07-16-2012
|
#4
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Düşen İlahlar - Düşen Melekler
ıspanaknamık Nickli Üyeden Alıntı
Cehennemdeki azap sadece ateş şeklinde değil,yapılan kötü amele göre çeşitli azaplar olacak Yani her kötü amelin karşılığı ateş azabı olmayacaktır Kur'an-ı Kerim mecazi anlamları da içinde barındıran bir kitaptır ama ne yazık ki,kitabı yorumlayan ve adı konulamayan ilimlere vakıf olduğu düşünülen insanların edebiyat denilen bir ilimden haberleri olmadıkları için ve kendilerinin anladıkları dışında ayetlere yorum getirenleri dinden afaroz ettikleri için konular açıklanamıyor Dolayısıyla insanların kafası karışıyor
Cinlerin ateşten yaratılması yanmayacakları anlamına gelmez Çünkü insanda topraktan yaratılmıştır ama 4 kattan kafasına kilden bir saksı düştüğünde ölebilir Şeytan zaten bir melek değildi,hiç bir zaman da olmadı O,cin olarak yaratılmıştı ama yaptığı güzel işler ve ilimde ilerlemesi sebebiyle rütbe olarak meleklerle aynı mertebeye gelmişti ki,kibri neticesinde kovulması bunun bir göstergesi Melekler günahsız varlıklardır,nefsi arzuları yoktur
İslâm Tevhid dinidir,Kur'an-ı Kerim'den de yola çıkıldığında "Baş Tanrı" gibi bir benzetme söz konusu olamaz Melekler,Allah'ın emirlerini uygulamakla görevle varlıklardır Şefaatte söz konusu Allah'ın dilemesi yani bu demek değildir ki,bana herhangi melek ya da beşer şefaat edecek Bunu bilemezsin O yüzden bu düşünce ile etten kemikten ilâhlar edinip,melekleri de yanında ilâhlaştırmanın İslâm dini ile bir alakâsı olmadığı gibi bu açıkça putperestliktir !
İşin bu duruma gelmesinin sebebi,melekler ve cinler hakkında verilen bilgilerin bazılarına yetersiz gelmesi,bunun sonucunda vahiy ile bildirilenin dışındaki mitolojik olayların,hurafelerin vs dine sokulması Çünkü doğaüstü olayların insanı çeken bir yanı var Şeytan'ın isyan etmesi,meleklerin secde etmesinden daha çok dikkat çekiyor Kur'an-ı Kerim ve hadis kaynaklarını ele alırsak,melekler ve cinler hakkında en fazla 30 - 40 sayfalık bir kitap yazılabilir,daha fazlası değil
aynen katılıyorum
güzel bi acıklama olmus tebrikler
|
|
|