Yalnız Mesajı Göster

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı?nın Görevleri nelerdir

Eski 06-25-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı?nın Görevleri nelerdir



Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı?nın Görevleri


Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının görevleri şunlardır:

a) Çalışma hayatını düzenleyici, işçi - işveren ilişkilerinde çalışma barışının

sağlanmasını kolaylaştırıcı ve koruyucu tedbirler almak,

b) Çalışma hayatındaki mevcut ve muhtemel meseleleri ve çözüm yollarını

araştırmak, c) Ekonominin gerektirdiği insangücünü sağlamak için gerekli

tedbirleri araştırmak ve uygulanmasının sağlanmasına yardımcı olmak,

d) İstihdamı ve tam çalışmayı sağlayacak, çalışanların hayat seviyesini

yükseltecek tedbirleri almak,

e) İşçilerin mesleki eğitimlerini sağlayıcı tedbirler almak,

f) Sakatların mesleki rehabilitasyonunu sağlayacak tedbirler almak,

g) İşçi sağlığı ve iş güvenliğini sağlayacak tedbirleri almak,

h) Çalışma hayatını denetlemek,

i) Sosyal adalet ve sosyal refahın gerçekleşmesi için gerekli tedbirleri

almak,

j) Çeşitli fizyolojik, ekonomik ve sosyal risklere karşı sosyal sigorta

hizmetlerini uygulamak,

k) Sosyal güvenlik imkanını sağlamak, yaygınlaştırılması ve geliştirilmesi için gerekli tedbirleri almak,

l) Yabancı ülkelerde çalışan Türk işçilerinin çalışma hayatı ve sosyal

güvenlikle ilgili meselelerine çözüm yolları aramak, hak ve menfaatlerini

korumak ve geliştirmek,

m) Çalışma hayatını geliştirmek için çalışanları koruyucu ve çalışmayı

destekleyici tedbirleri almak,

n) Bağlı kuruluşların amaçları ve özel kanunları gereğince idare edilmesini

sağlamak ve denetlemek,

o) İş istatistiklerini derlemek ve yayınlamak,

p) Çeşitli mevzuatla verilen diğer görev ve hizmetleri yapmak



Alıntı Yaparak Cevapla