulamaya konulmuştur
Balkan Savaşı yıllarında, okulun mevcut eğitim sisteminde değişikliğe gidilmiştir Buna göre 4 yıl süreli Bahriye Mektebi'nden mezun olanlar, 1 yıl okul gemisinde "Deniz Talebesi" olarak, müteakiben 3 yıl donanmada "Mühendis" olarak eğitim görüp daha sonra Üsteğmen rütbesi ile asıl görevlerine başlamaktadırlar Bu dönemde okul; "Ada Mektebi" adıyla sadece eğitim açısından değil, sosyal hayat açısından da Türkiye'nin en nitelikli okulu olma özelliğini kazanmıştır
Cumhuriyet döneminde; Bahriye Mektebi'ne ilk olarak 1924 yılında Güverte, Makine ve Katip sınıflarında okutulmak üzere öğrenci alınmıştır Bu dönemde Güverte ve Makine sınıfları için öğretim süresi, 1 yılı hazırlık sınıfı olmak üzere 4 yıldır Mezun olanlar, okul gemisinde "Deniz Talebesi" olarak gördükleri bir yıllık eğitimi müteakip mühendis (Teğmen) rütbesi ile donanmada göreve başlamaktadır
Genelkurmay Başkanlığı'nın 27 MAYIS 1928 tarihli emri ile "Heybeliada Bahriye Mektebi", "Deniz Lisesi" adını alarak askeri liselerin müfredat programları uygulamaya konulmuştur 1928'de başlanan bu yeni eğitim/öğretim biçimi sadece 2 yıl uygulanmış, Deniz Lisesi ve Deniz Çekirdek Okulu Heybeliada'daki tesislerde tekrar birleştirilerek adı "Deniz Harp Okulu ve Lisesi" olmuştur
İkinci Dünya Savaşında Almanların Balkanları işgal etmeye başladığı 1941 yılının 23 MAYIS'ında, okul MERSİN'e taşınarak Piyade Kışlasına yerleştirilmiştir Okul, tekrar Heybeliada'ya taşındığı 09 EYLÜL 1946 tarihine kadar burada kalmıştır
1953 yılına kadar Deniz Harp Okulu'nun eğitim/öğretim süresi, 1 yılı teorik öğretimle okulda ve 1 yılı pratik eğitimle donanmada değerlendirilmek şeklinde 2 yıldır 1953 yılından itibaren 4 yıllık layn sistemine geçilmiştir 1969-1970 eğitim/öğretim yılında eğitim ilk 3 yılı öğrenci, 4 ncü yılı Layn Okulu ve 1970-1971 yılından itibaren de Subay Temel İhtisas adı altında subay olarak Sınıf Okullarında okunacak şekilde yeniden düzenlenmiştir
1974-1975 eğitim/öğretim yılından itibaren öğretim süresi 4 yıla çıkarılmak suretiyle, eğitim/öğretim sistemi; Elektrik-Elektronik, Makine, Yöneylem Araştırması-Yönetim, Kontrol Sistemleri, Gemi İnşa, Oşinografi, Uluslararası İlişkiler bilim dalları çerçevesinde şekillendirilmiş ve ilk mezunlar 1977-1978 yılında verilmiştir
1984 yılında eğitim-öğretim sistemi yeniden değerlendirilmiş; bilimsel ve teknolojik gelişmelere paralel olarak Yöneylem Araştırması/Yönetim, Makine ve Elektrik/Elektronik (Muhabere, Bilgisayar, Kontrol, Elektrik) ana bilim dallarında eğitim/öğretime 1986-1987 yılında başlanmıştır
Heybeliada'daki tesislerin gelişen eğitim sistemlerinin gereklerini bina ve tesis yönünden karşılayamaması, ulaşım sorunları ve Türk Donanması'nın deniz subayı ihtiyacının artması; Deniz Harp Okulu'nun istenen özelliklere uygun, geniş bir alana taşınmasını gündeme getirmiştir Bu maksatla, TUZLA'da hazine arazileri ile istimlak edilen parsellerle 750 dönüm tutan Tuz Burnu Yarımadası'nda yeni bir Deniz Harp Okulu'nun inşası için 28 TEMMUZ 1977 tarihinde merhum Cumhurbaşkanı Fahri KORUTÜRK tarafından temel atılmıştır

Deniz Harp Okulu Yerleşkesi
TUZLA'daki modern Deniz Harp Okulu tesisleri, 31 TEMMUZ 1985 tarihinde Cumhurbaşkanı Kenan EVREN tarafından hizmete açılmış ve Heybeliada'daki tesisler Deniz Lisesi Komutanlığı'na devredilmiştir
1988-1989 yılında üç bilimsel dalda ilk mezunlar verilmiştir 1990 yılının başında Harp Okulları'nın statüsü ve 1462 sayılı Harp Okulları Kanunu'nun 2 nci maddesinde yer alan "Lisans Düzeyinde Eğitim" kavramı tartışılmaya başlanmıştır Genelkurmay Başkanlığı'nca, Harp Okulu'ndan mezun olacak subaylara herhangi bir fakültede lisans tamamlama eğitimine gerek duymayacak şekilde belli bir dalda lisans düzeyi eğitim/öğretim verilmesi emredilmiştir Bu emir üzerine YÖK'ün mühendislik çerçeve programı Boğaziçi, İTÜ ve ODTÜ programları da gözden geçirilerek yeniden düzenlenen programlar 1991-1992 yılında uygulanmaya başlanmış ve 1993-1994 yılında ilk mezunlar verilmiştir
1992-1993 yılından itibaren sivil lise mezunlarından bayan öğrenciler de alınmaya başlanmıştır Dost ve Müttefik ülkeler ile yapılan askeri eğitim işbirliği anlaşmaları çerçevesinde, özellikle Türki Cumhuriyetlerden olmak üzere 1993-1994 yılından itibaren misafir askeri öğrenci alınmaya başlanmıştır
1993-1994 yılında başlamak üzere Elektrik/Elektronik ana dalı alt opsiyonu olan "Kontrol ve Bilgisayar Mühendisliği" dalı ikiye ayrılarak Kontrol Sistemleri ve Bilgisayar Mühendisliği haline dönüştürülmüştür
1995-1996 yılında birinci sınıftan başlamak üzere "Gaye-2000" adlı uygulamaya konulan yeni program ile Deniz Harp Okulu müfredatları STCW-95 Sözleşmesine (Uluslararası Gemi Adamı Yetiştirme Programı) uyumlu hale getirilerek meslek ve yabancı dil dersleri arttırılmış, dört yıllık kredi saat toplamları azaltılmış, proje dersi tek yarı yıldan iki yıla yayılmış, Meteoroloji ve İstihbarat dersleri ilave edilmiş ve birinci sınıfın Savaş Beden Eğitim Dersi 15 30'dan önceki haftalık ders programına alınmıştır
Deniz Piyade ve İstihkam sınıfı yetiştirmek üzere, 1995-1996 yılında başlatılmak üzere dış kaynaktan birinci sınıfa erkek öğrenci almaya başlanmış, ancak; müteakip yıl bu amaçla öğrenci alınmasından vazgeçilmesine rağmen 1997-1998 yılında mezun olan sınıftan itibaren Deniz Piyade ve İstihkam sınıfı subay mezun edilmeye başlanmıştır
1996-1997 yılında mezun olan öğrencilere "Subay Diploması" ile birlikte mühendislik unvan ve yetkilerini de içeren ayrı bir "Lisans Diploması" da verilmiştir
17 MAYIS 2000 tarihinde yürürlüğe giren 4566 sayılı yeni Harp Okulları Kanunu ile Öğretim Başkanlığı'nın teşkilat ve kadroları yeniden düzenlenmiştir Bu kapsamda; Öğretim Başkanı Dekan olarak değiştirilmiş, mühendislik diploması veren dallar bölüm olarak yeniden kurulmuş ve bölümlere bağlı Ana Bilim Dalları açılarak bölüm sayısı 4'ten 9'a çıkarılmıştır Aynı kanun gereğince; Türk Silahlı Kuvvetlerinin ihtiyacına yönelik bilim dallarında, 2001-2002 yılından itibaren lisansüstü eğitim/öğretim vermek ve bilimsel araştırmalar yapmak üzere "Deniz Bilimleri ve Mühendisliği Enstitüsü " kurulmuştur
Deniz Harp Okulu NİSAN 2004 ayından itibaren üniversiteler arasında uluslar arası işbirliğini teşvik ederek, öğrencilerin ve eğitimcilerin karşılıklı değişimi ve Avrupa Birliği ülkelerindeki çalışmaların ve alınan derecelerin akademik olarak tanınması amacını taşıyan ERASMUS projesine dahil olmuştur

GÖREVİMİZ
Görev bilinci, şeref, sadakat ve sorumluluk değerleri ile donatılmış, Atatürkçü düşünce sistemini özümsemiş, yeterli fiziki yeteneğe ulaşmış, gelişmeye açık komutanlık ve liderlik niteliklerine sahip, lisans düzeyinde eğitim ve öğretim görmüş, kendisini Türk Deniz Kuvvetlerine hizmete adamış muvazzaf deniz subayı yetiştirmek, ihtiyaçlar doğrultusunda lisansüstü eğitim ve öğretim vermektir
ÜLKÜMÜZ
Geleceğin üstün nitelikli deniz subaylarını yetiştiren, eğitim ve öğretimi ile örnek gösterilen, dünyanın en iyi Deniz Harp Okulu olmaktır
DEĞERLERİMİZ
- Atatürk İlke ve İnkılâpları doğrultusunda Türkiye Cumhuriyetinin temel değerlerine sahip olmak,
- Vazife bilincine sahip olmak,
- Araştırıcı, inceleyici ve sorgulayıcı olmak,
- Değişim ve gelişime açık olmak,
- Deniz ve denizciliği sevmek, sevdirmek,
- Öğrenci odaklı olmak,
- Dürüst, çalışkan, adil, özverili ve coşkulu olmak,
- Kanunlara ve amirlere mutlak itaat etmek,
- Personelin moral ve motivasyonuna önem vermek,
- Mükemmeliyetçi olmak,
- İnisiyatif sahibi olmak,
- Çevreye saygılı olmak,
- Tasarrufa önem vermek,
- Öngörülü olmak,
- Üstün fedakarlık niteliğine sahip olmak,
- Doğru karar verme yeteneğine sahip olmak,
- Üstün cesaret sahibi olmak,
- Üstün fiziki güç ve dayanıklılığa sahip olmak,
AKADEMİK YÖNETİM VE EĞİTİM ÖĞRETİM PROGRAMLARI
Deniz Harp Okulu eğitim ve öğretiminin amacı:
(1) Askerliğin gerektirdiği önderlik niteliklerini, öğretme ve eğitme yeteneğini kazanmış, ahlaken, fikren ve bedenen gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere sahip,
(2) Çağın gerekleri ve gelişmekte olan teknoloji doğrultusunda silahlı kuvvetlerin gelişiminde önderlik edebilecek yeterlikte, fen bilimleri ile askeri, teknik ve sosyal bilimlerde gerekli bilgi ve beceriye erişmiş,
(3) Mezuniyet sonrası öğretim ve eğitimi izleyebilecek ve ileri safhalardaki görevleri yapmaya temel olacak yönelişi kazanmış, karşılaşacağı yurt ve dünya sorunlarını Atatürk ilkeleri doğrultusunda kavrama ve izleme yeteneğine sahip, muvazzaf deniz subayı yetiştirmektir
Yukarıdaki genel amaçların yanında; mezuniyetlerini müteakip su üstü gemilerinde seyirde, güverte ve makine vardiya subaylığı ile limanda güverte ve makine nöbetçi subaylığı görevlerini, kısa süreli görev öncesi kurslarını müteakip ise su üstü gemilerindeki branş subaylığı görevlerini yapabilecek bilgi ve eğitimi vermektir Ayrıca, gemi, filotilla ve filo bünyesindeki çeşitli deniz harp silah ve araçlarının teknik ve taktık kullanma esaslarının temel prensiplerini öğretmek ve bu birlik ve karargahlarda görev yapabilecek temel bilgileri vermek, temel denizcilik kavram ve usullerini öğretmek, eğitimini yaptırmaktır Dört yıllık Deniz Harp Okulu eğitimi süresince, her subaya, endüstri, makine, gemi inşa, elektrik/elektronik (elektronik, iletişim, kontrol sistemleri) ve bilgisayar dallarında mühendislik düzeyinde lisans öğrenimi verilmektedir
Öğrenci Kaynakları
Deniz Harp Okulu'nun asıl öğrenci kaynağı Deniz Lisesi'dir Deniz Lisesi mezunları şartsız olarak doğrudan Deniz Harp Okulu'na kabul edilmektedir Ancak, ihtiyaç halinde sivil liselerin fen kolunu bitirenlerden de üniversite seçme sınav sonuçları esas alınarak(ÖSS) öğrenci alınmaktadır 1994 - 95 eğitim-öğretim yılından itibaren Türkiye çapında yapılan üniversite seçme sınav sonuçlarına göre bayan öğrenciler de alınmaya başlanmıştır Yabancı uyruklu öğrencilerin Deniz Harp Okulu'na kabul edilmeleri ise Genelkurmay Başkanlığı'nın muvafakati ve bakanlar kurulunun kararı üzerine yapılacak anlaşmalarla olmaktadır
Akademik Yönetim
Okul komutanı, dekan, öğrenci alay komutanı, bölüm başkanları ve plan araştırma ve program şube müdürü eğitim ve öğretim yüksek kurulunu oluşturur Kurul, önemli akademik kararların alınmasını ve eğitim ve öğretim programlarının verilen emirler ve standartlar içerisinde yönlendirilmesini sağlar Dekanlık, akademik öğretimi yaptırmakla görevli; elektrik/elektronik, bilgisayar, makina, gemi inşa, endüstri mühendislikleri ile sosyal, yabancı dil, fen ve mesleki bilimler bölüm başkanlığı ve bunlara bağlı ana bilim dalı başkanlıkları ile öğretimle ilgili faaliyetleri desteklemek üzere plan araştırma program, eğitim destek, ölçme ve değerlendirme ve otomatik bilgi işlem müdürlüğünden oluşmaktadır
Eğitim/Öğretim Programları
Teknolojinin hızla gelişmesi, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı bünyesine yeni giren yüksek teknoloji ürünü harp silah araç ve gereçlerini kullanan insan gücünün daha çok teknik bilgiye sahip olmasının gerekliliği ve bilgi çağında bulunmamız nedeniyle, Deniz Harp Okulu'nda öğrencilerin, hem deniz sınıfı subay, hem de yüksek öğrenim kurumlarınca kabul edilen bir mühendislik alanında lisans diploması almaları hedeflenmiştir
Bu amaçla eğitim ve öğretim programları üç temel unsurdan oluşmaktadır:
(1) Ortak okutulan; teknik, sosyal ve fen dersleri ile öğrencilerin; düşünme, araştırma, problem çözme, ve analiz-sentez yeteneklerini geliştirerek en doğru karara varabilecek düzeye getirmek ve çalışmalarını açık ve düzgün bir Türkçe ile ifade etmelerini sağlamak,
(2) Ortak okutulan akademik meslek dersleri ve tatbiki, askeri eğitim ve savaş beden eğitimi uygulamaları ile öğrencileri denizcilik ve liderlik konularında eğitmek,
(3) Deniz Kuvvetlerinin ihtiyaç duyduğu bir alanda yüksek öğrenim kurumlarınca kabul edilen bir mühendislik alanında lisans diploması vermektir
Yabancı Dil Öğretimi
Deniz Harp Okulunda esas yabancı dil İngilizce'dir Ancak, Deniz Lisesinden ve sivil kaynaktan alınan öğrencilerin, yapılan İngilizce dil sınavında üstün başarı sağlayanlar istekleri doğrultusunda ve öğrenci sayısına göre Almanca yabancı dilinde dört yıl süre ile öğrenim görmeleri mümkündür Yabancı dil öğretiminde amaç; yabancı dili konuşup anlama meslek ile ilgili dökümanları okuyup anlama ve yazabilme becerisini kazandırmaktır
Laboratuarlar
Deniz Harp Okulu öğrencileri bulundukları sınıfın statüsüne göre; derslere uygulamalara, laboratuarlara devam etmek, sınavlara girmek ve tatbiki eğitimlere katılmak zorundadır

Öğrencilerin akademik öğrenimlerini, laboratuar ortamında pekiştirmek ve bilimsel araştırmalar da yapmaya imkan sağlayabilmek üzere Deniz Harp Okulunda;- elektrik makineleri ve devre analizi,
- elektronik, iletişim ve mikroişlemciler,
- mekanik, akışkanlar mekaniği ,malzeme,ısı ve termodinamik,
- stimli makineler, dizel ve gaz türbini,
- gemi resmi , teknik resim çizim hanesi,
- gemi denge simülatörü,
- su altı ve su üstü silahları,
- meteoroloji,
- gemi idare havuzu,
- gemicilik,
- seyir ve harita kullanma,
- fizik; mekanik, elektrik/elektronik ve elektro optik,
- kimya
- planatoryum
- yabancı dil laboratuarları bulunmaktadır

Mühendislik dalları
Deniz Harp Okulu'nda aşağıdaki mühendislik dallarında öğretim yapılmaktadır - ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ
- MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ
- GEMİ İNŞA MÜHENDİSLİĞİ
- ELEKTRİK/ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
- BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Birinci sınıftan ikinci sınıfa geçen öğrenciler, istekleri, başarı durumları ve Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'nın öngördüğü kontenjanlar göz önüne alınarak yukarıda belirtilen bilim dallarına ayrılmaktadır
Eğitim - Öğretim süresi
Deniz Harp Okulu, donanmanın ihtiyaç duyduğu deniz sınıfı subayları yetiştiren, aynı zamanda her bir öğrenciye, toplam 5 mühendislik alanından birinde 4 yıllık lisans düzeyinde eğitim ve öğretim veren bir yüksek öğretim kurumudur Deniz Harp Okulunda bir eğitim-öğretim yılı 2 dönemden oluşmuştur
Bunlar:
- Akademik eğitim öğretim dönemi
- Yaz dönemi (tatbiki eğitim dönemi)
Öğretim ve eğitim yılı her yıl eylül ayının son veya ekim ayınının ilk pazartesi günü başlayarak 16 hafta süreli I yarı yıl, 2 hafta I yarı yıl bitirme sınavları, 2 hafta yarı yıl izni ve takiben 16 haftalık II yarı yıl, 2 hafta II yarı yıl bitirme sınavları, 4 hafta bütünleme not yükseltme ve tek ders sınavları olmak üzere toplam 42 haftalık akademik eğitim öğretim dönemi ile 10 haftalık yaz dönemini kapsar Yaz döneminde öğrencilerin uygulamalı gemi eğitimleri ve izinleri planlanır
Normal bir akademik hafta, 5 gün ve günde 6 ders periyodu olmak üzere 30 ders saatine bölünmüştür bu sürenin 2 saati savaş beden eğitimine, 28 saati ise akademik derslere tahsis edilmiştir ayrıca çarşamba günleri derslerden sonra temel askeri eğitim yaptırılmaktadır Bir ders saati 50 dakikadır
Yaz dönemi
Akademik dönem içerisinde okutulan meslek derslerinin uygulamalı eğitimlerini yaptırmak, öğrencileri görev alacakları gemilere alıştırmak ve deniz ortamına uyumlarını sağlayarak denizcilik niteliklerini geliştirmek amacıyla akademik dönemin sonunda er,astsubay ve subay görevlerinin icra ettirildiği 4-5 hafta süreli dönemdir
Sınav ve değerlendirme yöntemi
Yetenekleri yüksek olan öğrenciler arasında bir yarışma ortamı yaratarak maksimum verimliliklerinin ortaya çıkmasını sağlamak ayrıca eğitim/öğretim ortamından kaynaklanacak sorunlardan öğrencilerin en az etkilenmesini temin etmek amacıyla Deniz Harp Okulu'nda "bağıl değerlendirme sistemi" uygulanmaktadır Deniz Harp Okulu'nda her yarı yılda okutulan ders yarı yıl sonunda değerlendirilmekte ve sınıf geçme sistemi uygulanmaktadır
Öğretim elemanları:
Deniz Harp Okulunda dersler, konularında uzman asker ve sivil öğretim elemanları tarafından verilmektedir Meslek dersleri donanmanın seçkin subayları tarafından icra edilmektedir Akademik öğretimde dersler 25-30 kişilik sınıflarda yürütülmektedir Derslerde öğrencilerin fiilen katılımını gerektiren inceleme ve araştırmayı da kapsayan aktif öğretim yöntemi uygulanmaktadır
Her kısma o kısma ders veren öğretim elemanlarından bir akademik danışman görevlendirilmektedir Akademik danışmanlar; öğrencilerin eğitim ve öğretime yönelik, akademik konulardaki başvurularını değerlendirmekte, sınav neticelerini öğrencilere bildirmekte, başarısız öğrencileri takip ederek önlemlerin alınmasını sağlamakta ve başarılı öğrencilerin ödüllendirilmesini temin etmektedir
Deniz Harp Okulu'nda her yarıyıl dersler 110 - 125 öğretim elemanı ile verilmektedir bu öğretim elemanlarının yaklaşık % 15 - 20'si üniversite öğretim üyelerinden oluşmaktadır Deniz Harp Okulu'nda ders veren öğretim elemanlarının %15'şi profesör, %5'i doçent, %10'u yardımcı doçent ve doktora seviyesinde akademik kariyerlidir Okulumuzda yaklaşık 9 öğrenciye 1 öğretim elemanı düşmektedir
Savaş beden eğitimi
Savaş beden eğitimi dersleri, her sınıfa haftada iki saat olmak üzere, ayrı ders planı ve müfredat programı üzerinden uygulanmaktadır Öğrencilerin savaş beden eğitimi notu yüzme, çeviklik parkuru ve dayanıklılık testinden aldıkları toplam not ile belirlenir Deniz Harp Okulu Komutanlığı'nda öğrencilerin fiziki yeterliliklerini artırmak ve çeşitli sportif takımlarda spor yapmalarına olanak sağlamak maksadıyla, geniş bir spor kompleksi mevcuttur Bu spor kompleksinde ; güç geliştirme merkezinin de içinde bulunduğu olimpik standartlarda bir yüzme havuzu, bir atlama havuzu, birden fazla spor takımının aynı anda çalışabileceği kapasitede kapalı spor salonu, iki adet çim futbol sahası , atletizm pisti ile 155 metrelik tartan pistli kapalı atletizm sahası, tenis kortları, açık basketbol ve voleybol sahaları bulunmaktadır Ayrıca deniz sporları için; yat, yelkenli ve kürekli tekneler ile kapalı kürek çekme havuzunun yer aldığı kayıkhane binası bulunmaktadır Modern spor tesislerine sahip Deniz Harp Okulu'nda her türlü spor eğitimi ihtisaslaşmış öğretim elemanlarınca verilmektedir Spor etkinliklerinde özellikle su sporlarına ve takım çalışmalarına ağırlık verilmekte, Deniz Kuvvetleri Gücü ve Deniz Harp Okulu takımları, değişik kategorilerdeki Silahlı Kuvvetler, Deniz Kuvvetleri, Deniz Eğitim ve Öğretim Komutanlığı, Harp Okulları, Üniversiteler arası ve amatör liglerde spor müsabakalarına iştirak etmektedir
Kaynak
|