09-17-2008
|
#1
|
Şengül Şirin
|
Ön Yıkama Yapmadan 4 Baraj Kurtarabiliriz
Ön yıkama yapmadan 4 baraj kurtarabiliriz
Çamaşır yıkarken su tasarrufu yapmanın püf noktaları  

Dünyada 150 ülkede faaliyet gösteren Unilever Grubu’nun büyük markası Omo, 45 yıldır faaliyet gösterdiği Türkiye’de yaptığı çalışmalar ile dünyaya örnek gösteriliyor
OMO’nun “Sürdürülebilir Gelişme Stratejisi ve Projeksiyon” toplantısında, firmanın 2004 yılında Türkiye ve Brezilya’da başlattığı ve daha sonra diğer ülkelerde de uygulanan “Kirlenmek Güzeldir” kampanyasını anlatan Unilever Türkiye Ev ve Kişisel Bakım Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Zeynep Yalım Uzun, Oma markasına güvenin arttığını söyledi Uzun, “Kirlenmek güzeldir’ felsefesi ile Omo’nun “temizlikte etkili” imajı ve marka gücü arttı” dedi
Yürütülen çalışmalar kampasında, Omo’nun Türkiye’deki pazar payının hızla artarak yüzde 26’ya çıktığını ve pazarda lider olduğuna işaret eden Uzun, şunları söyledi: “2004’ten bu yana çift haneli rakamlar üzerinde büyüdük Türkiye’nin üzerinde büyüdük Omo Türkiye’nin “Kirlenmek Güzeldir” kampanyası ile sağladığı başarı, grubun diğer ülkelerine örnek gösterildi Birçok ülkede başarımızı anlattık ”
ÜST YÖNETİCİLER TÜRKİYE’DE
OMO Dünya Başkanı Aline Santos da “Kirlenmek güzeldir” kampanyasının ardından herkesin, Türkiye’nin başarı hikayesini öğrenmek istediğini ifade ederek, “Dünyanın değişik ülkelerinde OMO’da çalışan 200 yetkiliyi İstanbul’a çağırdım, bunu görsünler diye 3 gün içerisinde Türkiye ile ilgili uzun bir hikaye dinleyeceğiz” diye konuştu OMO’nun “Sürdürülebilir Gelişme” programını hayata geçirdiğini de anlatan Santos, “100 yıllık geçmişiyle deterjan pazarına yön veren Omo’nun ‘sürdürülebilir gelişme’ adına hayata geçirmeyi hedeflediği projeleri için Türkiye bir kez daha öncü bir rol üstleniyor” dedi
ÖN YIKAMA YAPMADAN 4 ÖMERLi BARAJI KURTARALIM
Omo, “Sürdürülebilir Gelişme” Raporu iletüketicileri, “çamaşır yıkama ısısına dik-kat etmeye, gereksiz ön yıkamadan kaçınma-ya ve çamaşır makinesini tam doldurarak ça-lıştırmaya” davet ediyor Tüketicilerin çamaşıryıkama alışkanlıklarını değiştirmeleri halindeelde edilecek kazanımlar ise şöyle sıralanıyor:
Ön yıkama yapılmadığı taktirde bir yılda 4 Ömerli Barajı dolusu kadar su tasarruf edilir
Çamaşırlar 60 derece yerine daha dü-şük ısıda yıkanırsa, bir yılda 21 günlük elektrikparası tasarruf edilir
Çamaşır makineleri tam dolu olarak ça-lıştırılırsa, bir yılda Türkiye’nin 5 yıllık içme su-yu ihtiyacını karşılayacak su elde edilebilir
|
|
|