06-25-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Takiye Nezaman Caizdir
Takiye Nezaman Caizdir
1- Kâfirler arasında kalıp, malından, canından korkanın, onlara kalben değil de, dilden sevgi göstermesi caizdir
Müşrikler, Hazret-i Ammar’a, babası Hazret-i Yasir ve annesi Sümeyye hatuna işkence edip, "Lat, Menat ve Uzza putu, İslam dininden iyi de" derler, demezlerse işkenceyi artırırlardı Nihayet ana babası işkence ile şehit edildi Hazret-i Ammar ise, kâfirlerin tehdit ve zorlamaları üzerine dediklerini diliyle söyledi
Bazıları, (Ammar kâfir oldu) dedikleri zaman, Resul-i Ekrem efendimiz buyurdu ki:
(Ammar kâfir olmadı, o baştan ayağa iman ile doludur ) [İbni Mace, Ebu Nuaym]
2- Öldürüleceğini bilse de doğruyu, inancını açıkça söylemesidir Bu caiz, hatta iyidir
3- Takıyye ile malını gasp, yalancı şahitlik gibi zararlı şeyleri yapmak caiz değildir
4- Takıyye, küfrün galip olduğu yerde caizdir Şâfiî’de, zâlim Müminler arasında da caizdir
5- Malını korumak için de, gerçeği söylememek, mesela gaspçı, eşkıya yakalayınca, parası olduğu halde yok demek caizdir Çünkü, insanın mala ihtiyacı çoktur Mesela su, pahalı satıldığı zaman, abdest almak, farz olmaz Teyemmüm etmek caiz olur Çünkü Müminin malı, canı gibi kıymetlidir Hadis-i şerifte buyuruluyor ki:
(Malını ve canını muhafaza ederken öldürülen, şehit olur ) [Buhari, Müslim, Tirmizi]
6- İmam-ı Mücahid hazretleri buyuruyor ki:
İslamiyet’in başlangıcında böyle idi Çünkü, o zaman, Müslümanlar garip ve zayıf idi İslam devleti teşekkül edince, bu hüküm değişti Takıyyeye ihtiyaç kalmadı
7- Takıyye, kıyamete kadar caizdir diyen âlimler de vardır Çünkü, müminin kendini zararlardan koruması lazımdır Takıyye ibadet değildir Zor durumdan zarardan korunma ruhsatıdır
|
|
|