|  02-16-2012 | #1 | 
	| 
Şengül Şirin  | 
				  Fars (güldürülü Ara Oyun) 
 
            Fars (güldürülü ara oyun)
 (eskiden, "bir gösteride güldürülü ara oyun" anlamında)
  Ed  Güldürülü  diyalog ve öyküler geleneği içinde XV  yy  'da biçimlenen dramatik tür 
 —ANSİKL
  Eustache Deschamps'da "fars" sözcüğü güldürülü bir diyaloğa  başlık olarak kullanılır  Fars türünü konu, konumlar, hatta  karakterlerle tanımlamak olanaksızdır  Kuramcıların, farsı, diğer  dramatik biçimler karşısında halkın kendisini en mükemmel anlatımı  olarak kabul etmeleri şaşırtıcı olabilir  Sorunsal, fabliau'larınkinin  aynıdır Farslar fabliau'lardan, ancak bir uygulama, sahneye koyma  sözkonu-su olduğundan, farklılık gösterirler  Özel bir yergi niteliği  taşımadan (Sottie"den farklı olarak) güldürülen, eğlendirilen her  çeşitten seyirci kitlesi önünde oyuncular "kişi olarak" sahneye  çıkarlar  Aynı dönemde, hikâye gibi, fars da bir olayı gündelik biçimi  ve bildik, alışılmış dekoruyla sunar  Bugün bizim için pek bir anlam  taşımayan kişi adları, aldatan ve aldanan rollerini paylaşan tipleri  oluştururlar  Bütün bu jestler, nükteli sözler, iğneli şakalar toplamı,  tür ayrımı olmaksızın, jongleur' lerin repertuvarlarından kaynaklanır  Ama o dönemde iyi bilinen latin komedisi de örnek alınmış olabilir  Türün başyapıtı La Farce de Maître Pathelin"dir   
				__________________  Arkadaşlar, efendiler            ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler,            müritler, meczuplar memleketi olamaz En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet            tarikatıdır   | 
	|  |   |