10-15-2009
|
#1
|
Şengül Şirin
|
Aerofoil,hava Kanadı,kaldırma Kuvveti,laminer Akış
Aerofoil,hava kanadı,kaldırma kuvveti,laminer akış
Aerofoil (hava kanadı), havada hareket ederken bir «kaldırma kuvveti Kesitte görüldüğü gibi, aerofoilin üst kısmı bombeli, alt kısmı biraz daha düzdür Havada hareket ederken, burun (ön) kısmı havayı ikiye böler: hava akımlarından biri aerofoilin üstünden, öteki altından geçer Bu iki hava akımı,aerofoilin kuyruk (arka) kısmında birleşirler
Aerofoil burun kısmı kuyruk kısmmdan daha yüksek olacak biçimde egimlendirilirse, üst hava sıkımının aldığı yol ve dolayısıyla «kaldırma kuvveti Ancak, geliş açısı istenildiği kadar artırılamaz Bunun nedeni laminer akiş olayıdır Kanat ile üstünden geçen hava arasındaki sürtünme, kanada bitişik hava tabakasının (sınır tabaka), biraz ötedeki havadan daha yavaş hareket etmesine yolaçar Aynı olay, akıntınm kenarlarda, ortada olduğundan daha yavaş olması şeklinde, ırmaklarda dâ görülebilir
Kanattaki hava akımı, düzgün laminer olduğu sürece, yeterli bir kaldırma kuvveti sağlar Ama geliş açısı çok büyükse, kanadın burun kısmındaki basınç o denli düşer ki, sınır tabaka kanattan aynlır ve türbülans ortaya çıkar Açı büyüdükçe, sınır tabakanın ayrılma noktası burun kısmına yaklaşır ve kanadın kaldırma kuvveti giderek düşer Sonunda, kanadın işlevi azalır ve uçak «bocalayarak
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır
|
|
|