Yalnız Mesajı Göster

İslamda Boşanma Nasıl Gerçekleşir

Eski 06-24-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

İslamda Boşanma Nasıl Gerçekleşir



Burada dikkat edilirse, kadın ve erkek eşit haklara sahiptirler, ancak erkek; aile sorumluluğunu yüklenmesi ve ailenin nafakasını temin etmek için sürekli dışarıda çalışması, her çeşit tehlikeyi göğüslemesi nedeniyle, bir derece üstün olup yönetici durumundadır Bunun dışında, her halukarda eşitlik söz konusudur

"Rab'leri onlara karşılık verdi: 'Ben, sizden erkek kadın, hiçbir çalışanın işini zayi etmeyeceğim hep birbirinizdensiniz" (3 AL’İ İMRAN, 195)

"Mü'min erkek ve kadınlar birbirlerinin velisidirler İyiliği emreder kötülükten menederler, namazı kılarlar, zekatı verirler, Allah ve Rasulüne itaat ederler İşte onlara Allah rahmet edecektir Muhakkak ki Allah güçlüdür, hakimdir "(9 TEVBE, 71)

Allah ve Rasulü, bir işte hüküm verdiği zaman; artık inanmış bir kadın ve erkeğe o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur Kim Allah'a ve Rasulü'ne karşı gelirse, apaçık bir sapıklığa düşmüş olur" (33 AHZAB, 36)

Durum böyle olunca, kadın da Allah'a karşı sorumludur Bu sorumluluğu dolayısıyla da şer i şerifin bütün emirlerine uymakla mükelleftir Kadın, hiçbir konuda, hoşuna gitmiyor diye, Allâh'ın ayetlerini ve Resulün sünnetini ihmal edemez, karşı çıkamaz


Karşı çıkması halinde sapıklığa düşmüş olur
Bir kadın hoşuna gitmiyor diye tesettürden kaçamaz, Allah'ın dinini yaşamaktan ve anlatmaktan geri duramaz, çok evliliğe karşı çıkamaz Kur'an ve Sünnet'te var olan hükümleri kendi hevasına göre değiştirip karşı çıkan kadın, Kur'ani ifadeyle sapıtmış, sapıklığa düşmüş demektir Bu sapıklıktan ancak tevbe ederek kurtulabilir
Bir kadının hangi hallerde boşanacağını Kuran'ı Kerim ortaya koymuştur Erkek, zina ederse otomatikman kadının üzerinden nikahı düşer Çünkü zani olan bir erkek; ancak zani veya müşrik bir kadınla evlenir, mü'mine kadına nikahı haramdır (24/3) İkinci halde erkek, üzerine düşen erkeklik görevini ifa edemezse bu durumda da kadın boşanmasını talep edebilir

Hz Aişe(ranh)'dan rivayete göre Kurzi Rifaa'nın karısı (Temime) Rasulullah'a gelerek şöyle demiştir

"Ya Rasullulah Rifaa beni boşamıştı (ve üç talakla) talakı kat'i kılmıştı Sonra ben de Kurzi Abdurrahman bin Zübeyr ile evlenmiştim Fakat Abdurrahman'ın erliği şu elbise saçağı gibi (gevşek)dir (Erlik vazifesi göremiyor)" diyerek boşanmasını talep etmiştir

Üçüncüsü, kadının kocası tarafından sürekli taciz edilmesidir Kadının huzuru yoksa ve kocası da bu huzursuzluğu körüklüyorsa kadın talakını isteyebilir
Dördüncüsü ise kadının, aç-çıplak kalması, kişi haysiyetiyle bağdaşmayan bir konumda bulunması halinde talakını isteme hakkı vardır

Bunun dışında kadın, her hangi bir nedenden dolayı evde huzursuzluk çıkararak ikide bir boşanmasını talep edemez veya talakı bir koz olarak erkeğe karşı kullanamaz Böyle yapan kadınlar, Rasulullah (as)'ın diliyle kınanmışlardır

"Zorlayıcı bir sebep olmadan kocasından boşanmayı isteyen bir kadına cennetin kokusu haram olur " (Ebu Davut, Tirmizi, Et Terğib c3s83)

"(Makul ve meşru bir sebep olmaksızın) zevcelerinden ayrılmayı ve boşanmayı isteyen kadınlarla (gönlünü başka birine verdiği için kocalarından nefislerini ve muhabbetlerini) nezi'eden, kesen zevceler münafıkların ta kendileridir" (İslamda Evlilik ve Mahremiyetleri s369)

"Evleniniz, şeri bir özür olmadıkça boşanmayınız Çünkü Allahü Teala zevklerine düşkün olan ve başkalarıyla evlenmek için hemen boşanan erkeklerle kadınları sevmez" (Tabarani)

"Evlenin ve ciddi bir sebep olmadıkça boşanmayın Zira boşanmadan arz titrer: " (Muhtar'ul Ehadis s60)

Bütün bunlar da gösteriyor ki kadın, önemli bir sebep olmadıkça boşanmasını talep edemez Etmesi durumunda: kınananlardan olur meşru bir sebeple, boşanmasını isteyen kadının talak şartları da erkeğin talak şartları gibidir Ancak boşanmak isteyen bir kadın, kocasının kendisine verdiği mehri iade etmek zorundadır Çünkü, boşanmayı talep eden kendisidir Fidyenin miktarı kocanın kendisine verdiği miktar kadardır Ayeti kerimede kadının fidye verebileceği beyan edilmektedir:

"Eğer Allah'ın kanunlarını ikisi koruyamayacaklar diye korkarsanız o zaman kadının fidye vermesinde ikisine de günah yoktur" (2 BAKARA, 229)

Bir gün Sabit b Kays'ın karısı, Rasulullah(as)'a gelerek, Sabit ten ayrılmak istediğini söyler Rasulullah(as) Sabit'ten ne aldığınısorması üzerine, bir bahçe olduğunu öğrenir ve bahçeyi iade etmesini, Sabit'e de bahçesini kabul ederek karısını bir talakla boşamasını buyurur

İşte kadının talakını istemesi budur Bunun dışında talak talep etmek Allah ve Rasulü'ne karşı gelmektir ki sonu felakettir(58/5)
Talak konusu üzerinde bu denli geniş duruşumuzun nedeni,bu konudaki yanlış anlamalardan kaynaklanmaktadır Toplumsal kültürde, nikah konusunda -evlenecek kişinin inancının araştırılması dışında- pek fazla bir farklılık yok iken, talak konusunda baştan sona kadar yanlışlar, bid'atlar ve hurafeler doludur Bu kültürde, evli bir kişinin, içinde bir şey bulunmayan bir tencere ya da bir kap için: "bu boştur" demesi eşinin boşanmasına sebep gösterilmiştir

Bir diğeri de, evli bir kişinin eşine şaka yoluyla "Bak seni boşarım" ya da "Başka biriyle evlenip senden boşanacağım" demesi boşanma sebebi sayılmıştır

Bu konuda başka bir yanlışlık da, evli kişinin "üçten dokuza kadar benden boşsun" ya da "seni üç talakla boşarım" gibi ifadeyi sarf etmesiyle eşinin kendisinden ebediyen boşanacağına inanılmasıdır

Yukarıda üç örnek verdiğimiz bu tür ifadeleri çoğaltmak mümkündür Ancak vereceğimiz tüm örnekler; tıpkı bu örneklerde olduğu gibi hepsi Kur'an ve Sünnet esasıyla çelişmekte, zıt düşmektedirler

Thalak konusunda yapılan tüm bu yanlışlıkların temelinde toplumun Kur'an ve Sünnet gerçeğinden uzaklaşması yatmaktadır Bu yanlışlıkların giderilmesi ise, her konuda Kur'an ve Sünnet gerçeğini bilmekle mümkündür

Sonuç olarak Kur'an gerçeğinde hareket edildiğinde ne itikadi bozukluklar ne ameli çarpıklıklar ve ne de bir sürü sapıklıklar ve yanlışlıklar ortaya çıkar Çünkü Kur'an, doğruların ana kaynağı ve kendisine -tabi olanları hidayete ulaştıran yegane kılavuz, Sünnet de Kur'ani doğruları pratize eden en doğru davranış ve yoldur


"Rabb'inizden size indirilene uyun ve O'dan başka dostlara uymayın Ne kadar da az öğüt alıyorsunuz!" (7 A'RAF 3)

"Gerçekten bu Kur'an da en doğru yola iletir ve iyi işler yapan müminleri kendilere için büyük bir ecir olduğunu müjdele "(17 İSRA, 9)

"Şüphesiz bunda kulluk eden kimseler için yeterli bir öğüt vardır" (21 ENBİYA; 106)

"Kim(ler) Allah'a ve Resulüne itaat eder, Allah'tan korkar, O'ndan korunursa işte kurtuluşa erenler onlardır"(24 NUR, 52) "


Alıntı Yaparak Cevapla