|  01-10-2012 | #3 | 
	| 
Şengül Şirin  | 
				  Şarkı,Batı Müziğinde ,tek bir insan sesi tarafından çalgı eşliğinde ya da eşliksiz seslenidirilen parça. 
 
                             13 ve 14  yüzyıllarda çoksesli müziğin gelişmesiyle birlikte,besteciler ana melodiyi solo şarkıcıya,yardımcı melodileri de çalgılara vermeye başladılar  Bir melodinin bir önceki melodiyi taklit etme tekniği 15  yüzyıla gelindiğinde müzik dokusunun ayrıntılı olarak işlenmesine,kontrpuana dayalı çoksesliliğin gelişmesine,buna karşılık ana melodinin eski önemini yitirmesine yol açtı  Ama sonraki yıllarda buna karşı gelişen tepki sonucunda olabildiğince yalın,yalnızca birkaç akorlu eşlikleri olan şarkılar yaygınlaştı  16  yüzyılda ise,sözlerin incelikli ve anlaşılabilir bir biçimde söylenişi yeniden önem kazandı  
 17
  yüzyılda sahne müziği şarkıların daha da incelikli bir anlatım kazanmasına yol açtı  Resitatif ile arya arasındaki ayrım da bu dönemde oluştu  Resitatif,basit akorlu bir eşliği ve serbest bir söyleşi olan,tümüyle söz ağırlıklı şarkalara,arya ise daha işlenmiş bir melodisi ve anlatımlı bir eşliği olan,virtüözlük gerektiren şarkalara verilen addı  Müzikleri açısından daha ilginç olduklarından aryalar opera,kantat ve oratoryoya egemen oldu  Bu türlerin dışında,önceki dönemlere oranla 18  yüzyılda solo şarkıya daha az önem verildi  Örneğin Mozart ve Haydn"ın şarkıları bu bestecilerin en iyi yapıtları değildi  Yalnızca popüler müzikte,klavye eşlikli strofik (kıtalı) şarkılar gelişme gösterdi  
 19
  yüzyıl başlarında Avusturyalı besteci Franz Schubert"in şarkıları dramatik aktarım ve müzik tekniği bakımından kusursuzdu  Robert Schumann,Jhonnes Brahms ve romantik dönemin önde gelen öbür şarkı bestecileri Scuhubert"in yalnızca strofik melodiyi çeşitleme sanatını değil,eşliğin taşıdığı olanakları da öğrendiler  Gabriel Faure ve Claude Debussy gibi Fransız bestecilerin şarkıları ise,Fransızcanın akıcı söyleniş ve vurguların da etkisiyle son derece değişken armonilere sahipti  20  yüzyıl bestecileri sesin eşlikle ilişkisini araştırmaya,şarkıcının anlatım ve teknik sınırlarını genişletmeye ve insan sesini bir çalgı gibi kullanmaya devam ettiler   
 
 
 Kaynak;AnaBritannica cilt 29   frmsinsi
  net için derlenmiştir   
				__________________  Arkadaşlar, efendiler            ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler,            müritler, meczuplar memleketi olamaz En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet            tarikatıdır   | 
	|  |   |