07-12-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Kur'an-İ Kerim Okumak Ve Dinlemenin Fazileti
Kur'an-ı Kerim Okumak ve Dinlemenin Fazileti
Kur'anı Kerim Okumanın ve Dinlemenin Önemi
Kur'anı Kerim Okumanın ve Dinlemenin Sevabı
Her müslüman için namazı caiz olacak miktar Kur'an-ı Kerim'den ezber etmek, bir farz-ı ayndır Fatiha sûresi ile diğer bir sûreyi ezber etmek de vaciptir ki, bununla farz da yerine getirilmiş olur Kur'an-ı Mübin'in diğer kısımlarını ezberleyip hafız olmak da ehli İslâm için bir farz-ı kifayedir
Kur'an-ı Kerim'i namaz dışında Mushaf-ı şerif'ten bakarak okumak,
ezber okumaktan daha faziletlidir Çünkü bu takdirde okuma ibadeti ile
Mushaf-ı şerif'e bakma ibadeti toplanmış olur
Kur'an-ı Azim'i namaz dışında da kıbleye yönelerek ve güzel
elbiseler giyinmiş bulunarak taharet üzere okumak müstehaptır Evvelinde
"eüzü" ile "besmele"yi okumak da müstehaptır
Kur'an-ı Mübin'i ayda bir kere hatim etmek daha iyidir Senede bir,
kırk günde bir, haftada bir hatim edilmesini tercih edenler de vardır Üç
günden az bir müddette hatim edilmesi müstehap değildir Çünkü böyle
az bir müddette okunacak bir Kur'an-ı Azîm'in yüksek mânalarını düşünmek mümkün olamaz, tecvidine de belki riayet edilemez
Kur'an-ı Kerim'i dinlemek bir farz-ı kifayedir Bununla beraber
başka işler ile uğraşan kimselerin yanlarında Kur'an âyetlerinin seslice
okunması uygun değildir Bu halde Kur'an-ı zişan'ı dinlemeyenler değil,
okuyanlar günaha girmiş olurlar
Kur'an-ı Hakim'i okumak, nafile ibadetten ve aşikâre okumak,
sessizce okumaktan ve dinlemek, okumaktan daha faziletlidir Yeter ki
riyadan uzak olsun
Bir kimse, yürürken veya bir iş görürken Kur'an-ı Kerim'i
okuyabilir Yeter ki bu hal, Kur'an'ın gafletle okunmasına sebebiyet
vermesin
Namaz kılınması mekruh olan vakitlerde dua ile, tesbih ile,
Peygamber Efendimiz'e salât-ü selâm ile meşgul olmak, Kur'an-ı Kerim'i
okumaktan daha faziletlidir
Kur'an-ı Kerim'i güzel ses ile tecvid üzere okumak müstehaptır
Nitekim bir hadis-i şerif'te:
لكل شيئ حلية وحلية القرآن حسن الصوت
"Her şeyin bir süsü vardır, Kur'an'ın süsü de güzel sestir "
buyrulmuştur
Fakat tecvide aykırı şekilde telhin ile, terci' ile, nağmeler ile
okumak caiz değildir Kelimeleri değiştiren bir lâhn (hata), ihtilafsız
haramdır Lâhn ile Kur'an okuyan kimseye doğrusunu ihtar etmek, işiten
kimse için yapılması gerekli dini bir vazifedir Ancak bu yüzden
aralarında bir düşmanlık, bir kin meydana geleceği bilinirse, o müstesna
Kur'an-ı Azîmüşsan'ı okuyup öğrenmiş olan kimse, daha sonra
Mushaf'ı şerif'ten okuyamayacak derecede unutacak olsa, günahkâr olur
Kur'an-ı Kerim'i okumak gibi başkasına okutmak da pek büyük bir
ibadettir
Bir hadîs-i şerifte:
خيرآم من تعلم القرآن وعلمه
"Sizin en faziletliniz, Kur'an'ı öğrenip başkalarına öğreteninizdir "
buyrulmuştur
Diğer bir hadisi şerifte de:
القراء عرفاء اهل الجنة
"Güzel Kur'an okuyan müslümanlar, cennet ehlinin en arif olanlarıdır "
buyrulmuştur
Kur'an-ı Mübin maddî, manevî, bedenî ve kalbî hastalıkların bir şifasıdır
Nitekim: “ القرآن دواء ” hadîs-i şerifi de bunu bildirmektedir
Artık her müslüman için icap etmez mi ki, Kur'an-ı Kerim'i öğrensin, onu okumakla şereflensin, birçok sevaplara nail olsun!
|
|
|