Yalnız Mesajı Göster

Cevap : Çizim, DESEN Olarak da Bilinir.bir Yüzey üstünde Imgeler Oluşturma Sanatı Ya da Tekniği.

Eski 07-14-2015   #2
Şengül Şirin
Varsayılan

Cevap : Çizim, DESEN Olarak da Bilinir.bir Yüzey üstünde Imgeler Oluşturma Sanatı Ya da Tekniği.



Genç Leonardo da Vinci defterlerinde çizimlerin şiir taslaklarına benzediğini belirterek ,bunlara başka bir gözle bakılması gereğini savunuyorduDa Vinci kendisi de teknik açıdan deneysel çizimler yapıyorduBunlar çoğunlukla herhangi bir resmin ön taslağı olarak düşünülmemiş,bağımsız çizimlerdiBunlardan etkilenen Raffaello ile Michelangelo çizimi,figürler arasındaki ilişkileri çözümlemeye ve biçimleri oluşturmaya yarayan bir araç olarak kullandılarMichelangelo bu amaçla,heykel sanatındaki yontma yöntemlerine benzer bir sık tarama üslubu geliştirdiUstaların değişik üsluplarını ortaya koymak için onların çizimlerini toplamayı akıl eden Giorgio Vasari'nin yazılarında,çizim kavramı oldukça önem kazandı ve kapsamı genişlediVasari'nin çizim için kullandığı,hem tasarım,hem çizim anlamına gelen disegno sözcüğü başka birçok şeyi de içeriyorduOna göre disegno,resim,heykel ve mimarlıktan oluşan üç ana sanat dalının temelini oluşturuyorduSözcük olarak yalnızca alışılmış anlamda bu sanat yapıtlarının gerçekleştirilmesinde kullanılan hazırlık çizimlerini değil,aynı zamanda Yeni - Platonculuk doğrultusunda bir anlayışla ,bunların yaratılmasında sanatçının imgelerine Tanrı tarafından yerleştirilen ana düşünceyi de tanımlıyorduBu anlamda çizim,bütün yaratıcı süreçlerin başlatıcısıydı

Bu görüşü benimseyenler doğal olarak kompozisyonlarını tasarlarken her aşamada çizimden yararlanma gereğini duyuyorlardıDolayısıyla bu ressamlarla ,dış çizgiler ya da tekrar tekrar yapılan ön çizimler olmadan çalışan Venedik okulu ressamları arasındaki ayırım gittikçe büyüdüÇizimin işlevi konusunda bu ayrı anlayış ve uygulamalar daha sonraki yüzyıllar boyunca da rakip resim okullları arasında sürdüÇizimi sanatın temeli olarak gören anlayış,16yüzyılda Annibale Carracci'nin kurduğu ,doğaya bakarak çizimler yapan sanatçıların toplandığı akademi ile bağdaştırılır oldu

Bu arada çizim daha bağımsız bir hale geldiÖrneğin Albrecht Dürer,Hans Holbein ya da 16yüzyıl Fransız saray ressamlarının portre çalışmalarında olduğu gibi ,önemli kişilerin yüz çizgilerinin saptanması için bir araç olarak kabul edildiRembrandt çizim çalışmalarını,resim ya da oyma baskılarını hazırlamada kullanmaktan çok,bağımsız bir sanat türü olarak ele aldı17yüzyıla gelindiğinde çizimler artık belirli bir pazar değerine kuvuşmuştu; sanat yapıtı alıp satanlar çizim koleksiyonculuğunda uzmanlaşmışlardı; imza taklikçileri de bu durumdan yararlanmaya başladılarBritish Museum ve Ashmolean Müzesinde daha çok 17 ve 18yüzyıl sanatçılarının yaptıklarıyla sanat uzmanlarının topladıkları yapıtlardan büyük çizim koleksiyonları oluşturuldu

18 ve 19yüzyıllarda çizgi ve resim konusundaki eski tartışma ,klasik ve romantik resim okulları arasındaki rekabatle birlikte yeniden canlandıSalt çizgiden oluşan çizimlerin ustası Jean -Auguste- Dominique Ingres," çizim sanatta dürüstlük,çizgisel çizim ise, her şeydir" diyordu19 yüzyıl sonlarında İngiltere'de John Ruskin ve Ön- Raffaellocular benzer görüşleri savundular; ama bir kuşak sonra izlenimciler çizimi resmin temeli olarak almadılarayrı bir sanat türü olarak uyguladılar20yüzyılda çizim, hemen her sanatçının çalışmaları arasında önemli bir yer aldıayrı ve bütünüyle özerk bir sanat biçimi niteliğini kazandıÇizgiyse gerek betimleyici,gerek salt dışavurumcu nitelikleri için kullanılır olduAyrıca bakfırça çizimi; kömür kalem çizim; kurşunkalem çizim; Leke çizim; mürekkepli kalem çizim; tebeşir çizim

Kaynak;AnaBritannica cilt 9 sayfa 178-179 frmsinsinet için yazılmıştır

__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır
Alıntı Yaparak Cevapla