Konu
:
Hazret-i Ümmü Habibe (r A)
Yalnız Mesajı Göster
Hazret-i Ümmü Habibe (r A)
01-15-2010
#
1
b@ron
Hazret-i Ümmü Habibe (r A)
Hazret-i Ümmü Habibe (r a)
Müminlerin Annesi
Ebu Süfyan'ın kızı olan Ümmü Habibe'nin ismi Remledir
Arap örf ve adetlerinden dolayı
ilk evliliğinden doğan kızı Habibe'den dolayı "Ümmü Habibe" künyesini almıştı
Annesi Safiye bint-i Ebu las
dır
Bu hanım Hz
Osman r
a
'ın baba ve anne bir halası idi
İlk evliliği
Zatı İffetpenahileri ilk önce Ubeydullah İbn-i Cuhuş ibni Refah ile evlenmişti
Ümmü Habibe
İslam gelmeden önce Hanif dinine bağlı idi
İslam'ın ilk günlerinde kocası Ubeydullah ile birlikte
Müslüman olmuş
Bu yüzden kocası ile birlikte müşriklerin eza ve cefasına maruz kalmıştı
Bu eziyetlerden kurtulmak için Habeşistana giden ikinci kafile içinde yer aldı
Ancak dini uğruna yurdunu terk eden Ubeydullah Habeşistana vardığında papazların tesiri ile İslam'dan dönerek (irtidad) Hristiyanlığa girdi
İrtidad olyından önce Hz
Ummu Habibe bir rüya görmüştü
Kocasının suratı gayet çirkinleşip maymuna dönmüştü
Son zamanlardaki hareketlerindeki değişiklikler ve bir rüya ortada bir şeyler olduğunu gösteriyor
ancak bir şey diyemiyordu
Rüya'nın ertesi günü kocası onu karşısına alarak:
"Önceleri din konusunu uzun uzadıya düşünmüştüm
Hristiyanlıktan daha hayırlı bir din görmeyip Hristiyan olmuştum
Sonra Muhammed'in dinine girdim ve şimdi tekrar Hristiyanlığa döndüm" sözleri ile kocasının gerçekten İslam'dan çıktığını anladı
Ümmü Habibe rüyasını kocasına anlatıp onu İslam'a davet etmeyi çalıştıysa başarılı olamadı
Kocası da onun üzerinde Hristiyanlığa döndürmek için çok büyük baskı uygulamış ama bu çabaları sonuçsuz kalmıştı
Hz
Ümmü Habibe dininde sebat gösterdi
Kocasından ayrıldı
Ubeydullah ise içki alemlerinde öldü gitti
Zatı Saadetleriyle Evliliği
Hz
Ummu Habibe yapayalnız kalmıştı
Habeşistanda gurbet bir ülkede dul bir kadın idi
O Mekke'nin yüksek aristokrat bir ailesine mensuptu
Bu yüzden kolay kolay evlenemezdi
Korunmaya muhtaçtı
Babası ebu süfyan henüz Müslüman olmamış
Müslümanların en büyük düşmanlarındandı
Babasının yanına dönemezdi
Resulullah Ümmü Habibew'nin bu durumunu haber almıştı
iddeti bittikten sonra nikah için kendilerine haber ulaştırdılar
Bunun için Amr İbn-i Umeyye Damari
Habeşistan hükümdarına gönderildi
Zatı saadetlerinin
mümesili gelince
Hükümdar kendi cariyesini Hz
Ummu Habibeye gönderip
meseleyi anlattı:
"Resulullah s
a
v
senin nikahın hakkında bana bir mektup göndermiştir
Şimdi sen bu işe razı isen
bir vekil tayin eyle de nikah işini tamamlayalım" diye bildirdi
Hz
Ummu Habibe de Halid İbn-i Said'i kendisne vekil tayin etti ve nikahın tamamlanmasını bildirdi
Akşam üzeri Habeşistan Hükümdarı
Müslümanları topladı ve Hz
Cafer İbn-i Ebu Talib'i de çağırıp
şahitlik ettirdi ve kendisi nikahı kıydı
Aynı mecliste Zatı Risaletpenahilerin ödemesi için dört yüz dirhem mehriye kararlaştırıldı ve bu mehriye nakden Halid İbn-i Said'e verildi
Nikah bitip
hakl dağılıp gitmek üzere iken Hükümdar Said'e dönüp:
"Gitmeyin
durun
Enbiyanın sünnetidir ki
nikah zamanında yemek yene ve öyle gidile" Hepsi oturdular yemek yedikten sonra ayrıldılar
Nikah kıyıldığında Hicri 6
yıl idi ve Hz
Ummu Habibe 36 yaşında idi
Nikahdan birkaç gün sonra diğer müslümanlarla birlikte iki gemiyle yola çıktılar
Medinenin limanı olan yere geldiler
Resulullah Hayber Gazasında Ketibe Kalesinin fethi ile meşgul idi
Tam o sırada onlarda geldiler Peygamberimiz:
"Bilmemki bu iki şeyin hangisi ile sevineyim
Hayber'in fethi ilemi
yoksa Cafer'in gelişi ile mi?" diye sevincini belirrtmişti
Bu arada Hayber'den alınan ganimetlerden Habeşistan muhacirlerinede hisse verildi
Peygamberimizin diğer hanımları bu yeni eşi iyi bir şekilde karşılamak istediler
Başlangıçta Hz
aişe onda kendisini kıskandıracak bir şey bulamadı
Zira yaşı fazlaydı
Onu kendi tarafına çekmek istedi
Ebu Süfyanın kızı bunu kabul etmedi
Ebu Süfyan kızının düşmanı ile evlenmesine kızması gerekirken aksine o bir bakıma memnuniyetini ifade etti
"O reddeedilemeyecek bir erkektir" diyerek bu evlkiliği tasvip ettiğinide gösterdi
Resulullah
Ümmü Habibe için daha önceden bir oda yaptırmıştıki bu oda diğer hanımlarınınkine göremescide en uzak olanı idi
Resulullah'ın emriyle Bilal
Hz
Ümmü Habibe'yi odasına götürmüş
O da orada bir süpürge bulmu
yanındaki kölesi ile birlikte odayı temizlemiş
bir kıl yaygı sererek odayı döşemişti
Resulullah eve akşam olup geldiğinde güzel bir koku hissetmiş
odayıda döşenmiş olarak görünce:
"Kureyş kadınları etrafı döşeyen
yerleşik kadınlardır
Bedevi ve arabi değilerdir
" buyurarak Hz
Ümmü Habibe'nintemizlik ve döşeme zevkini takdirt etmişlerdir
Peygamberimizin
onunla evlenmesi
onun sabrının
cihadının ve çektiği sıkıntıların bir mükafatı idi
Ayrıca bu evlilik İslam Hukuku bakımından da önem taşımaktaydı
Çünkü bu nikah "Gaybi nikah" olarak icra edilmişti
Resulullah'dan sonraki günleri
Peygamberimiz ile dört yıl evli kaldıktan sonra
Resulullah'ın vefatından sonra zahidane bir hayat yaşadı
Peygamberimizin diğer hanımları gibi saygı ile karşılandı
İslam tarihinde ortaya çıkan fitne ateşinden uzak kaldı
Ancak bununla beraber
dayısının oğlu olan III
Halife Hz
Osman'ın evinin muhasarası esnasında onun evine geldiği
orada bulunan asilerden bir adamın onun baş örtüsünü çektiği
Hz
Ümmü Habibe r
a
'nın ona beddua ettiği
bu beddua'nında derhal yerine geldiği kaynaklarda bildirilmektedir
Ahlakı
İmanı kuvvetli bir hatun idi
Bu hususta ne yakınını nede akjrabasını kâle alırdı
Babası Ebu sufyan kafir iken bir ara Medine'ye gelmiş
Resulullah ile anlaşmak istiyordu
Daha evvelki anlaştmayı biraz geniş tutmak istiyordu
O ara kızınıda görmek istedi
Kızının evine gelerek Resulullah'ın şiltesine oturmak istiyince kızından sert muamele gördü
Hz
Ümmü Habibe r
a
şilteyi kaldırdı ve babasının bu şilte üzerine oturmasını istemedi
Ebu süfyan buna çok içerledi:
"Kızım
senin bu şilten o kadar kiymetli midirki
babnı onun üzerine oturtmak istemiyorsun?" Hz
Ümmü Habibe buyurdu:
"Evet
çok kiymetlidir
zira bu şilte Zatı Risaletpanahilerinin s
a
v
in şiltesidir
Sen müşrik olduğun için pissin
sen oturamazsın
" EbuSufyan:
"Sen benden sonra büsbütün bozulup gitmişsin"
Hadislere çok dikkat ederdi
Başkalarınada bu hususta tavsiyede bulunurdu
bir ara yeğeni Ebu sufyan İbni Said onun evine gelmişti Kendisine abdest almasını tavsiye edip şöyle buyurdular:
"Resulullah s
a
v
buyurmuşlardır: 'Her kim bir şey pişirecek olursa abdest alması iyidir
'"
Babası vefat ettiği zaman
güzel kokular
sürünüp
iyi elbiseler giyerek
Resulullah buyurdular:
"İman sahibi bir kadın için her hangi bir şekilde üç günden fazla matemli bulunmak caiz değildir
Ancak kocası için
bunun müddeti dört ve on gündür
"
Vefatı
Hicri sene 44 de Muaviyenin hilafetinde vefat etti
O zaman 73 yaşında idi
Vefatından önce Hz
Ayşe'yi çağırarak
Orjinal Link: TEVBE EDENLERİN SİTESİ
http://www
tevbe
org/forum/showthread
php?t=86394
"Benimle senin ve diğperlerinin arasında münasebet vardı
Her ne kadar aramızda hataen bir şey geçmiş ise
senden afv etmeni isterim
Af ve hayır dua ile yad edip
benim için mağfiret talep et
"
Hz
Ayşe'de dua edip:
Sen beni memnun etmişsin
Hak Teala da seni memnun kılsın buyurdular
"
KAYNAK:
1) Kadın Sahabiler
Mevlana Niyaz
Tercüme: Prof Ali Genceli
Toker Yayınları
2) Şamil İslam Ansiklopedisi
3 Sahih-i Buhari
__________________
b@ron
Kullanıcının Profilini Göster
b@ron tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul