Konu: Reklam Nedir
Yalnız Mesajı Göster

Reklam Nedir

Eski 06-25-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Reklam Nedir



Reklam "insanları gönüllü olarak belli bir davranışta bulunmaya ikna etmek, belirli bir düşünceye yöneltmek, dikkatlerini bir ürüne hizmete, fikir ve kuruluşa çekmeye çalışmak, onunla ilgili bilgi vermek, ona ilişkin görüş ve tutumlarını değiştirmelerini veya belirli bir görüşü ya da tutumu benimsemelerini sağlamak amacıyla oluşturulan; iletişim araçlarından yer ya da süre satın almak yoluyla sergilenen veya başka biçimlerde çoğaltılıp dağıtılan ve bir ücret karşılığı oluşturulduğu belli olan (diğer bir deyimle parasal destek sağlayan kişi ya da kuruluşların kimliği açık olan) duyuru"dur




Özellikleri

Reklam, pazarlama nın dört bileşeninden biri olan tutundurmanın içinde yer alır Pazarlamanın diğer bileşenleri ürün, fiyatlandırma ve dağıtımdır


Günümüzde Philip Kotler sayesinde Satışa dayalı anlayışı (ürün-fiyat-yer-tanıtım), Kotler'in müşteriye odaklı anlayışı, 4C'ye (müşteri için değeri-müşteriye maliyeti-kolaylık-iletişim) kaymıştır


Reklam pazarlama ağı içinde belki de en geniş yere sahiptirÜrünün doğumundan pazara sürülmesine kadar olan süreçte önemli rol oynarÜrüne aşinalık kazandırılması, tanıtılması ve kullandırılması amaçlarını güder ancak ürün odaklı olması şart değildir Reklam, markaya değer katmak, markayı konumlandırmak, marka farkındalığı yaratmak, kurumsal olarak izlenim, imaj ve itibar oluşturulmasına yardımcı olmak adına da kullanılabilirİyi bir reklamın özellikleri şöyle olmalıdır:
[*]İlgi çekici[*]Şaşırtıcı[*]Özgün[*]Bir kere kullanmaya yönlendirici[*]Reklamın yaratıcı ve ticari olmak üzere iki yönü vardır



Alıntı Yaparak Cevapla