05-30-2009
|
#2
|
KRDNZ
|
Cevap : Hip-Hop Dünyası
Kent Stili
Fotoğraf : David Alan Harvey
New Yorklu hip-hop'çılar, stil ve statü göstergesi olarak frapan takılar takıyor
Ritmik Kökler
Fotoğraf : David Alan Harvey
Geleneksel davullar, Senegal'in Casamance bölgesinde yeni doğan bir bebek için yapılan hoşgeldin törenine eşlik ediyor Güçlü Batı Afrika ritimleri Afrika diasporasının yaşadığı yerlerde gümbürdemeye devam ederek caz, salsa, rock ve hip-hop gibi pek çok popüler müzik türüne temel oluşturuyor
Kültürel İşbirliği
Fotoğraf : David Alan Harvey
Hip–hop müziği, Dakar yakınlarındaki plajda köklerine dönüyor Geçimini öyküler anlatarak kazanan bir griot olan Jally, Amerikan tarzını Afrikalı köklerinden gelen yeni filizlerle besleyen rapçi Omar N’Gala Seck ile kora adlı enstrümanıyla doğaçlama müzik yapıyor
Ruhu Yakalamak
Fotoğraf : David Alan Harvey
Tuscaloosa'da (Alabama) 17 yaşındaki Charles "C J " Hall, Jr atışmayı başlatıyor ve kilise korosu göğü çınlatırcasına karşılık veriyor İster ruhani ilahilerde, ister son derece dünyevi rap parçalarında olsun, karşılıklı atışma tarzı yüzyıllardır Afrika kökenli Amerikalıların müziğinde ağırlıklı bir yer tutuyor
Yeni Kent, Yeni Takım
Fotoğraf : David Alan Harvey
Paco Arias (Cardinals forması giymiş) Chicago'nun sert bir mahallesinden Dayton banliyölerine taşınınca çeteler ve şiddet içeren bir dünyadan kurtulmuş oldu On dört yaşındaki genç, kısa süre içinde onun hip-hop aşkını paylaşan başka gençlerle tanıştı
Duvarı Aşmak
Fotoğraf : David Alan Harvey
Adı kaba bir çeviriyle İbranice'de "kan", Arapça'da ise "sonsuzluk" anlamına gelen Filistinli rap grubu DAM'ın üyeleri İsrail'in inşa etmekte olduğu güvenlik duvarının yakınında duruyor Hem İsrailli, hem de Filistinli dinleyicilere konser veren grubun müziği ilham kaynağını Filistinlilerin özgürlük ve eşitlik mücadelesinden alıyor İkinci albümleri "Terörist" adını taşıyor
Sokak Düzeyi
Fotoğraf : David Alan Harvey
"Kalibre"sini tehditkâr bir tavırla ateşe hazır tutan L T Hutton (solda) haydutça bir poz kesiyor Aslında Snoop Dogg hip-hop mega starlarla çalışan üretken bir plak yapımcısı Rap müziğinde çokça işlenen şiddet ve materyalizm gerçekliğin bir yansıması mı, yoksa sırf hoşnutsuz gençliğe dönük bir pazarlama aracı mı?
Yeni Bir Fransız Devrimi
Fotoğraf : David Alan Harvey
Paris'te işçilerin yaşadığı kesimlerdeki rapçiler, işsizliğin ve Fransız toplumundan dışlanmışlığın son zamanlarda yaygın isyanları körüklediği azınlık beldelerinden gelme gençlerin öfkesini ve özlemlerini dile getiriyor Hip-hop yıllar önce ABD'nin ekonomik bakımdan mahrum iç kentlerinde gelişirken de hemen hemen aynı işlevi üstlenmişti
Dünya Partisi
Fotoğraf : David Alan Harvey
Seul'un bir hip-hop kulübündeki müşteriler sabaha karşı dans ediyor Dünya genelinde hemen her kültürden ve ekonomik tabakadan gençlerce benimsenmiş olmasına karşın, rap müziğinin köken olarak sanayi sonrası dönemin sert ortamında yaşayan kentli gençliğin züppe çıkışının bir ürünü olması ona aykırı bir hava veriyor

Büyük Atılımlar
Fotoğraf : David Alan Harvey
Barselona'daki kulüpte gözler, hip-hop müziğin ritmi ile dans eden Fátima Milán Cabezas'ın üstünde Afrikalı kökenlere sahip bir Yeni Dünya kreasyonu olan hip-hop, tüm kültürlerde gençliğin kendini ifade ve isyan etmesinde bir araç haline geldi
__________________
Garbın âfâkını sarmışsa çelik zırhlı duvar Benim iman dolu göğsüm gibi serhaddim var Ulusun, korkma! Nasıl böyle bir imânı boğar, 'Medeniyyet!' dediğin tek dişi kalmış canavar?
Ey ŞaiR! Bana Yağmurdan bahsetme, yağdır
|
|
|
|