06-13-2011
|
#2
|
Şengül Şirin
|
Cevap : Tang Hanedanı Sanatı

Büyük boy Buda heykelleri dönemin ortalarının bir özelliğiydi Çin"de bu dönemden ve bu boyutta hiçbir heykel kalmamıştır ama Tang Hanedanının sanat kültür din ve yönetim biçiminden çok etkilenmiş olan Japonya"da bu tür örnekler çoktur
Tang Hanedanı sanatında resim de önemli bir yer tutar Ressamlar sarayın önde gelen kişileri arasında yer alırdı En önemli devlet adamlarından biri olan Yan Liben daha çok ressam kişiliğiyle tanınmıştı Dönemin en büyük ressamı,Luoyang ve Chang"an tapınaklarında 300"ün üstünde duvar resmi yapmış olan Wu Oaozi"ydı Atın saray çevresinde önemi çoktu savaş atlarına çok değer verilirdi saraylı hanımlar bir tür polo oynarlardı Bütün bunların sonucunda,at resmi çizen ressamların çok tutulması doğaldı Manzara ressamlarının en ustası,gene bir devlet görevlisi olan Wang Wei idi Wei,serbest fırça vuruşları ile çok çeşitli doku ve ton etkileri elde ediyordu Chan (Zen) Budacı ressamlar fırça kullanarak dinsel resme daha da büyük bir özgürlük getirdiler
Altı hanedan dönemindeki ( İS 220-589) durgunluğun ardından çanak,çömlek yapımında da büyük adımlar atıldı Beyaz sırlı porselenler ,üç renkli çömlekler ve biblolar,zengin siyah sırlı seramikler ve bir tür seladon,Tang dönemi sanatçıların buluşlarıydı Yabancı her şeye beslenen ilgi sonucunda çanak çömlekte de yabancı biçim ve örgeler kullanıldı çok sayıda mezar heykelciği üretildi Kuyumculuk işlerinde ağırlık gümüşteydi Dinsel eşyada geleneksel Çin birimlerinin yanı sıra yabancı biçimler de uygulanıyordu Gümüş ve altından döküm tekniği terk edilerek kaplar ince varakların dövülmesiyle yapılmaya başladı Tunçtan dekoratif oymalar da çok yaygınlaştı
Kaynak AnaBritannica cilt 29 frmsinsi net için derlenmiştir
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır
|
|
|