|  06-25-2012 | #1 | 
	| 
Prof. Dr. Sinsi
 | 
				  Düzen Kuşağı Nedir? 
 
               Düzen Kuşağı Nedir?
 Hazır birimlerin  				seçiminde sağlık ve güvenlik açısından uygunluk kontrol  				edilmelidir
  Farklı amaçlar için üretilen malzemelerin hazır  				birim olarak kabul edildiği unutulmamalıdır  Örneğin; pipet,  				kibrit çöpü vb  malzemelerin üretim amaçlarının asla düzen  				oluşturmak olmadığı hatırlanmalıdır   
 Düzen kuşağı etkinliklerinde öğrenciler başlangıçta hangi düzeni  				oluşturacağına karar vermemelidir
  Ortaya çıkacak düzen, arama  				ve deneme çalışmalarının sonucunda kendiliğinden ortaya  				çıkmalıdır  Örneğin; Öğrenci çalışmasına takı, ağaç, çiçek, ev  				eşyaları vb  yapacağım diyerek başlamamalı ve sonucu bunlara  				benzer ürünler olan çalışmalar kabul edilmemelidir   
 Düzen kuşağı etkinliklerinde ortaya çıkan düzenin bir hacmi  				olmalı ve dengede durabilmeli, çoğalmaya imkân vermeli,  				tekrarlayan birimler açık ve anlaşılır olmalıdır
  Zemine  				yapıştırılarak çalışılmamalıdır  Düzene gitmede kullanılan  				geometrik biçim orijinal formunu korumalı, şekil değişikliğine  				uğramamalıdır   
 Öğrencilere birimlerin birleştirilmesinde yapıştırma ve geçme  				tekniklerini kullanmaları için fırsat verilmelidir
  Öğrenciler,  				düzene gitmede yaptıkları arama ve deneme örneklerini tasarım  				günlüklerine aktarmalıdır   
 Düzen kuşağı etkinliklerinin yalnızca kâğıt kesmek ve  				yapıştırmak olduğu algılanmamalı, yaratıcı düşüncenin  				geliştirmesine, bireysel farklılıkların ve yaratıcılıkların  				ifade edilmesine fırsat veren birer araç olduğu unutulmamalıdır
  
 Düzen Kuşağında Neler Yapılır
 *Yapılan çalışmalar özgün olmalı
   
 *Kare, daire ve çizgiden yola çıkarak birim, birimden modül,  				modülden bir bütün elde edilir
  
 *Etkinlik sürecinde yapılan tüm çalışmalar kayıt altına alınır
  Yani tasarım günlüğü ve etkinlik süreci yazılır    
 *Bireysel çalışmalarda yazılanlar ürün dosyasına konur
  
 *Grup çalışmaları sergi düzenine uygun yapılır
  Büyük boy bir  				fon kağıdına tüm etkinlik süreci, tasarım günlüğü, grup adi,  				grup üyeleri, modülün maketi vb  çalışmalar       yapıştırılır  
 *Yapılan çalışmaların teknolojik bir değeri olup olmadığı yada  				bir teknolojik değere benzetilir
   
 *En sonda grup sözcüsü ve grup üyeleri konuyu anlatır
  
 
 Ne Yapılmaz
     *Ortaya çikan ürün var olan bir nesneye  				benzetilemez
  
 *Ürün hiç bir zaman bir zemine oturtulamaz
  Kendi basına birim,  				modüllerin birleşimiyle bir bütündür   
 *Başkasından kopya edilemez
  
 *Ürün düşünce olarak, yaratıcılık açısından size özgü olmalı
 
 *Birim elde ettikten sonra çoğalabilirliği test edilmeden ortaya  				çıkarmanın bir anlamı olmaz
   
 *Tasarım günlüğünü zamanında yazın
  Diğer bir güne yada haftaya  				bırakılamaz  
 Düzen Kuşağı
 DÜZEN KUŞAĞI:Öğrencinin  				tasarım anlayışını oluşturmak için çeşitli objelerle  				anlatım,gösteri ve uygulamalar yapılır
   
 Teknoloji ve tasarım düzen kuşağı 6
  sınıf 
 İLK  				ADIM:Burada  				amaç sorularla düşünmeye ve araştırmaya yönelik çalışmalardır
  Örnek uygulamada öğretmen eline bir kağıt alır ve bunun şekil  				alma ve daha işlerlik kazandırma olanaklarını soru-cevap  				şeklinde tartışarak sonuca ulaşılır  Burada yaşamdaki olaylara  				farklı açıdan bakma,tekrar,ritim,uyum,düzenden yola çıkılarak 3  				boyutlu tasarım çalışmalarının ZİHİNSEL temeli oluşturulur   
 DÜZEN OLUŞTURALIM  :Öğrenciler yakın  				çevreden yararlandıkları hazır birimleri kullanarak, bireysel  				etkinlik yaparlar
  Önce denemeler ,aramalar bunun için de öğrenci  				yönlendirilir   Amaç Eldeki birimin çoğaltılması ve bunda farklı  				uyum,estetik, ve yorumlar aranır  Yani kim ne kadar seçtiği  				malzeme biriminden yola çıkarak farklı bütünler elde edebiliyor  				bunun için de yönlendirme yapılır  Bu çalışma öğrenci bazında  				bireyseldir  Öğrenci düşüncelerini formdaki bölümlere yazar   
 Teknoloji ve tasarım düzen kuşağı  				7
  sınıf 
 BİRİMDEN  				BÜTÜNE :Değişkenliği  				olmayan temel biçimler olan KARE-DAİRE-ÇİZGİ örnekleri kağıt  				veya kartona çizilir
  Seçilen ve çizilen öge katlanır ve bir  				birim elde edilir  Bu birimler kesilir ve tekrar sistematik  				olarak birleştirilir ve bütün oluşturulur  Yani çizilen kareler  				kesilir ve bunlardan biçimsel ve estetik bir bütün elde edilir  
 Teknoloji ve tasarım düzen kuşağı 8
  sınıf 
 BÜTÜNDE  				FARKLILIK: Değişkenliği olmayan temel biçimler olan  				KARE-DAİRE-ÇİZGİ vb
  kağıt ya da kartona çizilir  7  sınıfta da  				aynı modelleri kullanmıştı ancak yeni yaptıklarının yön,  				boyutları ve renkleri farklı olmaktadır  Örneğin boyutları farklı  				kareler yapılır ve bunlar farklı renklendirilir ve bunlardan  				BÜTÜN yapılır  Bunlar üst üste veya yan yana veya köşe köşeye  				yerleştirilir  Örneğin kaleme kağıdı sarar ve boru yapar değişik  				boy ve kalınlıkta borular yapar bunları değişik renklerde boyar  				ve bunlardan estetik bir BÜTÜN yapar  Yaptıklarını günlüğe yazar  				ve öz değerlendirme formunu işler   
 
 
 | 
	|  |   |