|  09-21-2009 | #1 | 
	| 
Şengül Şirin  | 
				  Okuma öğretmek 
 
            Okuma öğretmek
 
 
 Bir öğretmen için okumada önemli olan "sözcükleri doğru  söylemek"ken, öbürü için "iyi anlamak" olabilir
  Bu iki yaklaşım birbirinden çok  farklıdır  Bu nedenle her ikisi için birbirinden değişik okuma yöntemleri söz  konusudur  
 Birinci öğretmen için önemli olan, her sözcüğün doğru ve düzgün söylenmesidir
  Bu nedenle sözcüklerin ve harflerin nasıl söylendiği okumanın temelini oluşturacaktır  Öğrenciler her harfin ve hecenin çıkardığı sesleri öğrenecek, onları birleştirerek sözcükler oluşturacak, daha doğru söyleyebilmek için sözcükleri hecelere ayıracak, sesli okuma alıştırmaları yapacaklardır  Öğretmen, sorularıyla metindeki belli olgulara ve ayrıntılara dikkati çekecektir  
 Buna karşılık öbür öğretmen, öğrencisinin okuduğundan ne anladığına ağırlık verecektir
  Sesli okumayı ya da seslerin tınısını pek önemsemeyecek, çocuklar kitaplarını içlerinden okuyarak, zaman zaman konuyu aralarında tartışacaklar, kendi deneylerinden kalkarak karşılaştırmalar yapacaklardır  Öğretmenin soruları bazı olgulara ya da ayrıntılara ilişkin değil, okuyucunun özgün düşüncelerini açıklamasına yardım edecek türde olacaktır  Birçok öğretmen yukarıda sözü edilen her iki örneğin kendince olumlu yanlarını birleştiren karma bir yöntem uygular   
			
			
			
			 
				__________________  Arkadaşlar, efendiler            ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler,            müritler, meczuplar memleketi olamaz En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet            tarikatıdır   | 
	|  |   |