06-25-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
İslam Dininde Ahiret İnancı - Ahiret Nedir? Ahiret'e İman - Cennet ve Cehennem
Ahiret
Kelime anlamı, sonra, sonradan gelen, daha sonra olacak olan demek*tir Kur'an'da en çok geçen kavram*lardan biridir Kur'an'da ve genel ola*rak dindeki anlamı öteki dünya, ölümden sonra gidilecek ebedî hayat demektir Ahirete iman, imanın altı esasından biridir Ahirete iman den*diğinde:
1- Şu içinde yaşadığımız dünya ve içindekiler de dahil olak üzere tüm ev*renin bir sonu bulunduğuna ve buna kıyamet dendiğine
2- Ba'sü ba'del mevte, yani insa*nın öldükten sonra tekrar diriltilece-ğine, dünya yaşayışındaki söz, iş ve davranışından sorumlu tutulacağına, iyilik ve kötülüklerinin hesabını vere*ceğine,
3- Bunun sonunda sonsuz ve ölümsüz öbür dünya hayatının başlayacağına, iyilerin cennetle ödüllendirileceğine, kötülerin ise Allah'ın bağışlamasına mazhar olamadıkları takdirde cehennemde cezalandırılacağına inanmayı içerdiğini bilmek gerekir
Görüldüğü gibi ahirete iman ge*niş kapsamlı bir kavramdır
Ahirete inanmak sonsuzluğa inan*mak demektir İslam, insan hayatının ölümle noktalanmadığını, ölümle her şeyin bitmediğini ilan ediyor Allah katında insan farklı ve seçkin bir ya*ratıktır İnsana herhangi bir hayvan gibi mesela bir böcek yok olup gitmek şeklinde bir son layık görülmemiştir, ölüm son değil, yepyeni ve sonsuz bir hayatın başlangıcıdır Ayrıca ahiret, dünyadaki bütün haksızlıkların, ada*letsizliklerin düzeltileceği, kimsenin kimsede maddi manevi bir alacağının bırakılmayacağı, Peygamberimiz'in ifadesiyle, "Boynuzsuz koyunun boy*nuzlu koyundan hakkının tahsil edileceği" bir gündür
Filozof Kant (1724-1804) "Dün*yada öyle haksızlıklar yapılıyor ki, bunların dünya hayatında düzeltilme*si mümkün olmuyor Yapılan haksizlik, adaletsizlik sonradan farkedilse bile iş işten geçmiş, sözgelişi haksız*lığa uğrayan kişi ölmüş oluyor Bu ne*denle tüm haksızlıkların düzeltilece*ği bir günün (ahiret günü) bulunma*sı; hiç ve anılmayan bir hâkimin (Allah C C ) kabulü akıl ve mantığın doğal gereğidir" derken farkında olmadan lslamî bir gerçeği ifade etmiş oluyor
Ahirete inanmak, insanlara dün*ya hayatı açısından da sayısız yarar*lar sağlar Ahirete inanmak demek, dünya hayatındaki söz, iş ve davra*nışlarından sorumlu tutulacağını, on*ların hesabını vereceğini de kabul et*mek demektir Bu algılama içindeki insan ise dünya hayatını buna göre düzenler Zulüm ve haksızlıktan ka*çınmaya, doğru yoldan ayrılmamaya, dürüst ve namuslu olmaya gayret eder Böylece daha huzurlu ve güvenli bir toplum oluşmasına katkı sağlamış olur
|
|
|