tersinim
|
Cevap : Kuran'ın Işığında Kainatın Yaratılışı
Kainatın Yaratılışı-3
Dünyanın bâkir ve münbit topraklarına tohumları serpilen bu bitkiler yaratılışlarında mükemmeldiler Hiç bir noksanlıkları, eksiklikleri yoktu Mükemmel ve eksiksiz yaratılmışlardı
Kökleriyle bin bir çeşit maddenin bulunduğu topraktan programlandıkları gıdaları suyla birleştirip alabiliyorlar, bunları gövdelerindeki harika düzenlerle dallarına, yapraklarına, meyvelerine, tohumlarına ulaştırabiliyorlar, bu yolla besleniyorlar, büyüyorlar ve ürüyorlardı (Hıcr 19)
Tohumlarına tüm özellikleri genler halinde eksiksiz şifrelenmişti
Toprağa düşen bir tohum hiç bir yardıma ihtiyaç duymadan içinde taşıdığı canlıyı tüm özellikleriyle aradan uzun yıllar geçse bile yaşama getirebilir Bu konuda son derece ilginç deneyler yapılmış; bir mezarda bulunan beş bin senelik domates tohumlarının ekilince filizlenip domates verdiği hayretle görülmüştür
Bütün bu özelliklerden birinin olmaması ya da az veya eksik oluşu; bitkilerin yaşamasına, üremesine imkân vermeyecek, belki bir müddet yaşayacaklar, sonra da yok olup gideceklerdi
Bitkilerin olmaması ise diğer canlı türlerinin yaşayamaması, yok olması demekti
Bitkiler sürâtle ürüyerek dünyanın dört bir yanını kapladılar Artlarından yaratılacak olan otçul hayvanlar için zemin hazırladılar
Eğer bitkiler olmasaydı sonradan yaratılmış olan otçul hayvanlar gıda bulamayacak, yaşamaları mümkün olmayacaktı
Bitkiler aynı zamanda hayvanların yaşaması için hayatî bir öneme sahip olan oksijenin foto sentez yoluyla yenilenmesi görevini de üzerlerine almışlardır Bu görevi yapan başka bir canlı türü yoktur
Bir bakıma bitkiler olmasaydı dünyada zamanla oksijen bitecek, hayatın oluşması ve devamı mümkün olmayacaktı
Otçul hayvanların ardından etçil, onların ardından da hem etçil hem de otçul hayvanlar yaratıldı Her canlı istisnâsız bu hârika düzen içinde bir göreve sahipti Hiç bir canlı boşuna yaratılmamıştı
Bütün bunlar da, yüce Yaratan’ın büyük ilminin gereği ve bir neticesi olarak çok hassas değerler, dengeler, hikmetler vardı
Bu değerler, dengeler ve hikmetler; birbirlerini tamamlama, içinde barındıracağı hayatın devamını sağlama, buna yardım etme ve bütün bunları bir araya getiren bir düzen kurma üzerineydiler (Casiye 13)
= = =
Dünya, bir parça eğik oluşu, yalpalayarak hem kendi, hem de güneşin etrafında dönmesi, güneşe olan uzaklığı, kütlesi ve konumu, etrafını saran atmosferi, atmosferinin içeriği ve diğerleri ile tamamen özeldi Özel olarak yaratılmıştı
Her şeyi ama her şeyi, rastlantılar sonucu oluşamayacak kadar çok ince, çok hassas hesaplar üzerineydi
Derin bir bilginin, hikmetin, kesin hesapların ürünüydü Bütün bunlarda bin bir nimetler, hikmetler gizliydi
Dünyanın yaratılışı iki (Fussilet-9) günde tamamlandı
Semavi günler dünya günlerine göre her biri bin seneye veya daha fazla devirlere eşitti
Bir bakıma dünya ve diğerleri Cenab-ı Hakkın (c c ) sırlarla dolu sonsuz ilminin tezahürü, ortaya çıkışıydı
Gerek bitkiler gerekse hayvanlar can ve nefis sahibidirler Kendilerine özel lisanlarıyla vahiy edildiği şekilde Cenab-ı Hakkı (c c ) dua ve tespih etmektedirler
Bunun için yaratıldıklarından başka türlü davranmaları mümkün değildir
Hikmet-i İlâhiyle kurulan bu emsâlsiz ve muhteşem düzen içinde, tüm canlıların bu düzeni tamamlayan ve devamını sağlayan bir görevi, bir işi, bir işlevi vardır
Canlılarda var edilen nefs, bu iş ve görevlerin motorudur Hiç bir canlı boşuna yaratılmamıştır Her biri bu eşsiz ve harika düzen içinde vazgeçilemeyen birer parçadırlar
Bitkilerin ve hayvanların kendilerine özel şuurları, karar verme, tercih etme mekanizmaları yoktur
Cenab-ı Hak (c c ) tarafından yaratılışlarında kendilerine öğretileni, vahiy edileni yaparlar, bunun dışına çıkamazlar
Bu vahiy genlerine silinmeyecek bir şekilde yazılmıştır Bu nedenle kendilerine verilen ilâhi görevlerini hiç bir zaman unutmazlar, aksatmazlar
Bitkilerin ve hayvanların hayattan aldıkları zevk; bu görevlerinin ve bu görevlerinin oluşturduğu hayatlarının içindedir
Bu görevleri eksiksiz yaptıkları müddetçe nefisleri tat ve lezzet alır Bu tat ve lezzette nefislerini tam olarak doyurur, tatmin eder Onlar başka tat ve lezzetler peşinde koşmazlar, başka tat ve lezzetler aramazlar
Bitkiler ve hayvanlar yaratıldıklarında kendilerine verilen bilgi ile donatıldıklarını bilmekte, Yaratan’ı şek ve şüphesiz tanımaktadırlar Bir inkâr söz konusu değildir
Fakat bu biliş ve tanıma onların özlerindedir, dışa vurulmazlar Bu nedenle her zaman sessiz bir şükür, tespih ve dua içindedirler
Hayvanlar nefisleri olmasına rağmen nefislerini Allah’ın (c c ) emri dışında kullanamadıklarından, buna yetki ve güçleri olmadığından melekler mesabesindedirler ve onlar gibi masumdurlar
Devamı var
|