Konu
:
Gizli Enstein'lar İçimizde...
Yalnız Mesajı Göster
Gizli Enstein'lar İçimizde...
12-23-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Gizli Enstein'lar İçimizde...
[size="3">
ölçülebilir ve değişmez bir olgu olarak tanımlarken Piaget
Feuerstein ve diğer bazı araştırmacılar
çocuklar üzerinde yaptıkları uzun süreli gözlemler sonucunda
zekânın değişmez olmadığını ortaya koydular
Bugün zekânın kalıtsal yetenekler
çevresel faktörler ve deneyimlerin ortak etkileş miyle oluştuğu fikri
bilim adamlarınca daha çok kabul görüyor
Harvard Üniversitesi profesörlerinden Hovvard Gardner'ın ortaya attığı 'Çoklu Zekâ Teorisi'nin
zekâ tanımına ve zekânın gelişim sürecine getirdiği yenilikler bu görüşü bir adım daha geliştirdi
Gardner'ın teorisine göre yedi tip zekâ doğuştan her çocukta değişik düzeylerde bulunuyor ve küçük yaşlardan başlayarak hayat boyu bütün zekâ tipleri geliştirilebiliyor
'Çok Yönlü Zekâ Teorisi'
başta eğitim ve eğitim araçları olmak üzere birçok alanda kökten değişikliğe neden oldu/oluyor
Sadece dil ve matematik zekâsını göz önünde bulunduran okullardaki klasik eğitim sistemi
buna dayalı klasik zekâ testi de yavaş yavaş tarihe karışıyor
Bugün birçok psikolog ve eğitimci Çoklu Zekâ Teorisi'ndcn hareketle
geleneksel "][/size]
zekânın her yaşta gcliştirilebildiği kabul gördüğüne göre
eğitimciler ve anne-baba-lar
çocukların zekâ gelişimi konusunda nasıl hareket etmeli
yetişkinler sahip oldukları zekâ türüne göre hayatlarını nasıl programlamak?
sosyal hayatta ise ebeveynlerin çocukların farklı yönlerini ortaya çıkarmak
onları yetenekleri doğrultusunda yönlendirmek İçin zekâ türlerini ve özelliklerini iyi bilmeleri gerekiyor
Aynı yaklaşım yetişkinler için de geçerli aslında
Yetişkinlerin de zekâ kapasitelerini ve varolan yeteneklerini geliştirmek
hangi l ur zekâya sahip olduklarını bilerek hayatlarını şekillendirmek için zekâ türlerini ve geliştirme yöntemlerini iyi bilmesi gerekiyor
zekâ türleri ve bunları geliştirme yöntemleri söyle sıralanabilir
BEDENSEL ZEKÂ: Vücudunu kullanarak
oyun oynayarak
spor yaparak ya da bir ürün ortaya çıkararak
duygularını ifade etme yetenekleri ile ilgili olan bu zekâ türündeki insanlar
bedenlerini kontrol etmekle son derece başarılıdırlar
SÖZEL ZEKÂ: Soyut ve simgesel düşünme ile kavram oluşturma
kelime yazma
dil bilgisi
şiir
hikaye anlatma
mizah gibi karmaşık olguları içeren dilsel üretimlerden sorumlu olan bu zekâ türündeki insanlar okuma
yazma
konuşma ve tartışma gibi edebi ürünler oluşturmakta isteklidirler
GÖRSEL ZEKÂ: Bu zekânın temelini görme duyusu ve buna bağlı olarak şekiller tasarlama ve zihinde resimler oluşturma yeteneği oluşturmaktadır
Resim
heykel
grafik yapma; satranç gibi farklı derinlik ve açılardan görmeyi gerektiren beceriler
zihinlerinde resim oluşturur ve çizerler
Renklen iyi kullanırlar
iyi harita okuyabilirler
Görsel sanatlarda üretim yapmaktan hoşlanırlar
objektif gözlem yapma
verilerden sonuç çıkarma
yargıya varma
hipotez kurma yeteneklerini içerir
Bu zekâ türünde gelişmiş insanlar matematiksel ve bilimsel konulardan hoşlanırlar ve benzer şeyleri eşleştirme
karışık şekillerden resimler çıkarma
problem ve bulmaca çözmede başarılıdırlar
Çocuklar: Herşeyin nasıl çalıştığını merak eder ve sorular sorarlar
Matematik en sevdikleri derstir
Matematikle ilgili oyunlar oynamak onlara çok zevkli gelir
Dama
satranç
yap-boz gibi oyunları severler
Mantıksal zekâyı geliştirmek için: Hobinizin 4 ana noktasını belirleyin ve bu ana noktaların her biri altında 4 alt başlık ve bu alt başlıkların her birinin altında da 4 alt nokta oluşturun
İki nesneyi kıyaslama ve karşılaştırma yoluyla çözümsel düşünme egzersizleri yapın
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul