Konu
:
Değerinizi Siz Belirleyin!
Yalnız Mesajı Göster
Değerinizi Siz Belirleyin!
12-23-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Değerinizi Siz Belirleyin!
Çalıştığınız kurumda sahip olacağınız değeri belirlemek sizin elinizde
Bunun için hem yaptıklarınızın
hem de yapacaklarınızı doğru konumlandırmanız önemli
İşte kariyer değerinizi arttıracak yollar? Geçtiğimiz zamanda birçok başarılı şirketin itibarlarını kaybederek iflas ettiklerini veya satıldıklarını biliyoruz
Her birimiz çalıştığımız firmanın değerini arttıracak eğitime ve bilgiye sahibiz
Daha önceki köşe yazımda sizlere kendinizi bir firma olarak düşünmenizi tavsiye etmiştim
DEĞERİNİZİ ARTTIRIN!
Firma olan sizin değeriniz satışlarla azalıp artmaz; ancak sizin için neyin önemli olduğunu anlamak
işinize dair her şeyi bilmek ve başarılarınızı yönetim kurulunuzla paylaşmanız sizin değerinizi arttırır
Bir görevi kabul ettiğinizde sizin tanınmış ve başarılı biri olarak bilinmenizi sağlayacak yolları bulun ve görevinizi bu doğrultuda yerine getirin
Ben buna pazarlama şekline sahip olmak adını veriyorum
Pazarlama şekline sahip olmak demek: kariyerinizin en üst konumundasınız ve pazarladığınız şey bir ürün değil
yetenekleriniz ve başarılarınız demektir
Şu an da her ne kadar belirli bir görev üzerinde de çalışıyor olsanız
modern bir firma için yetenekleriniz ve başarılarınız var olan görevinizin çok ötesinde görülebilir
Hatta sana daha başarılı olabileceğin bir iş veya değerinin daha çok anlaşılacağı başka bir firmada çalışmanı önerebilirler
Kariyerinizi bu şekilde kontrol altına almanız sizi özgür kılar ve kendi kariyer yolunuzu seçme bağımsızlığı tanır
Çalıştığım eski firmam olan IBM?de bize her yıl ??5 sene sonra da bizimle çalışmayı istiyor musunuz??? diye sorarlardı
Bunun anlamı tüm kariyer hayatın boyunca tek bir yere takılıp kalmaktı
Bu nedenle benim cevabım hep ??hayır?? oldu
Çünkü kendimi istediğini yapabilen biri olarak görürüm ve her yıl bilinçli bir şekilde o işte kalıp kalmama kararı alırım
Bu yüzden beni değerli kılacak ve sürekli var olan pozisyonumda kalmama sebep olmayacak görevleri üstlenmeye çalışırdım
IBM?de tam otuz yıl çalıştım
Bu pek de sık duyulmayan bir sayı olsa gerek
IBM?de çalışmaya devam etmemin sebeplerinden biri çok geniş ve Uluslar arası bir firma olmasıydı ve bu sayede farklı görevler üstlenme fırsatı bulabiliyordum
Uzun yıllar orada çalışabilmiş olmamanın en önemli sebebiyse başarılarımın ne kadar değerli olduğunu yönetim kuruluna fark ettirme konusunda yetenekli olmamdı
Bu yeteneğim beni daima istenen
her göreve uygun görülen bir çalışan haline getirdi ve kariyerimdeki hedeflerime ulaşma imkânı sağladı
İşte size başarılarınızın ne kadar değerli olduğunu kanıtlamak için kolaylıkla uygulayabileceğiniz bir strateji:
? Aldığınız her görevi nasıl başarıyla yerine getirdiğinize dair bir liste hazırlayın
Bu listeye sanki yönetim kuruluna sunacakmış gibi önem verin
? Önemli başarılarınızı sayısal verilerle birlikte listeleyin
Belirlediğiniz sayılar yaptığınız tasarrufu
elde ettiğiniz karı ve üretimde gerçekleştirdiğiniz geliştirmeyi tanımlamalıdır
? Başka bir projede veya başka bir departmanda kullanabileceğiniz
bütün deneyimlerinizi listeleyin
Bu strateji başardığınız ve daha sonra kullanabileceğiniz en önemli noktaların gelişimine yardımcı olacaktır
Eğer bir yönetici pozisyonundaysanız konumunuzu anlatmak için yapacağınız bir sunumda bu listenizdeki bilgileri temel alabilirsiniz
Listenizi patronunuza göndermek için güncelleştirerek e-mail haline getirebilirsiniz
Ve son olarak da başarılarınız ve bir sonraki işinize de yardımcı olacak somut kanıtları ekleyerek listenizi
özgeçmişinizi genişletmek
ve sağlamlaştırmak için kullanabilirsiniz
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul