Konu
:
Gerçek İyiliği Ancak Gerçekten İnananlar Yapabilir
Yalnız Mesajı Göster
Gerçek İyiliği Ancak Gerçekten İnananlar Yapabilir
04-22-2009
#
1
yesimciwciw
Gerçek İyiliği Ancak Gerçekten İnananlar Yapabilir
Gerçek iyiliği ancak gerçekten inanan yapabilir
Ateistlerin itirazının ikinci ve gerçek cevabı başkadır
Onlara diyoruz ki siz müminlerin yaptıklarının amacını tamamen varsaymışsınız
Önce hayali bir şey varsaydınız, sonra onu müminlere isnat ettiniz
Allah’a inanan birisi aslında kötülük yapmak istiyor ama Allah korkusundan dolayı iyilik yapıyor fikrini nereden varsaydınız? Ya da “aslında iyilik yapmak istemiyor ama oltanın ucundaki yemi görünce dayanamıyor” düşüncesini neye dayanarak varsaydınız? Bu gerçek bir mümine ithamda bulunmaktır
Oysa gerçek bir mümin bu seviyesiz düşüncelerin çok üstündedir
Onun iyilik yapma veya kötülük yapmama sebebi ödül ve ceza değildir
Tek sebebi Allah’a inanmasıdır
Allah’ın dediğini yerine getirmek onun için insanlığın en temel vazifesidir
Fayda ve zarar kavramları aklının ucundan bile geçmemektedir
Üçüncü olarak şunu diyebiliriz ki dinimizde iyiliği sevap için yapmak ve kötülükten korktuğumuz için sakınmak son derece ilkel ruhani seviyelerden bir tanesidir
“Namazı cennete gideceğim diye kılıyorum” diyen mümin aslında ince bir şirk yapmaktadır
Bu İslamiyet’in ruhuna aykırıdır
Mümin, iyilik yapıp kötülükten sakınıyorsa iyiliğin özünde güzel bir şey olduğunu ve kötülüğün özünde ayıp olduğunu bildiğindendir
İbadet sınıfına giren iyilikleri Allah’ın ihsanlarının altında ezildiğini hissettiği için yapmaktadır
Namazı cenneti elde etmek için ve orucu cehennemden korktuğu için tutmamaktadır
Onun sebepleri bellidir
Allah onu yaratmıştır ve Rububiyet[1] ve Rahmaniyet[2] sıfatlarıyla birçok ihsanda bulunmuştur
Geleceğin ödülünü kazanma hırsı değil, geçmişte kalan ihsanlar için teşekkür etmek onun gayesidir
Namazda mümin ne diyor ki? [3]
"Elhamdülillahi Rabbilaelmin
Er Rahmanir Rahim
Maliki yevmiddin"
Buyurun bu ayetleri bir okuyun
Neredeyse hepsi geçmişin ihsanlarıyla alakalıdır
Geleceğin umuduyla ilgili olan kısmı azdır
Müminin ibadeti teşekkür duygularının dışa vurmasıdır
İçinde açgözlülük ve ödül beklentisi yoktur
Dünyanın hiçbir kavmi, ihsanı teşekkürle karşılamaya kötü demediği gibi, aksine bunu bir fazilet olarak bilmektedirler
Kaldı şu soru ki neden dinler iyiliklere karşı sevap vaat ediyorlar? Bunun cevabı şudur ki bu Allah’ın lütfudur; Onun kararıdır
Onun böyle bir karşılığı vermesi, müminin de bir karşılık beklentisi içerisinde olduğunu ispatlamaz
Birisi arkadaşının evine gittiğinde zaten ağırlanır, bunu herkes bilir
Ama kim “ağırlanmak niyetiyle gitmiştir” diyebilir? Onun gitmesi hissettiği sevgisindendir
Arkadaşının onu ağırlaması da kendi sevgisinin göstergesidir
Ayrıca dikkatle incelersek inanmayan birisi gerçekten inanan birisinin ulaşabildiği seviyeye ulaşamaz
Hatta bir inananın iyilik dediği bazı şeyleri anlamsız bulacaktır
Birçok iyilik de yapana kişisel bir faydası sağlamıyor
Daha önce de söylediğim gibi anne babaya iyi davranmak çocuğun hiçbir işine yaramaz
Kendi tanımlarına göre anne baba için para harcamak ve onların çıkarttıkları zorluklara katlanmak kişisel fayda vermediği için bir ateist için kötülük sayılması gerekir
Tersine anne babaya harcadığı paranın kendi menfaati için harcanmasının iyilik olması gerekir
Ama bir ateist inandığının tersine davranmaktadır
Aklen mantıksız olmasına rağmen o da anne babaya iyi davranır
Sebebi şudur ki kalbinde minnettar olmanın bir erdem olduğunu bilir ama farkında değildir ki minnettarlık ancak bir Allah’ın var olduğu senaryoda iyilik sınıfına girmektedir
Bunun dışında da birçok iyilik ancak bizim verdiğimiz tarif kabul edilirse anlamlı oluyor
Yani mükemmel ve güzelliği eşsiz olan bir zatı kabul edip ona benzemeye çalışmak
Fayda zarar kavramlarıyla iyiliği tanımlamak imkânsızdır
Canımızı vermek veya ömür boyunca zorluk çekmemizi gerektiren fedakârlıklar ancak bizim tarifimize göre iyilik sınıfına girebilirler
Yani gerçekten iyiliğin en üst seviyesini yakalamak ancak bir inanana nasip olabilir
İnanmayan, eğer gerçekten inandığını yaparsa iyi olmak için adım atacak yeri kalmıyor
Hayret vericidir ki bir ateist Allah’a inananlarının ahlaklarını eleştirirken diğer taraftan kendi tanımını bırakıp inananların tanımı sayesinde ancak vicdanını rahatlatabiliyor
Yaptığı iddiasına ters düşüyor ama o bunun farkında değildir
__________________
yesimciwciw
Kullanıcının Profilini Göster
yesimciwciw tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul