Yalnız Mesajı Göster

Yönetimde Zamanı İyi Kullanma Kuralları

Eski 11-09-2007   #3
[KAPLAN]
Icon47

Yönetimde Zamanı İyi Kullanma Kuralları



Yönetimde Zamanı İyi Kullanma Kuralları




Yönetimde zamanı iyi kullanma, başarılı olmanın etkili yoludur Zamanı iyi kullanmanın kuralları da şunlardır:

1 Planlama yapın Zira, zamanı en iyi yönetmenin yöntemi, planlama yapmaktır Planlama, zamanı akılcı kullanma, kısaca "zamanlama" demektir Özellikle günlük ve haftalık işlerinizi önceden planlayın ve planlı- programlı çalışın Daima yapılacak işlerin listesini çıkarın ve sırayla yapın
2 Sizin yapmanız gerekmeyen işleri başkalarına verin Yetki devredin Bunu yaparken de, istediğiniz sonucu alabilmek için, işi verdiğiniz kişilere günü gününe sorumluluk yükleyin ve denetleyin
3 Sekreter çalıştırın Sekreter, sizi arayanlara muhatap olarak zaman kaybınızın bir bölümünü önleyebilecek, örneğin telefonlara cevap verecek ve sizinle görüşmek isteyenlere randevu verecektir Veya, gelen telefonlardan kurtulmak için telesekreter kullanın
4 Maiyetinizde çalışanlara, sizinle görüşmeleri için belirli bir saat tanıyın ve önceden planlayarak bütün sorunların bu süre içinde ele alınmasını sağlayın
5 Yardımcılarınızın ve sık sık görüştüğünüz astlarınızın odaları, yerleşim olarak, size yakın olsun Fiziki yakınlık iletişimi hızlandırır ve zaman kazandırır
6 Zamanınıza hasis davranın Toplantılara, kendi büronuz yerine başkalarının odalarında veya toplantı salonunda yapın Kendi büronuzda çalışırken de, kapıyı kapalı tutun (açık kapı, herkese giriş serbest demektir
7 Odanızda uzun süre oturup zaman çalan bir ziyaretçinizi "dışarı çıkarmak için, sekreteriniz içeri girip size bir toplantınızı veya randevunuzu hatırlatsın
8 Yolculuk sırasında yada beklerken zamanı değerlendirmek için yanınıza bir kitap yada bir iş alın (rapor tetkik edin)
9 Astlarınızla yapacağınız toplantıları ancak gerektiği zaman yapın ve toplantılarınıza sadece gerekli kişileri çağırın
10 Her şeyden önce zamanınızı iyi yönetin: (a) Günlük zorunlu işleri yaptıktan sonra dinlenmek için kendinize zaman ayırın, (b) Olağanüstü baskıların üstesinden gelebilmek için işe ara verin, (c) Okumak, gelişmenizi sağlamak, yeni beceriler kazanmak ve kişisel ilişkiler kurmak için kendinize zaman ayırın Zamanı iyi kullanmanın amacı, sadece mükemmel çalışmak değil, aynı zamanda dinlenmeye ve düşünmeye de zaman bulabilmektir Çünkü yöneticilik, her şeyden önce, zihinsel bir etkinliktir
11 Başkalarının işlerini yaparak yada işlerine karışarak zamanınızı harcamayın Kendi işinize bakın Zaman "artık" değildir
12 Zorunlu, gerekli ve önemli olmayan formaliteleri ve kırtasiyeciliği kaldırın, zaman kazanın Kırtasiyecilik, iş yapmak ve çalışmak değildir Çalışır görünmek ve zaman öldürmektir
13 Rutin ve sıradan işleri astlarınıza (yardımcılarınıza) bırakın, zaman kazanın ve önemli işlere siz bakın
14 Yapılacak işleri ajandaya / takvime yada "akıl defterine" not edin ve her gün kontrol edin

Alıntı Yaparak Cevapla