Yalnız Mesajı Göster

Telefonda Konuşmanın İncelikleri

Eski 07-14-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Telefonda Konuşmanın İncelikleri



Telefonda konuşmanın da basit kuralları var Konuşmaya ‘merhaba’ diyerek başladıktan sonra, konuşulan kişinin adı öğrenilip, neden aradığınız ve kiminle görüşmek istediğinizi belirterek devam etmeniz gerekiyor
Telefonda konuşurken sesin hoş ve cana yakın olması, ne çok ağır ne de çok aceleci konuşulması ve şekerim, güzelim, canım gibi yapmacık kelimelerden kaçınılması gerekiyor

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi(ÇOMÜ) Çanakkale Meslek Yüksekokulu (ÇMYO) Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programı Öğretim Görevlisi Cumhur Erdönmez, pek çok deneyimli yöneticinin bile bazı zamanlar telefonda konuşurken çekindiğini belirterek, bu fobiyi yenmek için oldukça basit kurallar olduğunu bildirdi

Erdönmez, “Bunun yolu, konuşmayı önceden planlamak, söyleneceklerin pratiğini yapmak ve sonra numaraları tuşlamaktan geçiyor ‘Merhaba’ denildikten sonra, konuşulan kişinin adı öğrenilip bir yere not edilmelidir Konuşmalarda asla kaba, sabırsız ve ısrarcı olunmaması gerekir Neden aradığımız ve kiminle görüşmek istediğimiz belirtilmelidir” dedi

Randevu almanın püf noktaları

Telefonda randevu almanın da bazı püf noktaları bulunduğuna işareteden Erdönmez, şöyle konuştu: “Önemli olan, telefonda konuşma stratejisini öğrendikten sonra iyi kullanabilmektir Telefonda iş başvurusu yapmak için öncelikle işe almaya yetkili kişiye ulaşılmalıdır Konuşma yapılacak kişinin adı bilinmiyorsa öğrenilmeye çalışılmalıdır Bir görüşme için 3 kez istekte bulunulmalıdır İlgili kişi görüşme yapmayı kabul ederse uygun gün ve saat belirlenmelidir

Başka şeylerle ilgilenilmemesi gerekir

Telefonda açık konuşulması gerektiğini vurgulayan Erdönmez, “Telefon görüşmeleri tıpkı bir bütçe hazırlamak gibi dikkatli ve etkili kullanmaya bağlıdır Birisiyle görüşürken ismiyle hitap edilmesi gerekir Karşıdaki kişide güven uyandırılmalıdır Telefonda görüşürken başka şeylerle ilgilenilmemesi gerekir” diye konuştu Telefon görüşmelerinin bazı incelikler gerektirdiğini ifade eden Erdönmez, şunları kaydetti:

“Ses, hoş ve cana yakın, zorlanmadan duyulabilecek normal tonda olmalıdır Ne çok ağır ne de çok aceleci konuşulmalıdır Çok kısa, yetersiz ve kaba yanıtlar verilmemelidir Telefon uzun süre çalmamalıdır Mikrofona 2 santimetre mesafeden, anlaşılır biçimde konuşulmalıdır Şekerim, güzelim, canım gibi yapmacık kelimelerden kaçınılmalıdır Karşı taraf kapatmadan telefon kapatılmamalıdır



Alıntı Yaparak Cevapla