Konu
:
Ertuğrul Faciası
Yalnız Mesajı Göster
Ertuğrul Faciası
07-16-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Ertuğrul Faciası
Japonya ziyareti dönüşü batan Türk gemisindeki 587 kişinin şehid olması
1887 yılında Japonya İmparatorunun amcası
bir harp gemisiyle İstanbul’a ziyarete gelmişti
Bu dostluk ziyaretine karşılık vermek
Hind ve Pasifik Okyanuslarında Türk bayrağını dalgalandırmak ve oralardaki Müslüman halkı halifeye bağlamak düşünceleri ile
geziye karar verildi
Sultan Abdülhamid’in emriyle karar verilen bu ziyaret için Ertuğrul Firkateyni görevlendirildi
İstanbul tersanelerinde yapılan bu savaş gemisi
2344 tonluk olup hem yelken hem de makine ile hareket ediyordu
Esas yelkenli olan bu geminin 600 beygir gücündeki makinesi
yardımcı vazife görüyordu
15 Temmuz 1889 günü
o yıl Heybeliada’daki Bahriye Okulunu bitiren genç teğmenlerin hepsi
İstanbul’dan hareket ettiler
Kafile başkanı Albay Osman Bey dahil
gemide 1092 kişi bulunuyordu
Gemi
Aden
Cidde ve Bombay’a uğrayarak yoluna devam ediyordu
Uğrak yerlerindeki Müslüman halk
Türk denizcilerine çok yakınlık gösteriyordu
Gemi
Seylan Adası
Singapur
Saygon
Hong-Kong limanlarına uğradıktan sonra
28 Haziran 1889’da Japonya’nın Yokohama limanına ulaştı
Amiral ve emrindeki heyet
İmparator Meiji tarafından Tokyo’daki sarayında kabul olundu ve kendilerine birer nişan verildi
Ertuğrul personeli
Japonya’da kaldığı üç ay içinde en itibarlı misafirler olarak muamele gördüler
Gittikleri her yerde derin bir ilgi ile karşılandılar
Normal dönüş zamanında
kafileden 37 kişi koleraya tutulduğundan
Yokohama’da 33 gün karantinada kalındı
15 Eylül 1889’da Yokohama’dan hareket eden Ertuğrul gemisi
iki gün sonra fırtınaya tutuldu
Fırtına şiddetlenerek tayfun haline geldi
Arka direk kırılınca açılan deliklerden makine dairesine su doldu
Bu durum gemi idaresinin tamamen kaybolmasına sebep oldu
Gemi
18 Eylül 1889 günü battı
Amiral Osman Bey dahil 587 kişi şehid oldu
Şehitlerin cesetleri ve vücut parçaları
Japon köylülerince ve sağ kurtulan Türk denizcilerince toplanarak
adada bulunan fener yakınındaki hakim bir tepeye gömüldüler
Sağ olarak kurtulanlar ise
yaralı vaziyette
iki Japon harp gemisi tarafından
birkaç haftada Çanakkale Boğazına kadar getirildi
Bu gemiler
2 Şubat 1890’da Dolmabahçe önüne ulaştılar
Sultan İkinci Abdülhamid Han da
Japon İmparatorunun
Türk deniz ailesine gösterdiği yakınlık ve sevgiyi
fazlası ile göstererek Türk-Japon sevgi ve işbirliğinin temelini attı
Japonlar
Kaşımazaki Fenerinin 300 metre güneydoğusundaki bir yere
denizcilerimizin hatırasına hürmeten âbide diktiler
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul