Yalnız Mesajı Göster

Kalite Yönetimleri

Eski 06-27-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kalite Yönetimleri






Türkiye'de henüz tam olarak anlaşılamamış, fakat uygar ve gelişmiş bir toplum olmanın artık vazgeçilmez bir unsuru olan Toplam Kalite Yönetimi, İnsan Kaynakları Yönetimi, Organizasyon Teknikleri, Kalite Güvence ile ilgili bilgileri paylaşacağız

WEdwards Deming, PhD
WEdwards Deming tartışılmaz bir şekilde kalitenin gurusudur, ABD ve endüstrileşmiş ülkelerde kalite yönetiminin ilerleyişinden neredeyse tek başına sorumludur Deming'in vizyonu, yönetim felsefesi ve kendini adamışlığı Amerikan ürünlerinin hem ülke içinde, hem de ülke dışında bir dönüm noktasından geçerek kabul görmesinin en büyük amilidir -Kalite yönetiminin babası-nın görüşleri, ABD'de önceleri pek rağbet görmemiştir Fakat Deming 1980'de, -Eğer Japonya yapabildiyse, biz niye yapamayalım? - adlı bir NBC belgeselinde göründükten sonra, ünlü olma statüsüne erişmiştir Deming 1993'te 93 yaşında ölmüştür

Kalite ve gerekli yönetim tarzı : DEĞİŞİM İHTİYACI
Batı dünyasında endüstrinin yaşayabilmesi için daha iyi kalite gereklidir Amerikan endüstrisi, 1920'lerden başlayarak İkinci Dünya Savaşını takip eden yirmi yıl boyunca dünyaya hakim olmuştur Bugün ise bir uyuklama dönemi içindedir
İkinci Dünya Savaşından sonra Kuzey Amerika'nın üretebildiği her şeyi satın alabilmek için dünyanın tüm geri kalanı sıraya girmişti
Neden?
Endüstriyel dünyanın geri kalanı harap olmuştu ABD'de herkes bu iyi zamanların devam edeceğini zannetti
Peki ne oldu? Neden?
Bunun cevabı, Amerikan ürünlerinin birçoğunun kalite açısından eksik ve rekabet gücünden yoksun oluşudur ABD'de hala kaliteye değil, miktara ağırlık verilmektedir Herkesin tahmin edebileceği gibi, doların yen karşısında değerinin düşürülmesi de bir hayal kırıklığıdır Yen karşısında düşük fiyatlar bile, kimsenin almak istemediği ürünler için bir Pazar oluşturamaz Birçok Amerikan ürünü hiçbir fiyata satılamaz durumdadır Doların değerinin düşürülmesi, daha iyi iş yapma yolunu açmayacaktır Bunun yolu, daha iyi kalitedir Bugün, 1960'lara kadar içinde bulunduğumuz durumdan tamamen farklı bir pozisyondayız
Ne yapmalıyız?
Uluslararası ticarette daha iyi kalite, bir çözüm yoludur; ticareti kısıtlama, kendine acıma ya da dilencinin uzattığı para kutusu değildir ABD zaten ticarete diğer tüm ülkelerden daha fazla kısıtlama getirmiştir, ikinci sırada da Fransa vardır Tasarım, mühendislik ve testlerin daha iyi yönetimi ve süreçlerin iyileştirilmesi sayesinde kalite iyileştirildikçe, maliyetler azalır ve verimlilik artar Daha düşük fiyata daha iyi kalitenin, bir Pazar yakalama şansı vardır Kaliteyi iyileştirmeden maliyetleri kısmanın hiç bir yararı yoktur
Kalite ve yenileme:
Kalite üç şekilde iyileştirilebilir:
- Ürün ya da hizmetin tasarımını yenileme yoluyla,
- Süreçleri yenileme yoluyla,
- Mevcut süreçleri iyileştirme yoluyla
Sıkı çalışma kaliteyi sağlamayacaktır En üstün çabalar, cihazlar, bilgisayarlar ya da makinelere yapılan yatırımlar da kaliteyi sağlamayacaktır Kalite iyileştirme için gerekli faktörlerden biri, derin bilginin kullanımıdır Bilginin yerine konulabilecek hiçbir şey yoktur Ve bilgiden bol bir şeyimiz de yoktur Onu nasıl kullanacağımızı öğrenmemiz gerekir
Yönetim tarzları: Batı dünyasında yanlış yönetim tarzları ve bunlara eşlik eden kötü uygulamalar büyümüş ve kök salmıştır Bunlar, çeşitliliği azaltmanın, bir ürünü iyileştireceği teorisiyle daha da görünür duruma gelmektedir Çeşitlilik teorisi (istatistiksel bir teori), çeşitlilik, yüksek maliyet, düşük kalite ve sonuç olarak pazar kaybını getiren yönetim uygulamalarını saptamaya yardımcı olur Aynı teori, daha iyi uygulamalara da işaret eder

Yanlış Yönetim Tarzı
- Başarısızlık yönetimi ( çok geç) Başarısızlığın nedenleri üzerinde çalışmak daha iyidir Başarısızlıklar neden değildir; bir şeylerin sonucudur
- Süregiden bir sistemi bozmak Örneğin, bir ürün ya da hizmetle ilgili yanlış giden her şeyi izlemek / kaydetmek Bu politika, sistemi iyiye götürmez Bu bozmaktır, problemi daha da kötüleştirir
- Doğruluk yüzdelerini ya da geçen ay bir ürün ya da hizmetle ilgili kötü giden şeylerin yüzdelerini gösteren liste ya da grafikler oluşturmak
- Yıllık performans değerlendirme, "hak etme" sistemi - kişileri silip / ezip geçmek
- Bölümlerin yıllık bir değerlendirmesi ( Bir bölümün müdürü bu değerlendirmeye göre ödüllendirilir)
- Maliyetleri kısma kampanyaları - sanki sebep, maliyetlermiş gibi
- Teşvik primleri, komisyonlar ve bonuslar
- Üst yönetimin kaliteyle ilgili, ürün ve süreçlerin yenilenmesi ve süreçlerin iyileştirilmesiyle ilgili sorumluluğunu anlayamaması Kalite, yönetim kurulunda başlar
- Kısa dönemli planlama ve hızlı karlar
- Paranın gidip gelmesi, istikrarsızlığı
- İşbirliği olmadan rekabet Pastadan daha büyük bir dilim almak, fakat pastayı daha da büyütmek değil
- Fiyat etiketleriyle iş yapmak
- Kısa dönemli sözleşmeler
- Hedeflerle yönetim ( MBO ) ya da sayılarla yönetim
- Derin bilginin rehberliği olmaksızın cihazlara, bilgisayarlara, otomasyona ve yeni makinelere yatırım yapmak
- İşgücü için posterler ve sloganlar
- İş standartları - kotalar Bunlar, üretim maliyetlerini ikiye katlar, iş yapan insan onurunu yok eder ve iyileştirme için bir engel oluşturur

Deming'in 5 Prensibi
1 Kalite eksikliğiyle ilgili temel problem, yönetimin çeşitliliği anlayamamasıdır( Her şey çeşitlilik gösterir İstatistik bize bir şeyin ne kadar çeşitlilik göstereceğini tahmin etmekte yardım eder)
2 Problemlerin sistemde mi , yoksa insanların davranışında mı olduğunu bilmek yönetimin sorumluluğundadır
3 Takım çalışması; bilgi, tasarım ve sürekli yeniden tasarıma dayanmalıdır Sürekli iyileştirme yönetimin sorumluluğundadır Düşük kalite ve verimliliğin bir çok nedeni, sistemden kaynaklanmaktadır
4 İnsanların eğitimi, istatistiksel kontrole geçebilmelerini sağlayacak düzeyde olmalıdır( Kullandığınız sistemin sınırları dahilinde ellerinden gelenin en iyisini yapmalıdırlar)
5 Detaylı açıklamalar getirmek, yönetimin sorumluluğundadır

Deming'in 14 Noktası
1 Bir plan yaparak, amacın tutarlılığını sağlayın
2 Yeni kalite felsefesini benimseyin
3 Kitle denetimine bağlı kalmayın
4 Tedarikçileri yalnızca fiyata göre seçme alışkanlığından vazgeçin
5 Problemleri saptayın ve sistemi sürekli iyileştirmeye çalışın
6 Modern iş başında eğitim metodlarını benimseyin
7 Üretim rakamlarına ( miktar) değil, kaliteye ağırlık verin
8 Korkuyu uzaklaştırın
9 Bölümler arası engelleri kırın
10 Başarmak için yöntemler sağlamadan daha iyi verimlilik talep etmeyi bırakın
11 Sayısal kotalar öngören iş standartlarını kaldırın
12 İş yapma onurunu engelleyen bariyerleri kaldırın
13 Çok sıkı bir eğitim ve öğretim sistemi kurun
14 Üst yönetimde, yukarıdaki bu onüç maddeyi hergün vurgulayacak bir yapı oluşturun


Alıntı Yaparak Cevapla