06-23-2012
|
#5
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Bugünkü Eğitim Sistemimize Kritik Bir Bakış...
Eğitime farklı Bir Bakış
Yazarı : Selim AYDIN
Yayınevi : TÖV
Baskı : İzmir / 1993 / 244 shf
BUGÜNKÜ EĞİTİM SİSTEMİNE GENEL BİR BAKIŞ
Ezbere dayalı olan öğretim sistemimizde bilgi yüklenilmesi ağırlıktadır Özellikle bilgi yükleme İlköğretimde, çocuk kendine yabancı olan bir yaygın bilgiden mesul tutulmakta Özellikle düşünmeye yer verilmeyen, araştırmaya yönlendirmeyen eğitim sistemi ilkokuldan üniversiteye kadar öğretmenin söylediklerini ezberlemeye, imtihanlarda nakletmeye yönlendirilen öğrenci ilmi düşünmeyi gerçekleştirememektedir
Öğrenci, bilgi yığılan bir nesne olmaktan çıkarılıp, anlama ve bilgi üretme dönemine giren bir özne vasfını kazanınca daha ilkokuldan başlayarak ezberlemeye değil; anlamaya yönelik bir eğitim gördüğünde, yüksek öğretim sırasında artık yalnız öğretim üyesinden birşeyler öğrenen kişi olmaktan çıkıp, kendisi de birşeyler inceleyen araştıran, derse katkıda bulunan bir kişi olacaktır
Toplumumuzda Kişilik Gelişimi ve Eğitim
Bugün ileri toplumlarda çocuğa aile zenginliği veya onun statüsü değil, güven duygusu, beceri ve sorumluluk kazandırılmakta Çünkü ‘Kendisini yönetmeyen aciz ve güvensiz insanı, başkalarının kuralları yönetir’ Çocuk değişmez bir zeka ile doğmaz İlmi çalışmalar zekanın en hızlı şekilde 8 yaşından önceki dönemde geliştiğini ortaya koymuştur Çocuğa kendine ifade fırsatı verildiği ölçüde gelişir Küçük yaştan itibaren ona kendine has fikirlere sahip olması ve düşüncelerini belirtmesi için yardımcı olmalı Yapılan anketler, üniversitede okuyan gençler arasında yüksek oranda yetersizlik ve güvensizlik duygusunun var olduğunu göstermektedir
Çocuk deneyerek daha kolay öğrenir Gençlerimiz hep ‘yanılmak korusu’ ile pasif ve çekingen kalmıştır Bunun da sebebi çocukların hata yapmalarının da onlara güven duygusunun verilmeyişidir Emeğin ve çalışmanın takdir edilmediği bir toplumda gençlere sürekli ‘çalışın’ demenin hiçbir pratik değeri yoktur
|
|
|