Juuso Pykälistö, Peugeot 206 WRC aracıyla 2003
İsveç Rallisinde
Ralli önceden belirlenen ortalama bir hızda, kısmen veya tamamen normal trafiğe açık yol üzerinde yapılan yarışmalardır

Bir ralli, ya tüm
otomobillerin izleyeceği tek bir
güzergahtan ya da ortak bir güzergah izlenmeden, önceden saptanan ve sonrasında ortak bir güzargah bulunmayabilen bir toplanma noktasında buluşulan, birden fazla güzergahtan oluşabilir

Güzergah ve güzergahlar, bir veya birçok özel etabı, yani normal trafiğe kapalı ve bütünüyle rallinin genel klasmanının oluşturmak için önemli bir belirleyici ve işleve sahip olan kapalı yollar üzerinde yapılan tekil yarışları kapsar

Özel etapların dışındaki güzergah ve güzergahlara
normal etap adı verilir

Bu normal etaplardaki sürat, hiçbir şekilde yarışmanın klasmanının belirlenmesinde bir
faktör oluşturmamalıdır

Birinci kategoriden ralliler, Uluslararası Spor Takvimi'nin Düzenli Yarışmalar bölümüne kaydedilmelidir

Birinci kategori rallilere
FIA tarafından
Grand Prix veya
Spor Otomobillerde sınıflandırılmış sürücüler kabul edilebilir

Ancak eğer bir rallinin toplam uzunluğunun %10'undan fazlası sürekli veya yarı sürekli pistlerde yapılan özel etapları kapsıyor ise,
Grand Prix veya Spor Otomobillerde yarışan
FIA sınıflandırılmış sürücülerin buna katılmaları; yarışın takviminin Sürat Yarışmaları bölümüne bir
Uluslararası Yarışma olarak kaydını gerektirir

Organizatörlerin isteği halinde, böyle yarışma, Düzenli Yarışmalar takvimindeki yerini koruyabilir

Normal trafiğe açık yolu kısmen kullanan fakat rallinin toplam uzunluğunun %20'sinden fazlası sürekli veya yarı sürekli pistlerdeki özel etaplardan oluşan yarışmalar, Uluslararası Spor Takvimi'nin Düzenli Yarışmalar bölümüne kaydedilemezler ve prosedür açısından Sürat Yarışmaları olarak kabul edilirler
Homologasyon belgelerinde bazı geliştirmelerin ve kısıtlanmasına dair, aksine bir belirleme olmayan
Turing Otomobiller (Grup A)
Seri Üretim Otomobiller (Grup N)
Aşağıdaki koşullara uyulması kaydıyla;
Homologasyon belgelerinde bazı geliştirmelerin kısıtlanmasına dair, aksine bir belirleme olmayan A ve N grubu otomobiller homologasyon sürelerinin bitiminden sonra dört yıl boyunca
Dünya Ralli Şampiyonası dışındaki
uluslararası yarışmalara katılabilirler

Bu otomobiller homologasyonu olan araçlarla eşit koşullarda
start alabilirler ve derecelendirmeye girebilirler

Yukarıda sözü edilen homologasonu olmayan otomobiller ancak; süreleri geçmiş olsa dahi homologasyon kağıtları uygun olarak doldurulmuş, idari ve
teknik kontrole sunulmuş ve teknik kontrol görevlileri tarafından orijinal teknik koşullara tam olarak uygun olarak kabul edilirlerse yarışa kabul edilirler

Bu araçların
turbo bileziklerinin çapı ve minimum ağırlıkları o an geçerli olan kurallara uygun olmalıdır
Ralliler