Yalnız Mesajı Göster

Problem Belirleme Önleme Ve Çözme

Eski 12-23-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Problem Belirleme Önleme Ve Çözme



PROBLEM ÇÖZMEDE ARAŞTIRMA SÜREÇLERINDEN YARARLANMA

Bir başka yöntem ise problemin kaynagini saptamaya yönelik olarak kurum içi araştirma süreçlerinden yararlanmalidir Bu tür bir uygulamada anket görüşme ya da sistematik gözlem uygulamalarinin herhangi birinden yararlanarak problemin çikiş noktasi ortaya çikan etkileri ve çözülmesi için alinmasi gereken önlemler bilimsel bir yaklaşimla belirlenebilir
Problem çözme süreci önemli ölçüde araştirma süreçlerinden yararlanmayi gerektirir Özellikle büyük ölçekli kurum ve kuruluşlarda anket uygulama en yaygin olarak kullanilan yaklaşimdir Anket uygulamada üzerinde önemle durulmasi gereken husus anketin problemleri saptayabilecek nitelikte hazirlanmasi gerekir Anket hazirlama ve sonuçlari analiz etme uzmanlik gerektirir
Gözlem ve görüşme teknigi ise çok *** olmamakla birlikte başvurulan yöntemlerden biridir Grubun ya da personelin sistematik bir biçimde gözlenmesinin bazi güçlükleri vardir Bireyler kendilerinin izlendigini bildikleri zaman farkli bir tutum ve davraniş içerisinde bulunabilirler Görüşme teknigi ise etkili bir biçimde planlanip uygulanirsa oldukça başarili sonuçlar verebilir Görüşme ya da gözlem tekniginde verilerin hangi bireylerden toplandigi tek tek deşifre edilmeli grubun görüşü olarak yansitilmalidir
Problem çözmede izlenecek yöntemi ya da yaklaşimi seçerken problemin ortaya çiktigi durum ve şartlar kurumun ve personelin genel özellikleri ve problemin bireylerin performansi üzerindeki dogrudan ve dolayli etkileri dikkate alinmalidir Ayrica problemlerin birbirleriyle iç içe olabilecegi ve bir problemin bir başka probleme sebep olacagi eger zamaninda müdahale edilmezler ise kisa zamanda bir sorunsal haline gelebilecegi gözden kaçirilmamalidir
Sorunlarin çözümü için;
1-Bilgi toplayin
2-Fikir üretin
3-Başkalarinin görüşlerini alin
4-Işbirligi yapin
5-Sistemli çalişin
6-Kendinize güvenin
Unutmayalim!
“Sorunlar yaşamin kendisidir problemin görmezden gelinmesi ya da yok sayılmasıdır Böyle bir yaklaşım önce bireylerin çalışma motivasyonunu olumsuz yönde etkileyecek daha sonra ise kurumun zarar görmesine hatta yok olmasına neden olabilecektir
Problemlerle baş etmenin en etkili yolu sürekli gelişmekten ve ortaya çıkan ihtiyaçları karşılamaktan geçer Böylece hem çağın gerekleri karşılanmış hem de sunulan ürün ve hizmetlerin kalitesi artırılmış olur

Alıntı Yaparak Cevapla