07-16-2012
|
#2
|
Prof. Dr. Sinsi
|
İnsanlığın Yüz Karası = Öjenizm
Öjenizm-2
Öjenizmin tarihçesi eski yunanlılara kadar uzanırsa da adlandırılıp bilimsel bir teori gibi ortaya konulması on dokuzuncu yüzyılda İngiliz Sir Francis Galton tarafından yapılmıştır diyebiliriz
Haeckelden sonra öjenizmi bilimsel denebilecek yöntemlerle bir kez daha ortaya koyan Sir Francis Galtondur
Kraliçe Viktoriya çağında yaşamış çok yönlü bir İngiliz bilim adamı olan Sir Francis Galton evrim teorisinin kurucusu olan Charles Darwinin kuzenidir
Öjenik ve öjenizm Sir Francis Galtonun iyi tür anlamında eski Yunancadan ürettiği bir kelimedir
Sir Francis Galton öjenizmin insanın evrimine yardım edip hızlandıracağını zannediyordu Dolaysıyla öjenizm evrim teorisinin yan ürünü bir felsefedir
Galtona göre öjenizm, sağlıklı ve sağlıksız fertlerin karışık hâlde olduğu bir canlı soyunu iyileştirme bilimidir
Öjenizm ile ırkçılık içiçedir
= = =

Modern öjenizmin kurucusu sayılan Sir Francis Galton
= = =
Öjenizm en iyi ırklara, daha az iyi olan ırklar üzerinde hâkim olma şansı veren bütün tesirlerle meşgul olur
Galtona göre öjenist olmak, yüksek niteliklere sahip, ideal kabul edilen bir modele gitgide daha uygun insanları dünyaya getirmek için mümkün olan tüm imkanları ve araçları olabildiğince kullanmak demekti
Irk kavramını farklı manalarda kullanan Galton önce beyaz, siyah, sarı ve diğer ırkları kabiliyetli ve az kabiliyetli olarak ayırıyordu
Nobel Tıp Ödüllü Fransız Charles Richet de, üstün insan ırklarının aşağı ırklarla karışmasına izin vermemeliyiz Bir zenciyi bir beyazla nasıl eşit kabul edebiliriz, anlamıyorum!
Yeryüzünde ırklar arasında gerçek aristokrasiyi oluşturacağız; Afrika ve Asyanın içimize soktuğu çirkin etnik unsurlarla karışmamış beyazların, yani saf ırkın aristokrasisini diyecekti
Galtona göre ikinci manada ırk, bazı hususiyetleri irsen devam ettiren homojen bir topluluktu
İyi bir ırkın hususiyetleri zekâ, enerji, fizikî kuvvet ve sağlıklı olmaktı
Galton ırk kelimesini bazen de kastın eş anlamlısı olarak, bir ülkede sosyal bir gruba, bir toplum tabakasına (irsî sosyal sınıf) karşılık kullanıyordu
Irk neticede din gibi algılanır olmuştu
Beyaz ırktan milletlere bile farklı değer biçilen bir öjenizme (kuzeyliler ve Akdenizliler) veya aynı ülkede çeşitli vatandaş kategorileri oluşturmayı hedefleyen bir sınıf öjenizmine kapı açılıyordu
Tıp Nobeli alan Macfarlane Burnet 1990ların başında, genetik, modern tıp ve sistematik bir sosyal hareket yoluyla, üstün kastları çoğaltacak, aşağı kastları izole edecek bir seleksiyon teklif edecekti
= = =
Galton, kuzeni Charles Darwinin Türlerin Kökeni kitabında işfade bulan fikirlerinden hareketle tabiî seleksiyona katkıda bulunmanın temel insanlık görevi olduğunu yazıyordu
Yani, tabiatın kör ve yavaş şekilde yaptığını, insanlar şuurlu ve hızlı şekilde yapmalıydı:
kabiliyetli olanların devamlılığını kolaylaştırmak ve kabiliyetsizlerin çoğalmasını yavaşlatmak (veya durdurmak)
Bilhassa üstün kabiliyetli sınıf tehdit altında kaldığında, bu bir mecburiyetti
Zayıfları, acımasızca muamele edilebilecek devlet düşmanları olarak gören Galton, öjenizmin insanlık için dinî bir kural hâline geleceğine, dinî geleneğin ortadan kalkmasından sonra, din adamlarının yerini bir çeşit bilim rahipleri sınıfının alacağına inanıyordu
Bazı siyasiler bu görüşlere kulak verdi Irkçılık ve öjenizim adına bu gün insalığı utandıran pek çok uygulamalara imza attılar
Bu arada, Nobel Tıp Ödüllü Fransız Alexis Carrel 1935 yılında yayınlanan İnsan, Bu Meçhulde irsî bir biyolojik aristokrasi kurmak gerektiğini söylüyor, uygar milletlerin faydasız ve zararlı varlıkları koruyarak gösterdiği saflığa üzülüyor, az tehlikeli suçluların kamçılanmasını salık veriyor, ötanaziyi insanî ve ekonomik buluyordu
Devamı var
|
|
|