06-25-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Mülakat Nedir / Mülakatta Dikkat Edilecek Özellikler
Mülakat Nedir / Mülakatta Dikkat Edilecek Özellikler
Herhangi bir sosyal konu ya da sorun üzerinde, uzman kişi ya da kişilerle yapılmış konuşmaları yansıtan yazı türüne denir Toplumun tamamını ya da bir kısmını ilgilendiren her alanda "görüşme" yapılabilir Bu tür yazılar, genellikle gazete ve dergilerde yayımlanmak için hazırlanmaktadır
Görüşme yaparken ve yazarken dikkat edilecek özellikler
a) Görüşmenin konusu ilgi çekici ve toplumsal açıdan önemli olmalıdır
b) Hangi alanda ya da konuda görüşme yapılacaksa, o alanın ya da konunun uzmanları seçilmelidir Görüşme için, mümkün olduğunca birinci kaynak kişi ya da kişiler tercih edilmelidir
c) Görüşmeye katılacak kişi ya da kişilerle ön görüşme yapılmalıdır Bu ön görüşmede (telefon ya da mektupla da olabilir ), görüşmenin amacı ve özellikleri belirtilmelidir Özellikle, görüşmeye katılacak kişiye ne zaman, nerede görüşme yapılacağı hakkında bilgi verilmelidir
ç) Görüşmeyi düzenleyen kişi, görüşme başında nazik bir ifadeyle konuya giriş yapmalıdır Örnek: "Sizi / sizleri, buraya kadar yorduğum, kıymetli zamanlarınızı aldığım için özür diliyorum Şimdiden vereceğiniz bilgiler için size / sizlere çok teşekkür ederim " gibi
d) Görüşmeyi düzenleyen kişi, görüşmenin sonunda da yine nazik ve kibar bir ifade kullanmalıdır Örnek: "Verdiğiniz önemli bilgiler için size / sizlere çok teşekkür ederim " gibi
e) Görüşmeyi düzenleyen kişi, soracağı soruları önceden plânlamalıdır Konunun ya da olayın bütün boyutlarını yansıtacak şekilde sorularını özenle seçmelidir
f) Görüşmeye katılan kişi ya da kişilerin duygu ve düşünceleri olduğu gibi yazıya geçirilmelidir Bu nedenle, görüşme teyp ya da video kasetine alınmalı; daha sonra kasetteki ifadeler yazıya çevrilmelidir
|
|
|