Cevap : Mustafa İslamoğlu'ndan Güzel Sözler
224 Müslüman üreticilere ve satıcılara düşen Müslüman 'tüketicileri' kollamak, en azından onları camia dışından alış-veriş yapmak zorunda bırakmamaktır Aynı titizlik, artık asli ihtiyaç haline gelmiş malların üretiminin Müslüman müte-şebbislerce yapılması konusunda da gösterilmeli, Müslüman sermayedarlar kendi camialarının ihtiyaç duyduğu tüketim mamullerini kalite ve fiyatta onlarla rekabet edebilecek düzeyde üretmenin yollarını bulmalıdırlar
225 Tüketim toplumuna angaje olmaktan şiddetle kaçınınız Medyanın size sunduğu malların gerçekten ihtiyaç olup olmadığını çok iyi hesap ediniz Mü'min kendisine yönelik bir savaşın silahı konumunda olan albenili reklamların büyüsünü bozacak ve alımlı ambalajın altında sırıtan aldatmacayı görecek kadar basiret ve feraset sahibi olmalıdır
226 Tüketim tuzağına düşmek Müslümanları bekleyen en büyük tehlikedir Modanın İslamisi, defilenin İslamisi olduğu gün, İslami değerlerin yozlaştırıldığına hükmedebilirsiniz
227 Putu para olan çağdaş bir şirktir kapitalizm Kapitalizm küresel köleleştirmenin öbür adıdır Bu şirk dininin putuna kurban olmak istemiyorsanız, tüketimden uzak kalmaya gayret gösteriniz
228 Hayatınızın dünyevileştirilmesine izin vermeyiniz Allah Rasulü bu ümmetin felaketinin dünya sevgisinden olacağını ifade etmiştir Çağdaş istikbarın en büyük kaygısı da dünya sistemine entegre olmayan, yani yeterince dünyevileşmeden dünyayı elde etmeye çalışan sistem harici tiplerdir Bu şahsiyet dünyalıkla satın alınamaz Dünya-ukba dengesini, her iki kefenin de hakkını vererek kurmuştur Çağdaş dünyanın parasal değerleriyle satın alınamayan böylesi bir şahsiyet İslam'ın hülyası, küfrün korkulu rüyasıdır
229 Haram yemeyiniz Yediklerinizle davranışlarınız arasında doğrudan ve dolaylı bağlar vardır Kan durdurmaz Kanınızı ve sütünüzü bozmayınız Şüpheli şeylerden kaçınınız Bu takvadır "Sakınınız ki korunasınız" Sakınmayanlar korunmayacaklardır
230 Müslümanın hayatında kumarın hiç bir çeşidine yer yoktur Adı ne olursa olsun, Müslüman şahsiyet haksız kazancın her türüne karşı olmayı bir şiar haline getirmelidir Müslüman faiz, kumar gibi haksız kazanç kalemlerini sadece maddi olanla sınırlamaz Manevi, duygusal ve düşünsel tüm haksız kazanımlar! da aynı kefede değerlendirmelidir Örneğin hak edilmemiş bir sevgi duygu faizi olduğu gibi, plansız ve programsız bir biçimde insanları 'harekete geçirmek' de insan üzerine oynanan manevi bir kumar addedilmelidir
231 Faiz ve enflasyon, çağdaş istikbarın mazlumların cebindeki hortumudur Enflasyon ve faiz birbirini azdıran iki ekonomik şeytandır ki bunlar hep 'hizbüşşeytan' adına çalışır Her mü'min rızkına uzanan bu iki ele şeriatın cezasını vererek bunları kökünden kesmelidir Bunu yaparken saflığa kurban gidip kesinlikle enflasyon yüzünden zarara uğramamalıdır Kur'an'da, haksızlığa uğramak da haksız yerden kazanmak gibi yerilmiştir
232 Eskilerin "âdâb-ı muaşeret" dediği görgü kurallan sizin hangi kültürün mensubu olduğunuzu ele veren "kültür kodları"dır Yürümenizden oturmanıza, konuşmanızdan susmanıza, su içmenizden yemek yemenize, gülmenizden ağlamanıza varana dek size özgü, size ait olana riayet etmek adab-ı muaşeret cümlesindendir Bizim görgümüzün kaynağı da dinimizin, bilgimizin ve hukukumuzun kaynağı olan vahiy ve onun ete-kemiğe bürünmesi olan "sünnet"tir
233 Bizi takip edenler hangi kültüre mensup olduğumuzu, kimin terbiyesine uyduğumuzu, kime özendiğimizi, kimi örnek aldığımızı işte bu gündelik davranışlara bakarak çıkarır Bu anlamda suyu üç seferde içmeyi, elbiseyi sağdan giymeyi, bir mekana giriş çıkışlarda "âdaba" riayet etmeyi, yeme içmede öteden beri bilinen Nebevi kurallara uymayı "sünnet-bid'at" açısından daha çok kültür kodları açısından ele almak daha açıklayıcı olacaktır
234 Biz bilmekteyiz ki, İslam kültüründen uzakta oluşumuz, farkında olmadan traş biçiminden giysi modellerine, tepki stilinden, "pardon", "mersi", "baybay", "öptüm", "kendine iyi bak", "bravo" gibi hangi kültürün kodu olduğunu ilk bakışta ele veren sözcüklere varana dek hayatımıza girmekte ve bizi ait olmadığımız ithal ve aykırı bir kültürün ahmak müşterisi konumuna getirmektedir
235 Ait olduğumuz kültürde buluşurken ve ayrılırken kullandığımız "Selamün aleyküm", heyecanımızı ifadede kullandığımız "Allah Allah!", "SübhanAllah!", "Allahuekber!", beğenimizi ifadede kullandığımız "MaşaAHah", temennilerimizde kullandığımız "inşaAllah!", "biiznillah", her işe başlarken kullandığımız "bismillah!" , hüzün ve sıkıntımızı ifadede kullandığımız "Lahavle vela kuvvete illa billah", teskin ve taziye için kullandığımız "İnnallahe meassabirin", "inna lillahi ve inna ileyhi raciun" gibi sözcük ve cümleler hep ait olduğumuz kültürün temel kodlarıdır ve bazıları üzerinde Kur'an'da hassasiyetle durulmuştur
236 Bu kodların yaygınlaşmasını sağlamak, kültürler savaşından galip çıkmanın vazgeçilmez gereklerinden biridir
237 Örfünüz "maruf olsun Unutmayınız ki maruf olmayan örf, örf değil Kur'an'ın reddettiği "atalar yolu"dur Atalara sadık kalmak onların ocağından külü değil ateşi almaktır Ataların ocağında olmuş olması, geçmişin külünü geleceğe taşımanın meşru gerekçesi olamaz Kül küldür Geleceğe taşıyacağınız ateş kimin ocağında olursa olsun o sizindir, taşıyınız
__________________
|