02-23-2018
|
#1
|
Şengül Şirin
|
Kosgeb Nitelikli Eleman ücret Desteği
KOSGEB NİTELİKLİ ELEMAN ÜCRET DESTEĞİ
----------------------------------------------------------
Nitelikli elemanın, işletmenizde son 12 ay içerisinde çalışmamış olması gerekiyor
Nitelikli elemanın yüksek öğretim kurumundan yani üniversiteden mezun olması gerekiyor (2 yıllık veya 4 yıllık fakülte mezunu)
Nitelikli eleman, işletmenizde tam zamanlı olarak çalışması gerekiyor
Aynı anda en fazla 2 nitelikli personel için bu destekten faydalanabilirsiniz
Başka kurum/kuruluşlardan vergi, sosyal güvenlik primi v b yasal yükümlülükler hariç olmak üzere herhangi bir isim altında destek alınan elemanlar ile emekliler, yabancı uyruklular, işletme sahibi veya ortakları ile bunların anne, baba, kardeş, eş ve çocukları bu destek kapsamında istihdam edilemez
Üstelik bu destekten faydalanmak için proje yazmanıza da gerek yoktur Sadece bir takım başvuru işlemlerini gerçekleştirdikten ve başvurunuz onaylandıktan sonra süreciniz başlar
Bu destek kapsamında nitelikli eleman için ödediğiniz aylık ücretin bulunduğunuz ile göre ya % 50’sini, ya %60’ını ya da %70’ini üst limitler dahilinde KOSGEB’den geri alırsınız
Program kapsamında sağlanacak desteklerin oranı;
1 bölgede % 50 (elli),
2 , 3 ve 4 bölgelerde % 60 (altmış),
5 ve 6 bölgelerde % 70 (yetmiş) olarak uygulanır
Bulunduğunuz ilin hangi bölgede yer aldığını öğrenmek için KOSGEB destek bölgeleri isimli yazımızı inceleyebilirsiniz
Başvuru tarihi esas alınarak her bir elemana verilecek desteğin aylık üst limiti ise şu şekildedir
2 yıllık meslek yüksekokulu mezunları için 1 500 TL
4 yıllık yüksekokul veya fakülte mezunları için 2 000 TL
Yüksek Lisans ve üzeri dereceden mezunlar için 2 500 TL’dir
Yukarıdaki rakamlar üst limitlerdir Örneğin, 4 yıllık bir personel istihdam ettiniz ve 5 000 TL maaş vereceksiniz Destek oranı ise % 50
Bu personel için KOSGEB’den aylık 2 000 TL destek alabilirsiniz 2 500 TL değil Çünkü yukarıdaki üst limitler geçerlidir
KOSGEB nitelikli eleman desteğinin süresi nedir? Kaç ay faydalanabilirim?
3 yıl boyunca en fazla 50 000 TL destek alabilirsiniz 3 yıl tamamlandıktan sonra başka bir personel için başvurmanız halinde 50 000 TL’lik yeni bir destek hakkı kazanabilirsiniz
50 000 TL’lik destek hakkı dolduğunda 3 yıllık süre zarfından nitelikli eleman desteği alamazsınız
KOSGEB nitelikli eleman istihdam desteğine nasıl başvuru yapabilirim? Gerekli evraklar ve belgeler nelerdir?
KOSGEB nitelikli eleman istihdam desteğinden sadece KOBİ’ler faydalanabilir Destek tutarı, sadece KOBİ’lerin hesabına yatmaktadır Bu sebeple, ilk şart KOBİ olmaktır Büyük ölçekli işletmeler, KOSGEB desteklerinden faydalanamazlar KOBİ olup olmadığınızı öğrenmek için KOBİ nedir KOSGEB isimli haberimizi okuyabilirsiniz
Sadece KOBİ olmanız nitelikli eleman desteğinden faydalanacağınız anlamına gelmez Aynı zamanda, KOSGEB’in desteklediği sektörlerden birinde de faaliyet göstermeniz gerekmektedir Bunun için yapmanız gereken, vergi levhanızda yer alan ”Ana Faaliyet Kodu” kısmında yazan ilk dört haneli kodun burada yer alıp yer almadığını araştırmanızdır
Nitelikli eleman desteğinden yararlanmanız için KOSGEB veri tabanına kayıt olmanız gerekmektedir Eğer kaydınız var ise kaydınızın güncel olması gerekmektedir KOSGEB veri tabanına kayıt olmak için tıklayınız
KOSGEB veri tabanına kayıt olduktan sonra ”Genel Destek Programı” başvurusu yapmanız gerekmektedir Yine KOSGEB E-KOBİ sistemi üzerinden kullanıcı adı ve şifreniz ile giriş yaparak sol kısımda yer alan Genel Destek Programı Başvurusuna tıklıyor ve gerekli bilgileri girdikten sonra Başvuru Formu ve Taahhütnameyi bağlı bulunduğunuz KOSGEB İl Müdürlüğü’ne teslim ediyorsunuz Bütün başvuru formları ve belgeler sistem üzerinden doldurulmakta ve çıktı alınıp imzalanarak KOSGEB İl Müdürlüğüne teslim edilmelidir Yani, kullanıcı adı ve şifreniz ile sisteme giriş yaparak hazır taslakları dolduruyorsunuz
Genel Destek Programı Başvurunuz onaylandıktan sonra KOSGEB Nitelikli Eleman İstihdam Desteği başvurusu yapıyorsunuz Bu başvuru da sistem üzerinden gerçekleşmektedir Doldurduğunuz formun burada çıktısını alarak KOSGEB il müdürlüğüne teslim etmenize gerek yok Sistem üzerinden başvurunuz onaylandığı taktirde destek süreciniz başladı demektir
Bu noktadan sonra nitelikli personelinizi işe alabilirsiniz
Nitelikli Elemanın Ne Zaman İşe Girişi Yapılmalıdır?
Bu soru oldukça kritiktir Yanlış zamanda nitelikli elemanın işe girişini yapmanız durumunda destek almaya hak kazanamayabilirsiniz Bu sebeple, aşağıda paylaşacağım bilgiyi dikkatlice okumanızı öneriyorum
Destek kapsamında istihdam edilecek nitelikli elemanın, destek başvuru tarihinden önceki son 30 gün içinde istihdam edilmiş olması veya başvurunun kabul edildiği tarihten itibaren en geç 45 gün içinde istihdam edilmesi gerekir 45 gün içinde elemanın işe başlatılmaması durumunda destek kararı iptal edilmiş sayılır
Yani, ya personelinizin sigorta girişini yapar, 30 gün içerisinde desteğe başvurursunuz ya da desteğe başvuru yaptıktan sonra başvurunun kabulü sonrası 45 gün içinde personelinizin sigorta girişini yaparsanız Size kalmış bir durum
SGK desteği var mıdır? Nitelikli elemanın sigortasını kim öder?
KOSGEB nitelikli eleman sigorta ya da SGK desteği yoktur KOSGEB, sadece nitelikli elemanın AGİ tutarsız aylık ücretinin belli bir oranını size geri öder Nitelikli elemanın SGK prim masraflarını sizin ödemeniz gerekmektedir
Kaynak:Kosgebdesktekleri com
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır
|
|
|