Yalnız Mesajı Göster

Ehlibeyt - Hud - Kasas - Ahzab - Ev Halkı

Eski 07-01-2010   #1
Şengül Şirin
Varsayılan

Ehlibeyt - Hud - Kasas - Ahzab - Ev Halkı



Ehlibeyt - Hud - Kasas - Ahzab - Ev Halkı

Kur'an-ı Kerim'de ev halkı anlamında geçen (bk Hud 73; Kasas 12; Ahzab 33) bu tabir yine Kur'an-ı Kerim'de Hz Muhammed'in ev halkı anlamında da kullanılmaktadır (Ahzab 33)
Hz Peygamber'in ev halkı anlamında Ehlibeyt deyiminin de biri geniş, biri dar olmak üzere iki çerçevesi vardır Geniş anlamda Ehlibeyt Hz Peygamber'in bütün ev halkını hatta ev halkına yakın kişileri de içerir


Nitekim bir iranlı olan Selman-ı Farisi için Hz Peygamber: "O bizim ehlibeytimizdendir" buyuruyor İslam geleneği geniş anlamda ehlibeytten Hz Peygamber'in hanımlarıyla Hz AIi-Hz Fâtıma ailesini anlamaktadır Bu anlamda Ehlibeyt deyiminin geçtiği ayet Azhab Suresi'nin 33 ayeti olup, şu mealdedir: " Allah sizden kiri gidermek ve sizi tertemiz yapmak ister ey Ehlibeyt!"
Dar anlamda Ehlibeyt ise İslam bilginlerinin ortak kabullerine göre şu dört kişiden oluşur: Hz Ali, Fâtıma, Hasan ve Hüseyin

Hadis kaynaklarının peygamberimizin hanımlarından Ümmü Seleme'ye ve sahabi LJsame b Zeyd'e dayandırdıkları beyanlara göre Hz Peygamber bu dört kişiyi elbisesiyle sararak: "Benim ehlibeytim bunlardır" demiş ve onlara dua etmiştir Bu dört kişiye elbise altına alınan yakınlar anlamında Âli Aba ve Ehlü'1-Kisâ da denir

Müfessir Haindi Yazır'ın da belirttiği gibi, "Azhab Suresi'nin 33 ayetinden sadece peygamber hanımlarını anlamak tefsir ilmi kuralları ve Arap dilinin yapısı bakımından mümkün değildir Çünkü ayet Ehlibeyt'e hitabe-derken erkek zamiri olan "küm" kelimesini kullanmıştır

Bu özellik Ehlibeyt'in içinde erkeklerin de bulunduğunu ve kadınların bu kavram içine Arap dilinde "tağlib" denen kuı ' gereği girebileceklerini göstermektedir" Kaldı ki H; Peygamber'in bu ayeti fiilen yorumlayışı karşısında Ehlibeyt'i, peygamber hanımlarıyla sınırlamak asla savunulamaz

Kimliklerini Kur'an ve hadis ışığında tespit ettiğimiz bu Ehlibeyt'tir ki Kur'an, peygamberimizin tebligatına karşılık olarak onlara sevgi ve saygıyı emretmektedir, (bk Kurba md)

Müfessir Râzi eserinde Ehlibeyt'in bizzat Allah tarafından Hz Peygamber'le tam beş şeyde ortak kılındığını tespit eder

Bunlar:

1- Selâm: Allah namazda okunan Tahiyyât'ta "Selam sana ey nebi" demiş, Kur'an'da da "Yasin ailesine selâm olsun" diyerek Ehlibeyt'i selamlamış-tır

2— Salât: Allah namazda son oturuşta (allahümmesalli okuyarak) hem Peygamber'e, hem de Ehlibeyt'e salât getirmeyi adet kılmıştır

3- Taharet (temizlik, arınmışlık): Allah, yüce Peygamberi için gerçekleştirdiği temizliği, "Allah sizi tertemiz kılmak ister, ey Ehlibeyt" buyurarak Ehlibeyt için de lütfetmiştir

4- Sadaka: Allah Peygamber' ine haram kıldığı sadaka yemeyi, aynı şekilde Ehlibeyt için de haram kılmıştır

5— Sevgi: Allah Kur'an'da Peygamber' ini sevmeyi emrettiği gibi Ehlibeyt'i sevmeyi de emretmiştir

Kur'an'da ilk sûrede yer alan ve her Müslüman'ın günde beş vakit kıldığı namazda okunması emredilen: "Bizi doğru yola ilet, kendilerine bağışta bulunduklarının yoluna" ayetindeki "bağışta bulunulanlar" Hasan el-

—Basrı, Ebû Âliye vs gibi bazı ilk ve büyük müfessirlere göre, Son Peygamber, Ehlibeyt ve seçkin sahabilerdir

Allah Resulü, ölümüne yakın günlerde buyurdular ki: "Size, sıkı sıkıya yapıştığınız takdirde asla sapmayacağınız iki emanet bırakıyorum Birincisi ikincisinden daha büyüktür Bunlar: Allah'ın kitabı ki gökten yere uzatılmış bir ip gibidir, ikincisi ise Ehlibeytimdir Bu ikisi birbirinden asla ayrılamazlar Ta kıyamet günü Havz'ımın başında bana arzedilinceye kadar İşte ey ashabım

Durumunuzu anlamak için bu iki emanete benden sonra nasıl muamele ettiğinize bakın" Ve: "Ehlibeytim sizin içinizde Nuhun Gemisi gibidir Ona binen kurtulur, binmeyen helak olur'' Ve: "Ümmetimden ilk şefaat edeceğim kişiler Ehlibeytimdir" Ve: "Ehlibeytim ümmetim için bir kurtuluş ve güvencedir" Ve: "Allah'ı sizi besleyen nimetleri için, beni Allah'ı sevdiğiniz için, Ehlibeytimi de beni sevdiğiniz için sevin" Bu son hadiste, Allah Peygamber ve Ehlibeyt karşılık beklemeden sevenlere değil, her şeyi gibi onları da karşılık bekleyerek sevenlere hitap vardır

Yani en azından şu gerekçelerle sevin onları demek isteniyor Yoksa sonsuzluk aşıkı ruhlar onları yalnız sonsuzluk aşkına severler Karşılık beklemeden, gerekçe sormadan Bir başka yerde Ehlibeyt'in hepsinin hazır bulunduğu bir sırada Allah elçisi şöyle diyor: "Ben sizlere harp açana harp açtım ve sizlerle barış içinde olanla barıştım"

__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır
Alıntı Yaparak Cevapla