Şengül Şirin
|
Cevap : İmam Mehdi Hayatı/Şia’ya Göre Hz. Mehdi Kimdir?/Hz. Mehdi (a.s) Nasıl Dünyaya Geldi?
Mütevekkil, İmam aleyhi’s-selâm’dan özür diledi; İmam aleyhi’s-selâm da kalkıp meclisi terk ettiler
Mütevekkil, İmam aleyhi’s-selâm’ı, Şiilerin gözünde küçük düşürmek için bir gün, bunca zamandır çalıştım, çabaladım, bir türlü ona şarap içiremedim dedi Meclisindekilerden biri, “Kardeşi Musa’yı çağır; duyduğumuza göre o, içermiş O da İbn’ür-Rızâ, bu da Halk ne bilecek? İbn’ür-Rıza, Halife’yle şarap içmiş diye bir söz yayılsın; İmam’ın içmiş olduğunu sanacaklar ” dedi Mütevekkil, bu sözü kabul etti; Musa’yı çağırttı İzzetle, ikramla Samerra’ya gelen Musa’yı İmam aleyhi’s-selâm, Vasif köprüsünde karşıladılar; “Bu adam” buyurdular, “Seninle zevk meclislerinde bulunmak, sana şarap içirmek, seni ve soyumuzu aşağılatmak için seni çağırttı Allah’tan kork, Allah’tan çekin; onunla böyle bir şey yapmaya kalkışma ” Musa; “Beni çağırır, böyle bir teklifte bulunursa ben ne yapabilirim” dedi İmam aleyhi’s-selâm, “Kadrini düşürme; Rabbine isyân etme; sana ayıp-ar getirecek bir harekette bulunma” buyurdularsa da Musa, gene aynı tarzda sözler söyledi Bunun üzerine İmam aleyhi’s-selâm, “Onunla görüşmek istiyorsun ama ebedi olarak onunla görüşemeyeceksin” buyurdular
Gerçekten de öyle oldu Musa, ne zaman Mütevekkil’i görmeye gittiyse, “Bu gün meşgul; sarhoş olup sızdı; uyuyor” gibi sözlerle kabul edilmedi; Samerra’da tam üç yıl kaldı; bir kere bile Mütevekkil’in yanına giremedi; sonunda Mütevekkil öldürüldü ve bu dönem de bitti (Tenkıyh’ul-Makâl; c 3, s 259)
Böyle bir dönemde Abbasi Halifelerinin zulüm ve fesadından yorulan halk tabii olarak zulüm ve fesattan ve her türlü pislikten temiz olan Ehl-i Beyt aleyhum’us-selâm’a yöneliyor ve onlara olan bağlılık ve inançları daha bir pekişiyordu Bu durumu sezen Abbasi Halifelerinin tedirginliği, İmamlara olan hınç ve kinlerini iyice artırıyordu
Abbasi Halifelerinin fesadı ve beyt-ul malı savurganlığı hakkında tarihe geçmiş bilgiler, kitaplar oluşturacak derecede çoktur
Yakut Himevi yazıyor ki:
Mütevekil’in bina ettiği saraylardan bazıları ve onların maliyeti şöyledir:
1- Aras Sarayı, 30000 dinar
2- Muhtar Sarayı, 5000000 dinar
3- Vahid Sarayı, 2000000 dinar
4- Ca’feri Sarayı, 10000000 dinar
5- Garıb Sarayı, 10000000 dinar
6- Subh Sarayı, 5000000 dinar
7- Melih Sarayı, 5000000 dinar
8- İtahye Sarayı, 10000000 dinar
9- Tell Sarayı, 5000000 dinar
10- Cevsek Sarayı, 5000000 dinar
11- Berkevar Sarayı, 20000000 dinar
12- Kelaid Sarayı, 50000 dinar
Yine Himevi’nin nakline göre, Mütevekkil’in 2500 civarında cariyesi vardı ki yalnız tahta oturma merasiminde 500 cariye ona hediye edilmişti
Abbasi Halifelerinin fesatı ve savurganlıkları eğlence ve ayyaşlık destanları tarih kitaplarının sayfalarını karartmıştır Özellikle Mütevekkil ve Mütevekkil’den sonraki dönemde, Müslümanların halifesi ismini taşıyan bu zatların en belirgin özelliklerinden biri ayyaşlık ve savurganlık olmuştur
Oysaki, bu dönemde Ehl-i Beyt soyundan gelen aileler Abbasi yöneticilerinin baskısı yüzünden, iktisadi yönden felaket sayılacak bir durumda yaşıyorlardı Tarihçilerin nakline göre, Medine’de yaşayan Ehl-i Beyt soyundan gelen birkaç hanımın dışarıda ortaklaşa kullandıkları tek bir elbiseleri vardı ki, biri onu kullandığında diğerleri evlerinde perde arkasında kalmak zorundaydılar
[9] – Kemal-ud Din, s 430
[10] – Kemal-ud Din, s 384
[11] – Yeni dünyaya gelmiş çocuk için kesilen kurban
[12] – Kemal-ud Din, c 2, s 106, Tahran
[13] – Bihar-ul Envar, c 51, s 28
[14] – Kemal-ud Din, c 434
[15] – Hurmadan yapılan bir nevi şaraptır Ehl-i Beyt Mektebine göre mest edici her içki gibi necis ve içilmesi de haramdır
[16] – en-Necm-us Sakıp s 264
ON İKİNCİ İMAM KISA HAYATI
Imam Mehdi bin Hasan (as) = ( Zamanın Imamı = Sahib-ez Zaman = Kaim)
On ikinci imam, Hz Askeri’nin (a s) oğlu, Hz Mehdidir (Allah zuhurunu çabuklaştırsın ) Genelde İmam-ı Asr ve Sahib-ez Zaman lakaplarıyla anılır İsmi Peygamber efendimizin isminin aynısıdır 256 yahut 255 H yılında Samerra şehrinde dünyaya geldi 260 yılına kadar babasının kefaleti altında gizli olarak yaşadı Özel Şiilerden başkası onu görme şerefine ulaşamadı
Babası vefat ettikten sonra imamet makamına ulaştı ve Allah’ın emriyle gaybeti seçti İstisnalar hariç özel naiplerden başkasına gözükmüyordu [281]
ÖZEL NAİPLER
Hz Mehdi (Allah zuhurunu çabuklaştırsın), babasının ve ceddinin güvenilir ashabından birisi olan Osman b Said’i kendisine naip edip, Şiilerin sorularına onun vasıtasıyla cevap veriyordu
Osman b Said vefat ettikten sonra onun oğlu Muhammed b Osman Hazretin naibliğine ulaştı Daha sonra Ebu’l Kasım Hüseyin b Ruh-i Nevbahti imamın özel naipliğini yaptı Son olarak imamın mukaddes temsilciliğini yapan, Ali b Muhammed Semuri olmuştu
Ali b Muhammed Semuri’nin ölümüne (329 h k ) bir kaç gün kala hazretten bir bilgi geldi Ali b Muhammed Samuri’ye altı günden sonra öleceğini bildirerek özel naiplik döneminin artık sona erdiğini ve gaybet-i kübranın yani büyük gizlilik döneminin başlayıp, Allah zuhur için izin verinceye kadar devam edeceğini de ilan etmiş oldu [282] Bu bilgi gereğince gaybet iki bölüme ayrıldı:
Birincisi, gaybet-i suğradır (kısa gaybet dönemi) İki yüz altmış yılından başlar, üç yüz yirmi dokuzda biter Yaklaşık olarak yetmiş yıl sürdü
İkincisi: gaybet-i Kübra’dır (büyük gaybet dönemi) Üç yüz yirmi dokuzdan başlar ve Allah, zuhur izni verinceye dek devam edecektir Peygamber-i Ekrem (s a a) ittifakla kabul edilen hadiste şöyle buyuruyor: “Eğer dünyanın bir günü bile kalırsa Allah, o günü o kadar uzatır ki, benim torunlarımdan olan Mehdi zuhur etsin Ve dünyayı zulümle dolduğu gibi adaletle doldursun ”[283]
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır
|