4 Yaş
MOTOR GELİŞİMİ
*
Ayak değiştirerek büyük bir rahatlıkla merdivenlerden inip çıkabilir,
*
Beden hareketlerini istediği gibi ustalıkla yönlendirebilir,
*
Merdivenlere ve ağaçlara tırmanabilir,
*
Parmak ucunda durabilir, yürüyebilir ve koşabilir,
*
Üç tekerlekli bisiklete binmede ustalaşmıştır,
*
Dizlerini kırmadan yerdeki nesneleri alabilir,
*
Topu atma, yakalama, zıplatma, tekmeyle vurma gibi becerileri içeren top oyunlarında ustalaşmıştır,
*
Küçük tahta boncukları ipe dizebilir,
*
Kalemi yetişkin gibi tutar ve başarıyla kullanır,
ALGISAL GELİŞİMİ
*
Yakın geçmişteki olayları, olup bitenler arasında ilişki kurarak anlatabilir,
*
Ev adresini söyleyebilir,
*
Nesneleri ismini söylediği nesneye dokunup nesne-sözcük arasında birebir eşleme yapabilir,
*
Şakalardan, fıkralardan zevk alır, uygunsuz sözlerden, ifadelerden ve argodan hoşlanır,
DİL GELİŞİMİ
*
Konuşması dilbilgisi kurallarına uyar ve tümüyle anlaşılabilir bir hale gelmiştir,
*
‘Neden?’, ‘ne zaman?’, ‘nasıl?’, ‘niçin?’, sorularıyla sözcüklerin anlamlarını ısrarla sorar,
*
Uzun öyküleri dinler ve gerçekte var olanla düş ürününü zaman zaman karıştırarak anlatır,
SOSYAL GELİŞİMİ
*
Ellerini yıkar, kurular ve dişlerini fırçalayabilir,
*
Genelde çok daha bağımsız ve oldukça inatçıdır;kendi isteğiyle hareket eder,
*
İsteklerine karşı gelindiğinde, yetişkinlere uygunsuzca, kaba bir üslupla konuşabilir ve oyun arkadaşlarıyla kavga edebilir,
*
Evin dışında işe yarar her türlü malzemeyle bir şeyler üretmeye, oluşturmaya çalışarak yaratıcılığını sergiler,
*
Dramatik oyunu ve çeşitli giysiler giyip kılıktan kılığa girmeyi çok sever;sıklıkla bu oyunları oynamayı tercih eder,
*
Paylaşma ve oyun sırasında sıra bekleme anlayışı gelişmiştir,
*
Küçük kardeşlerine ilgi gösterir sevgiyle yaklaşır,
|