Aerodinamik katı cisimlerin atmosferde yer değiştirmesiyle ilgili fiziksel olayları inceleyen bilim dalıdır
Araştırmalarının amacı, hareketli cisimlere, havada ilerlemelerini kolaylaştıran, dolayısıyle

itme gücünü azaltan biçimler vermektir (bu tür incelemeler, otomobil, uçak ve uzay taşıtları yapımı için zorunludur)
Aerodinamik, XIX

yy

sonunda Alman Otto Lilienthal ile Fransız Louis Mouillard'ın kuşların uçuşuyla ilgilenmeleriyle, planör denemeleri yapmaya başlamalarıyla ortaya çıktı

Söz konusu çalışmalardan yararlanan
Clement Ader, 1890 yılında Eole adlı aracıyla 50 m' lik ilk uçuşu gerçekleştirdi

Alman fizikçi Ludwig Prandtl'ın 1904'te sınır tabakalar üstünde yaptığı çalışmalar, aerodinamiğin gerçek atılımını yapmasını sağladı
Profiller çevresindeki hava akışını inceleyen ilk araştırmalar,havanın sıkıştırılamayan bir akışkan sayılabileceği varsayımına dayanıyordu

İkinci Dünya savaşı sırasında bazı avcı uçaklarının dalışta 900 km/saatlik hızı asmasıyla, sesüstü hızlar için bu varsayımı yeniden gözden geçirmek zorunluluğu ortaya çıktı

Kuramsal incelemeler karmaşık hesaplar gerektirdiğinden, çok geçmeden hava tünellerinde deneyler yapılmaya başlandı; böylece, maketler üstünde elde edilen sonuçları, gerçek araçlara aktarma olanağı bulundu
Söz konusu aktarma işlemi mekanik benzeşme yasalarına dayanır; ama sesaltı hızlar için Reynolds sayısına, sesüstü hızlar için (uçağın hızının ses hızına bölümü) de Mach sayısına eşit sayılarda deney yapmak gerekir

Maket 1/10 oranında küçültülmüşse, sesaltı hızlar için aynı hava ağdalılığında deney hızı,gerçek hızdan 10 kat büyük olmalıdır
Gerçekten,
Sesüstü hızlar için maket deneyleri, Laval boruları da denilen (1913'te ölen İsveçli bir mühendisin adından) yakınsak-ıraksak borularla donatılmış hava tünellerinde yapılır
Mach sayısı, havanın akış hızı ile bu hava içinde sesin ulaştığı hız arasındaki v/V oranına eşittir

Aşın sesüstü hızlardaysa (Mach sayısı 5'i geçtiğinde) benzeşme parametresi M'ye eşit olur

Ses-ötesi hızlarda (Mach= 1 dolayında) deneylerin gerçekleştirilmesi daha güç olduğu için, aerodinamikte, sesaltı, sesötesi, sesüstü ve aşırı sesüstü hızlarda farklı olaylar ortaya çıkar