Yalnız Mesajı Göster

Propaganda Yöntemleri-Kitle İletişim Araçlarını Kullanma

Eski 09-24-2009   #1
Şengül Şirin
Varsayılan

Propaganda Yöntemleri-Kitle İletişim Araçlarını Kullanma



Propaganda Yöntemleri-Kitle İletişim Araçlarını Kullanma




Propaganda yöntemleri çağlar boyunca değişti Basılmış belgeler ve vaazlar yerini siyasal toplantılara, dinsel törenlere, kongrelere ve daha sonra da günümüzde propagandanın en etkili araçları olan radyo ve televizyona bıraktı Bugün habercilik alanında kitle iletişim araçları o kadar güç kazanmıştır ki, denetlenmeleri özel bir çaba gerektirir

Bazı ülkelerde radyo, televizyon, basın gibi medyalar tümüyle devlete bağlıdır ve devletçe denetlenir İngiltere'de olduğu gibi, başka bazı ülkelerde de kitle iletişim araçlarının bir bölümü devletindir, ama devlet ötekilerin içeriğini de denetler ABD gibi bazı ülkelerde ise kitle iletişim araçları doğrudan özel sektörün denetiminde bir ticaret aracıdır ve reklamla beslenir Radyo ya da televizyon aracılığıyla propaganda yapmak isteyen parti ya da kuruluşlar, bu araçları kullandıkları süre karşılığında para öder Bu da parası çok olanlara daha fazla propaganda olanağı sağlar




Demokratik ülkelerde yönetimlerin devlet denetimindeki iletişim araçlarıyla kendi propagandalarını yapmaları olumlu karşılanan bir uygulama değildir Bu gibi yönetimler yazılı basını ve televizyonu daha çok halkı bilgilendirmek için kullanır Ne var ki, bilgi vermek ile propaganda yapmak arasındaki çizgi çoğu zaman belirsizdir Bazen bir hükümet, haber servisini kendi partisine destek sağlamak için de kullanabilmektedir

__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır
Alıntı Yaparak Cevapla