12-17-2008
|
#1
|
KRDNZ
|
"Çocuklar Doğuştan Bilim Adamıdır"
Bir okulun duvarında büyük harflerle şöyle yazıyor
“HEDEF EĞİTİLMİŞ İNSAN, ÇAĞDAŞ EĞİTİM ”
Bir defa çocuk gözüyle bakalım “Hedef Eğitilmiş İnsan…” “Demek ki,” diyecek çocuk:
“Beni burada eğitecekler, şekillendirecekler, benim ne düşündüğüm, kim olduğum önemli değil, ben bir hiçim ”
Yani pozitif bir etki uyandırmaz çocukta bu
Sonuçlar zaten ortada Proje geliştiremeyen, uluslar arası kabul gören bir marka üretemeyen bir toplum olduk çıktık Sonra da OSS’de sıfır çeken öğrencileri, öğretmenleri suçlarız Yaklaşımda bir yanlışlık olduğunu görmek istemeyiz
Oysa o okulun duvarında şöyle yazmalıydı:
“ÇOCUKLAR DOĞUŞTAN BİLİM ADAMIDIR”
Ne kadar pozitif etkisi var değil mi? Çocukta bir değerlilik, özgüven duygusu geliştiriyor “Ben” diyor çocuk, “önemliyim, bir şeyler yapabilirim!”
Bireyin ve bilişimin çağında bu şekildeki yaklaşımın kendi çağdaş olduğundan ayrıca “ÇAĞDAŞ EĞİTİM” diye belirtmeye bile gerek kalmayacaktır
__________________
Garbın âfâkını sarmışsa çelik zırhlı duvar Benim iman dolu göğsüm gibi serhaddim var Ulusun, korkma! Nasıl böyle bir imânı boğar, 'Medeniyyet!' dediğin tek dişi kalmış canavar?
Ey ŞaiR! Bana Yağmurdan bahsetme, yağdır
|
|
|