Konu
:
Başarısız çocuk yoktur, Kendine güven aşılanmayan çocuk vardır
Yalnız Mesajı Göster
Başarısız çocuk yoktur, Kendine güven aşılanmayan çocuk vardır
06-25-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Başarısız çocuk yoktur, Kendine güven aşılanmayan çocuk vardır
Okul başarısı
öğrencilerin devam ettiği okul
sınıf ve derslerine göre belirlenen sonuçlara ulaşılıp ulaşılmadığını gösteren verilerle ölçülüyor
Aileler tarafından başarı belirtisi olarak çocuğun sadece ders notları ölçü alınmamalı; bilgi ve beceri
ilgi
saygı
ahlaki güzellikleri gibi kişisel özellikleri ve davranışlarındaki gelişimler de dikkate alınmalı
Eğer başarısızlıktan söz edilecekse
çocuğun veya gencin hem öğretim hem de eğitim süreci içerisinde değerlendirilmesi gerekir
Hem derslerinde düşük puan alan
hem de gelişim düzeyi ve kabiliyetleri yetersiz bir öğrenci için ortada bir problem var demektir
Problemi çözmek için önce çocuğun başarısızlığına yol açan faktörler öğrenilmeli
Araştırmalardan çıkan sonuçlara göre
başarısız öğrenciler başarılı olanlara kıyasla daha yoğun bir şekilde şiddet eğilimine sahipler
Çocuğun ya da gencin duygusal olarak motive edilmemesi
duygusal olarak olgunlaşmaması gibi sebepler okul başarısını olumsuz etkiliyor
Bazen tam tersi de söz konusu
Ailenin çocuğun seviyesinin üstünde bir performans beklentisi
çocuğun başarısını olumsuz etkiliyor
Ayrıca okulda başarısız olan çocuklarda
hiperaktivite bozukluklarına bağlı olarak problemlerin daha yüksek olduğu belirtiliyor
Bu sebeple aileler başarısız çocukları mutlaka doktor kontrolünden geçirmeli
Çocukların geçirdiği hastalıklar
ailenin yanında kalıp kalmayışı (yatılı
yurt vBulletin
) ailedeki birey sayısının fazla olması gibi nedenler okul başarısını etkiler
Okula yeni başlayan çocuğun diğer öğrenciler ve öğretmeni ile tanışma
ders çalışma gibi yeni görev ve sorumluluklarını yerine getirememe sıkıntıları olabilir
Okul öncesi eğitim kurumlarına devam etmemişse uyum güçlüğü yaşama ihtimali daha yüksek olur
Anne babanın aşırı baskısına maruz kalan çocuklar
kendine güvensizlik ve kaygı sorunu yaşayabilir
Çocuğun aile tarafından gereğinden fazla korunması da kendine güvensizliğe yol açabilir
Evdeki kültürel atmosfer okul başarısıyla doğrudan olmasa da ilişkilidir
Anne babanın kendi aralarında ve çocuklarıyla sohbet ve muhabbet ortamı çocuğun zihinsel ve dil gelişimini etkiler
Ailede sohbet ortamı yetersizse çocuk konuşma becerisinde kendi yaş seviyesinin altında kalabilir
Okul başarısızlığına ailenin katkısı
Başarısız çocukların yarıdan fazlasının
babalarının onlara vakit ayıramayacak kadar yoğun oldukları
yarısının anne-baba ilişkisinin iyi olmadığı kaydediliyor
Başarısız çocukların yarısının dikkat eksikliği
üçte birinin de arkadaş ilişkilerinde problem
yalan söyleme
tırnak yeme gibi davranış bozuklukları gözlemleniyor
Çocuğuna eğitimin önemli olduğunu söyleyen ama bu konuya hiç ilgi göstermeyen aileler onları olumsuz yönde etkiliyor
Bazı aileler doğduğu andan itibaren çocuğun her davranışında zeka belirtisi arayarak bunları yakın çevre ile paylaşmak istiyor
En ufak bir hatada
Böyle giderse senden bir şey olmaz
diyerek çocuklarını endişelendiriyor ve başarısını azaltıyorlar
Kontrolcü annelerin etkisi:
Kontrol edicilik; sınırlamadan kontrol eden
akıl yürüten ve yerine göre ödül veren bir kişiliğe işaret eder
Yapılan araştırmalara göre başarılı öğrenci anneleri
başarısız öğrenci annelerinden daha fazla kontrol edici bir yapıya sahip
Sağlıklı bir iletişimin olmadığı sorunlu aile çocuklarının okul başarısının düşük olduğu görülüyor
Anne babası boşanmış ya da sürekli tartışan
birbirleriyle uyum sağlayamayan
sorumluluklarının bilincinde olmayan vBulletin
ailelerin çocuklarında okul başarısı düşük çıkıyor
Çok çocuklu ailelerde kardeşler arası kıyaslama
doğrudan olmasa bile olumsuz yönde etkileyici bir faktör
Başarısız öğrenci kendi kendine çözüm bulamaz:
Başarılı öğrenciler
kapasite ve yeteneklerinden haberdardır fakat başarısız öğrenciler kendilerini değerlendiremediklerinden amaca yönelik çalışmalar yapmakta zorlanır
Eğer aile onun zor durumunu fark ederse öğretmen-aile işbirliği ile sorun çözülebilir
Ayrıca
aile ve okul iş birliği ile çocuğun farklı başarıları da tespit edilir
Çocuğu başarılı olduğu derslerle cesaretlendirip zaman zaman ödüllendirerek kendine güveni sağlandıktan sonra başarısız olduğu yönlerini güçlendirme yoluna gidilir
Eğer çocuğunuz okul hayatında başarısızsa
bir amacı da yoksa onu yönlendirme işini üstlenerek yardımcı olmalısınız
Günlük çalışma planı yapın:
İlköğretimin ilk yıllarında aileler çocuklara günlük program hazırlarsa daha etkin öğrenme zemini oluşur
Günlük programda
çocuk okuldan geldiğinde ilk bir saatlik zamanı dinlenme ve yemek için ayrılmalı
ödevler ve ders zamanı en fazla 1
5 saat olmalı
Huzurlu bir aile ortamında yetişen çocukların okul başarılarının yüksek olduğunu unutmamak gerekir
İlgi
sevgi ve şefkat çocuk yetiştirmenin temel taşlarıdır
Alıntı
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul