Yalnız Mesajı Göster

Kalite Kontrol Çemberlerinin Yararları

Eski 06-25-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kalite Kontrol Çemberlerinin Yararları



  • Kalite çemberlerinin hem işverene, hem çalışanlara hem de müşterilere yönelik yararları vardır Bir çalışmada kalite çemberlerine katılanların diğer çalışanlara göre işten geri kalma oranlarının %44 ve yıpranma oranlarının da %76 azaldığı saptanmıştır Diğer taraftan ise kalite çemberlerinin en yaygın olarak kullanıldığı Japonya’da bir fabrikada yıllık 230 milyon dolar tasarruf sağlanabilmektedir
  • Kalite çemberlerinin yararlarını üç kısımda inceleyebiliriz
  • Üyelere
  • İşverene
  • Genel
- Bilgilerini arttırma
- Birlikte çalışmayı öğrenme
- Etkileşimi öğrenme
- Moral yüksekliği
- Özgüven yüksekliği
- Sistematik çalışma
- Etkinlikleri planlama - Problem çözme tekniklerini öğrenme
- Problemleri önleyebilme
- Daha başarılı tanı koyma
- Daha etkin ve ekonomik ilaç kullanımı
- Gizli kalmış yeteneklerin ortaya çıkması
- İş tatmininde artma
- Yeni beceriler kazanma
- İşinde terfi etme imkânı
- Liderlik Maddi tasarruf - özelliklerinin gelişmesi
- Daha az işten çıkarma
- Ürünün hızlı ulaştırılması
- Ürün kalitesinde artma
- Araç ve gereçlerin etkin kullanımı
- Ürün kalitesinde - çalışanların işe gelmeme oranlarında azalma artma
- Ürünün hızlı ulaştırılması
- Ürün kalitesinde artma
- Araç ve gereçlerin etkin kullanımı
- Ürün kalitesinde - çalışanların işe gelmeme oranlarında azalma artma - İletişimde artma
- Daha iyi eğitilmiş işgücü
- Daha etkili ekip çalışması
- Güven ortamı oluşması
- İşe katılım ve motivasyon
- İş güvenliğinde artma





Alıntı Yaparak Cevapla