Konu
:
Eleştiri Kabul Etmeyen Kişiler
Yalnız Mesajı Göster
Eleştiri Kabul Etmeyen Kişiler
12-23-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Eleştiri Kabul Etmeyen Kişiler
Yöneticileri yermek öyle populer ki her çalışan çok iyi iş yapıyor
ama işte ah bir de yöneticiler ve yönetimler de iyi olsa?
Başarılı iletişimde bir kural vardır
Uygulandığında ciddi başarılar elde edebileceğiniz ama genellikle iş ortamlarında kabullenilmesi epey zaman isteyen bir yaklaşım
Ortada bir sorun varsa
sorunun %50′si sizin diğer %50′si de karşınızda ki kişininindir
Yöneticisinden memnun olmayanlara bu kuralı hatırlamalarını
yönetimde olanlara da bu kuralı uygulamalarını öneririm
Bu kuralı uygulamak bazen zordur çünkü bireyler kendi taraflarının daha haklı olduğunu düşündüklerinde karşı tarafın daha fazla emek vermesi gerektiğine inanır
%50-50 sorumluluk kimseye suç yüklemez
işin yapılmasına
ortalığın durulmasına odaklanır
Uygulamak için davranış değişim yöntemlerini de bilmek de fayda var
Yönetici koltuğunda oturanların bu yöntemlere göz atması
?neyi bilmediğini bilmeyen? ve sorunu karşı tarafa yıkma eğiliminde olan çalışanları yönetmelerinde yarar sağlar
Neyi bilmediğini bilmeyen çalışanlar genelde şu 3 konuda hata yapıyor
1-Kendini Doğru Değerlendirememek
Kendimizi olduğumuzdan daha iyi değerlendirmek aslında sağlıklı bir eğilim? Ancak gelişebilmek için gerçeklere odaklanmak
gerektiğinde kendimizi değiştirebilmek ve yeni yetenekleri yanımıza almak için önemlidir
Kariyerin başlangıç ve gelişme döneminde teknik yeterlilikler üzerine çaba sarfedilir
Kişinin dünyası yaptığı iş ile öyle sınırlıdır ki bu yaptıklarının dışında bir şey göremez ve düşünemez
Bu yüzden de genelde şu söylemleri pek duyarız:
?Bütün projeyi ben yaptım
Ben olmasam yöneticim hayatta bu işi yapamazdı
?
?Oh
işi ben yapıyım krediyi müdürüm toplasın
Rahat valla
?
Belli bir stratejinin oluşturulması genelde üst düzey bir bakış açısı gerektirir
Bu açıya sahip olanlar
yukarıda ki gibi düşüncelerle zaman ve beyin harcamazlar! Bilirler ki yaptıkları projeyi stratejik bir konsepte koyan
o hedefi çalışana veren ve projenin mükemmel halini almasını sağlayan yöneticidir
Büyük resmi görmekte zorlananlar
uzun yıllar zorlanmaya devam ederler
Bu yüzden
büyük resmi anlamaya bakın
Siz olmasanız
projeyi yöneticiniz muhtemelen sizden daha iyi yapabilir; zorlanırsa rahatlıkla destek alabilir
Kendinizi değerlendirirken yöneticinizin neyi yapamadığına değil kendinizin neyi iyi yaptığına ve neyi daha iyi yapmanız gerektiğine bakmayı tercih edin
İş dünyasında sürekli etrafındakilerin hareketleri
halleri
geliş gidiş saatleri ile kafayı bozanlar küçük işlerle uğraşanlardır
Bu kişilerin organizasyonlarda yükselmesi zordur ama aynı şirkette 30 yıl aynı işi yaparak kalmaları muhtemeldir
2- Kurumsal Hiyerarşiyi Anlayamamak
Kurumsal hiyerarşiye saygı başarının temelidir
Bağlı olduğunuz yöneticiyi sevmeseniz de yetersiz olduğunu düşünseniz de ona saygı göstermek ve işini kolaylaştırmakla sorumlusunuz
Ve emin olun
siz her ne kadar memnun olmasanız da yöneticinizin sizden çok daha iyi olduğu noktalar vardır
Bu noktaların neler olduğunu çözmek de yöneticinizi yönetmenin temel taşları arasındadır
Yöneticiniz tahammül edilir gibi değilse ve koltuğuna demirlenmişse
kendinizi gösterebileceğiniz
fark yaratabileceğiniz başka bir yere geçmelisiniz
Yaptığınız işleri yöneticiniz üst yönetime sunuyor diye sinirlenmemeli ve ?ben yapıyorum krediyi o alıyor? ithamlarından vazgeçmelisiniz
Yöneticiler konumları gereği bazı işleri ve sunumları kendileri yapmak zorundadır
Sizin işiniz yöneticinizin/departmanınızın ve şirketinizin hedefleri doğrultusunda hareket etmektir
Bu doğrultuda departmanınızı daha iyi işlere imza atmaya teşvik edecek çalışmalarda bulunmaktır
Iyi yöneticiler krediyi ne zaman kime ve nasıl vereceğini iyi bilirler
Size krediyi verdiği zamanlar
her zaman sizin yanınızda birilerine birşey söylediği zamanlar değildir
Zaman zaman sizin olmadığınız yerlerde de sizi yukarıya çıkartıyor olabilir
Yine de bulunduğunuz ortamdan hiç memnun değilseniz ya ortamı iyileştirmek için çaba verin
verdiğiniz çaba işe yaramıyorsa da
hayatınıza yeni bir yön verin
3- Dikkatsiz İş Çıkarmak
Yöneticinizin sürekli düzeltmek zorunda olduğu
sürekli hatalar yakaladığı tarzda işler çıkartmak işinizi iyi yapamadığınızı gösterir
Hata yaparak öğrenmekle
dikkatsizlikler sonucu sürekli ?denetlenmesi gereken? işler çıkarmak arasında fark vardır
Başarıya yürüyenler
kimin neyi ne kadar kötü yaptığıyla değil
işlerini yaparken kendilerine
departmanlarına ve kurumlarına ne kadar fayda sağladıklarıyla ilgilidirler
alıntı
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul