|  06-28-2012 | #1 | 
	| 
Prof. Dr. Sinsi
 | 
				  Şaşkn Damat 
 
              Şaşkın Damat Film - Kemal Sunal - Ali Şen
  
 
 Yönetmen: Zeki Ökten
 
 Senaryo: Sadık Şendil
 
 YapımYılı: 1975
 
 
 Kemal Sunal & Meral Zeren filmlerinden biri daha
  Üstelik konusunun çıkış noktası Salako 
 ile neredeyse aynı
  Senaryoda bir iki değişiklik yapılmış, ek karakterler konmuş ama özüne dokunulmamış  Her iki filmin senaryosu da Sadık Şendil imzalı  Hal böyle olunca oturduğum yerden hep aynı ahkâmı kesiyorum; altmışlar ve yetmişlerin ortasına kadar Yeşilçam'da o kadar çok film çekilmiş ki, senaristler fabrikasyon senaryolar yazmışlar, ister istemez sürekli tekrarlara girilmiş  Aynı senaryolar daha aradan 2-3 yıl geçmeden başka starlarla değişik isimler alarak tekrar çekilmiş  Hatta bazen de değişik senaryolar kırpılıp kırpılıp akabinde de yapıştırılıp karma bir senrayo ile filmler yapılmış  
 
 Şaşkın Damat filminde ben Salako'nun tadını yakalıyorum bununla birlikte , yetmişlerdeki erotik havanın bu filme de azıcık sirayet ettiğine inanıyorum
  Nasıl ki Salako'da Meral Zeren'in poposunu gördü ise , Şaşkın Damat'da da şoko parti nedir seyirci bunu öğreniyor :) 
 
 Zengin ve muhafazakâr amcabeyimiz Süleyman (Ali Şen) yeğeni Serpil'e oldukça düşkündür
  Serpil'in ailesi ise oldukça geniş, genişolduğu kadar da züğürttür  Amcabeyin aksine dinle imanla ilgileri yoktur  İşleri güçleri günübirlik yaşamak, çalışmadan yorulmadan hayattan keyif alabilmektir  Ailede bol alkol tüketimi, kumar, lükse özenti göze çarpmaktadır  Onlar züğürttürler ama çok medenidirler, amcabey ise parasını nasıl harcayacağını bilmeyen cahil biridir( EE hem hacı hem hoca hem de zengin! Kültürlü olacak hali yok ya Türk filmi işte !)  Film, bu iki ucu temsil eden karakterlerin abartılmış davranışları ile bezelidir  Gerekli giydirmeler yapılan filmimizde asıl mesaj ise en iyi yol orta yoldur, ne öyle ne böyle, kimseyi sıkmamak gereklidir, herkes aslına dönmeli, olduğu gibi gözükmelidir  Haha az daha zorlasam Mevlana'nın yedi öğüdünü çıkaracağım sanırım :) 
 
 Nerde kalmıştık ? Amcabey, Serpil'i sevmektedir sevmesine de, ona ve ailesine yardımı şarta bağlamıştır; mazbut ve muhafazakâr bir şekilde yaşamalıdırlar
  Bu yüzdendir ki, süper mini etekli Serpil, amcasını ziyarete gidişinde başına örtüsünü, kıçına az daha uzun eteğini geçirmektedir  A Ha ! Bakın bu filmi takiyyecilik nedir konusunda da örnek gösterebiliriz  
 
 Neyse efeemm
    Amcabeyin bir de gariban saftirik bahçıvanı vardır; Abdi  Gizliden gizliye Serpil'e aşıktır  
 
 Bir gün ansızın amcabey, Serpil'lere gider
  Evde karşılaştığı manzara tam bir felakettir  Üzerine çikolata sosu boca edilmiş Serpil, güçlü guvvatlı ve edeleli bir azman tarafından o çikolatadan arındırılmaya çalışılıyordur  Amcabey oracıkta destur çeker ve olaya el koyar  Serpil derhal hayatına çeki düzen verecek, namuslu namuslu ve içinde çikolata sosu olmayan bir evlilik yapacaktır  Yoksa aileye para musluğunu kesecektir  Serpil için uygun gördüğü damat adayı da gariban bahçıvan Abdi'dir  
 
 Serpil , Abdi ile kendince formalite icabı evlenir
  Abdi ise hayalinin gerçekleşmesinin verdiği sarhoşluktan ayılamamıştır  Sonrasında Serpil'in onu sevmesi için küçük çocukların gittiği bir okula birkayıt olacak, kendini yetiştirmeye çalışacaktır Abdicik  Aile efradı ile çıkılan balayında Serpil kendisini zengin bir işadamı olarak tanıtan , aslında zengin kadın avcısı olan dolandırıcı Kadir (Bülent Kayabaş) tanışır  
 
 Gerisini anlatmaya lüzum var mı ? Tıpkı Salako'daki gibi sonunda Kadir'in dolandırıcı olduğu anlaşılır, Serpil onu yürekten seven Abdi'nin gönlünü kazanmaya çalışır
  
 
 Filmde dönemin çocuk yıldızı Kahraman Kıral'ı Abdi'nin sınıf arkadaşı rolünde izliyoruz
  Adiloş Teyzemin de küçük bir rolü var, öğretmeni canlandırıyor  Oyunca kadrosu da oldukça geniş aslında filmin; 
 Abdi: Kemal Sunal
 
 Amcabey: Ali Şen
 
 Serpil:Meral Zeren
 
 Serpil'in Annesi : Ayfer Feray
 
 Kadir: Bülent Kayabaş
 
 Serpil'in dayısı : Turgut Boralı
 
 Serpil'in sarhoş eniştesi: İhsan Yüce
 
 Öğretmen: Adile Naşit
 
 Okul müdürü: Muharrem Gürses
 
 | 
	|  |   |