yıldönümü olan 30 Ekim 1973'de büyük bir törenle açılan Boğaziçi Köprüsü'nün kare kare yapılış hikayesi
Boğaziçi’ndeki nüfus gelişimi 1935’ten günümüze ilçe bazında incelenmiştir

Özellikle 1945’den sonra nüfusun hızla artmasındaki en önemli etkenin içgöç olduğu bilinmektedir

Karayolları-nın geliştirilmesi ile nüfus artışı hızlanmış, son 30 yıllık dönemde ise, özellikle I

ve II

Boğaziçi Köprüleri ile Boğaz’ın Rumeli yakasındaki sahil yolunun hizmete girmesinden sonra, Boğaziçi’ndeki planlı ve plansız konut alanları artış göstermiştir

1973 yılında I

Boğaziçi Köprüsü ve yan yollarının hizmete açılmasından sonra Boğaz’ın Anadolu yakasında, özellikle Beylerbeyi ve civarında plansız yerleşimler artmıştır

Aynı olay 1989 yılında II

Boğaziçi Köprüsü’nün ve yan yollarının hizmete girmesiyle II

Boğaziçi Köprüsü çevresinde tekrarlanmıştır