Yalnız Mesajı Göster

Richard Dawkins'in Gen Bencildir Kitabına Eleştiriler

Eski 07-16-2012   #4
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Richard Dawkins'in Gen Bencildir Kitabına Eleştiriler



Gen Bencildir Kitabına Eleştiriler-5

Konuları ve gerçekleri evrimin öngörülerine uygun olarak eğip bükmek, kimilerini olabildiğince maddeye indirgeyerek basitleştirmek, kimilerine ise yine evrimin gereklerine uygun olarak olabildiğince karmaşıklaştırıp içinden çıkılmaz hale getirmek evrimcilerin bilinen taktiklerindendir

Richard Dawkins buna bağlı olarak da üreme bakımından başarılı olan bireyin kalıtsal özellikleri (genler) bir sonraki nesilde sayıca artmıştır diye (kesin bir dille) yazabildiğine göre bu konuda güçlü kanıtlara sahip olmalıdır

Fakat Dawkins herhangi bir kanıt göstermez Bu nedenle yukarıdaki cümlesi evrimcilere özgü bir şöyle oldu böyle oldu edebiyatıdır ve bilimsel bir değeri yoktur

Bilindiği gibi üremeler canlı türlerinin yenilenmesidir Kalıtsal özelliklerini eksiksiz olarak diğer nesillere aktarmaları gerekir


Bir canlı kalıtsal özelliklerin diğer nesillere artırarak aktarabilir mi?

Kalıtım kanunları ve canlılardaki değişmezlik ilkesi bu soruya kesin bir dille hayır cevabını verir

Canlı gen havuzlarını zenginleştiren hiçbir mutasyon gözlenmemiştir

Canlılar korunma, savunma ve bağışıklık sistemleriyle dış etkenlerin (mutasyonların) olumsuz etkilerinden kendilerini korumaya çalışırlar

Yapılan bilimsel gözlemlerin sonuçları zenginleşme bir yana fakirleşme (tersinim) yönündedir

= = =

Richard Dawkins Gen Bencildir kitabı için düş gücüne seslenmek üzere tasarlandığını fakat bir bilim kurgu olmadığını bilimin ta kendisi olduğunu iddia eder

Richard Dawkins’e göre canlılar (dolaysıyla biz insanlar) birer yaşamkalım makineleri, genler adıyla bilinen bencil moleküllerini körü körüne korumak için programlanmış robot araçlarıdır

Dawkins'e göre insanlar da dahil tüm canlılar genlerin kontrolünde yaşarlar, ürerler ve ölürler

Bu arada yukarıdaki ifadenin tersinim teorisinin canlılar varoluşlarındaki yapılarını korunma, savunma ve bağışıklık sistemleriyle korumaya çalışırlar öngörüsünün paralelinde gibi görünürse de (insan söz konusu olduğunda) bazı yönlerden ayrılır

Öncelikle Richard Dawkins’in bu varsayımına (insanlarda dahil tüm canlıların genlerin kontrolü altında olduğu varsayımına) katılmadığımızı belirtelim

Katılmama nedenimiz ise insanları hayvan denen diğer canlılardan ayıran farklılıkları görmemiz, bilmemiz ve inanmamızdır

Tersinim teorisine göre insanlarda ruh ve nefis (can) denen iki metafizik güç vardır Nefis (can) tamamen genlerin kontrolünde olabilir ama ruh değildir

Ruh insanları hayvanlardan ayıran insansı meziyetlerin kaynağıdır

İnsan dışındaki hayvan denen diğer canlılar genlerin kontrolü altındadırlar Genlerin emrettiklerini yapmaya şartlanmışlardır

Örneğin bir hayvanı kızdırırsanız kızar, korkutursanız korkar Hiç bir zaman duygularını ve duygularının yönlendirdiği hareketlerini kontrol altında tutmaz Buna gerek duymaz Böyle bir kontrol yapma yeteneği yoktur

Ama insan öyle değildir

Duyularını, hareketlerini kontrol altında tutabilir Örneğin kızarsa kızmanın normal kabul edilen hareketlerini yapmaktan kendini alıkoyabilir

Duyu ve hareketlerini kontrol etme sadece insanlara özel insansı meziyetlerin sonuçlarıdır

Söylemek istediğimiz kısaca şudur

Hayvanlar genlerinin kontrolü altındadırlar, bu nedenle hareketlerinden sorumlu değildirler ama insanlar bu yönden hayvanlardan farklıdırlar Zaten bu nedenle insandırlar

İnsanlar gensel tepkimeleri insansı meziyetleri sayesinde kontrol edebilirler Tam karşıtı tepki verebilirler

Diğer ifade ile insanlar genlerinin esiri değildirler

İnsanları da hayvanlar gibi genlerinin kontrolünde zanneden Dawkins çok kötü bir şekilde yanılmaktadır

Richard Dawkins’in bu kitabı yazma amacının insansı meziyetleri ret ve inkar ederek insanlarında genlerinin kontrolünde birer hayvan olduğunu kanıtlama amaçlı olduğu kesindir

Bu kavramda (insansı meziyetlerin inkarı kavramı) evrim teorisinin temellerinden biridir

Dawkins aklı sıra insanları hayvan mertebesine indirgeyerek bilimsellikten çıkarıp bir din haline getirdiği teorisini kanıtlama çabasındadır

Dawkins kitabının önsözünde bir türü diğer bir türden üstün kılacak hiç bir nesnel dayanak yoktur diye yazarak bu amacını en baştan açığa zaten vurmuştur

İnsanı meziyetleri kaldırıp atarsak insan denen ÖZEL canlının bir hayvandan farkının olmayacağı açıktır

Fakat insansı meziyetler yoktur demekle bunu iddia etmekle, insansı meziyetler yok olmaz

Çünkü insansı meziyetler vardır, biz bunu inkarı mümkün olmayacak bir şekilde gözlemliyoruz, daha da önemlisi YAŞIYORUZ

Devamı var

Alıntı Yaparak Cevapla