Sesaltı hızlarda (M <0,7 için), hava akış yönüne dik doğrultuda ölçülen direnç güçleri, hava hızıyla ve profil yüzeyiyle doğ
ru orantılıdır

Bu güçler sistemi, bir R bileşkesi ve bir M momentiyle gösterilebilir
Hava tünelinde, bir profil çevresindeki hava akımı incelenirse, profilin ilk bölümünde ve "sınır tabaka" denilen belli bir kalınlık üstünde tabakalı bir akım gözlemlenir

Söz konusu akımda, hava akıntı çizgileri birbirine koşuttur; hızlanysa, profil başında akım hızının altına düşer
"Geçiş noktası" denilen bir noktadan başlayarak, burgaçlı bir akım rejimi ortaya çıkar ve ilerlemeye karşı koyan sürtünme güçlerinin kökenini oluşturur

Ayrıca, profil boyunca etki yapan statik basınçlar incelenirse, profilin üst kesiminde düşük basınçla, alt kesimindeyse yüksek basınçla karşılaşılır

Söz konusu düşük basınç ile yüksek basıncın ortak etkisi, kaldırma gücünün kaynağını oluşturur
Profil üstüne hava demetinin geliş açısına göre kaldırma ve sürtünme katsayılarının aldığı değerler, genellikle "kutup eğrisi" denilen eğriler üstünde gösterilir

Söz konusu eğriler üstünde, kaldırma gücünün belli bir geliş açısı ötesinde ansızın
düştüğü, sürtünmeninse büyümeyi sürdürdüğü gözlenebilir

Bu olay pilotların çok iyi bildiği hava boşluğu olayıdır
Eğrinin başlangıcından teğet geçen doğrunun eğimine "profilin inceliği" denir ve değme noktasındaki geliş açısı, en ekonomik uçuş açısını gösterir

Bu yüzden, sesaltı uçuşlarda çok ince kanat profilleri kullanmak yararlı olur

Öte yandan, kaldırma gücü, ne kadar yüksek olursa, uçak o ölçüde düşük hızlarda uçabilir, dolayısıyle daha kısa pistlere inebilir

Sınır tabakalarının üflenmesi ya da emilmesi yoluyla sağlanan üstün tutunma düzenekleri, profil boyunca burgaçlı rejimin ortaya çıkışını geciktirir ve kaldırma/sürtünme oranının yükselmesini sağlar

__________________