Konu
:
İkna Etmenin 10 Sırrı
Yalnız Mesajı Göster
İkna Etmenin 10 Sırrı
12-23-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
İkna Etmenin 10 Sırrı
Satış gücünüzü artırmak mı istiyorsunuz? O halde
ikna kabiliyetinizi geliştirmeniz gerekir
Peki
ikna kabiliyetinizi nasıl artırabilirsiniz? Müşterilerinizi satın almaya ikna etmede nasıl daha etkili olabilirsiniz? Aşağıda
Amerika’da yüksek ikna gücüne sahip satış uzmanlarının 10 sırrını bulacaksınız
Bunlar
ikna gücünüzü artıracak 10 yöntemdir
Olumlu Olun:
Başarılı satış elemanları
olumlu kişilerdir
Kendileri
temsil ettikleri firmalar
sattıkları ürün ya da hizmetler
ikna etmeye çalıştıkları müşteri adayları ve yaşadıkları ülke hakkında olumlu düşünce ve yaklaşımlara sahiptirler
Her şeye olumlu bakarlar
Coşku
bulaşıcıdır
Yaşam ve yaptığınız iş hakkında heyecan duyduğunuzda
ikna gücünüz artar; çünkü diğer insanları da heyecanlandırırsınız
Adayınızı Seçin:
Başarılı satış elemanları
ikna güçlerini
satın almak için yeterli kaynağı bulunan ve sattıkları şeyi almak için sağlam nedenleri olan kişilere yönlendirirler
Profesyonel satış elemanları
uzun vadede kârlılık sağlayabilecek müşteri adayları bulurlar
Çapraz satış olanaklarını analiz ederler
Mevcut bir müşteriye çapraz satış yapmak için 3 telefon görüşmesi gerekirken
yeni bir müşteriye satış yapmak için 7 görüşme gerektiğini bilirler
Kısacası
ikna gücü yüksek bir kişi
tüm gayretini
satın almak için kaynakları
motivasyonu ve yetkisi olan; ayrıca
yeniden kârlı satış yapma potansiyeli sunan kişiye yoğunlaştırır
Hazırlık Yapın:
Ortalama bir satış elemanı
randevu alabilmek için deliler gibi uğraşır
Karar verecek kişi görüşmeyi kabul ettikten sonra da zayıf bir sunumla satış fırsatını kaybeder
Meşgul insanlara
40 dakika boyunca özellikler ve faydalar hakkında konuşup durarak satış yapamazsınız
Genellikle
böylesine kopuk sunumların ardından
ne satış elemanı
ne de müşteri adayı
biraz önce ne anlatıldığını özetleyebilir
Profesyonel satış elemanları
her zaman ev ödevlerini yaparlar
Ne kadar iyi hazırlanırlarsa
sunum yaparken o kadar ikna edici olacaklarını bilirler
Müşteri adayı hakkında bilmeleri gereken her şeyi araştırıp öğrenirler
Ne göstereceklerini ve söyleyeceklerini planlarlar
Ve hiç durmadan pratik yaparlar
Zamanınızı İyi Kullanın:
Amatör satış elemanları
bir rakip tarafından bozguna uğratıldıklarında sinirli bir biçimde şikâyet ederler
Şu müşteri nasıl olur da o fahiş fiyatlı
kalitesiz malı alır? Aptal olmalıdır! Müşteri
aptal değildir
Yalnızca
şikâyet eden taraf
daha rekabetçi bir satış elemanı tarafından geçilmiştir
Unutmayın
insanlar
satın almazlar; onlara satış yapılır
Aslında
hiçbir şey satın alınmaz
Her şeyin satılması gerekir
Güçlü bir sunum yapmazsanız
müşteri adayınızı satın almaya ikna edemezsiniz
İkna gücü yüksek kişiler
tüm tiyatroya oynayan sahne sanatçıları gibidirler
Sunumlarını yaparken oyuncudurlar
Seyretmesi ve dinlemesi çok eğlenceli ve bilgilendirici insanlardır
İşte başarılı olmak için
“eylem sürenizin” her saniyesini çok iyi kullanmalısınız
Anlayın:
İkna gücü yüksek kişiler
müşteri adayına odaklanır ve her birinin yaşamdaki motivasyon kaynağını araştırırlar
Söz konusu motivasyon kaynağını bir kez bulduklarında
bu doğrultuda hareket ederler
İkna gücünüzü artırmak için
müşteri adaylarınızın gözlerini okumayı ve satın alma ya da almama konusundaki motivasyonlarını keşfetmeyi öğrenin
İyice Araştırın:
Ortalama satış elemanları
fazla konuşurlar
Aklınıza gelebilecek her konuda 30 dakikalık bir konuşma yapabilirler
Bu yüzden sessizlik
satış elemanlarının çoğu için bir tehdit oluşturur
Müşteri adayı
nefes almak üzere bir an durduğunda
amatör satışçı
yalnızca sessizliği bozmuş olmak için
bir satış palavrasıyla ortaya atlayacaktır
Oysa yetenekli bir doktorun
hastanın sorunlarını teşhis etmek için soru sorması gibi
ikna gücü yüksek kişiler de müşteri adayının ihtiyaç ve ilgi alanlarını anlamak için sorulardan yararlanırlar
Konuya nüfuz eden sorular sormada ustalaşırlar ve müşteri adaylarını satış sürecinin içine çekecek sorular sorarlar
Kişiselleştirin:
Satışta en güçlü sözcük “siz”dir
“Siz” üzerindeki vurgu
yönlendirici satış ile yönlendirici olmayan satış arasındaki farkı ortaya koyar
Yönlendirici satış
bencildir
Satış elemanının ne istediğine ve neye ihtiyaç duyduğuna odaklanır
Yönlendirici olmayan satış
müşteri merkezlidir
Müşteri adayının ihtiyaç ve isteklerine odaklanır
Sunduğunuz iş önerisini inceleyen bir kişi
yalnızca tek bir şeyi bilmek ister: Bunun bana ne yararı var? İkna gücünüzü artırmak istiyorsanız
sunumunuzun her bölümünü
müşteri adayınızın kişisel ihtiyaç ve isteklerini karşılayacak biçimde kişiselleştirin
Memnun Edin:
İkna gücü yüksek kişiler
satışı
müşterilerini memnun ederek kapatmaya çalışırlar
Müşteri adayları
sattığınız şeye sahip olma konusunda heyecan duymaya başladıklarında
müşteriniz olurlar
Profesyonel satış elemanları
müşteri adaylarını satın almaya zorlayamayacaklarını bilirler
Önlerindeki en büyük engel
adayların satın almayı istemelerini sağlamaktır
Bu yüzden
satın alma arzusu yaratmak için pek çok yöntemden yararlanarak adayları memnun etmeye çalışırlar
Kanıtlayın:
Satış becerisine sahip kişiler
arkasında duramayacakları sözler söylemezler
Ve söyledikleri her şeyin
müşteri tarafından görünürdeki değeriyle kabul edilmesini beklemezler
Öne sürdükleri her iddiayı kanıtlamaya; bu iddiaları somut veriler
test sonuçları ve performans kayıtları ile desteklemeye her zaman hazırdırlar
Kanıtlama yoluyla ikna etmenin en güzel yollarından biri
ürün ya da hizmetlerinizden memnun olan kişilerin kanıt niteliğindeki sözlerini kullanmaktır
Üçüncü tarafların onaylayıcı ifadeleri
iddialarınız ve ürünleriniz hakkında güven oluşturmanız açısından son derece etkilidir
Gerçekler ve destekleyici beyanlar
ikna edicidir
Bunları kullanmayı öğrenin ve ikna gücü yüksek bir kişi olun
Israrcı Olun:
İyi müşteri adaylarını satış yapıncaya kadar arayın
Satışların yüzde 80’i
beşinci arayışta ya da daha sonra gerçekleşir
Öte yandan
çalışmalar şunları göstermiştir: Amerika’daki satış elemanlarının yüzde 50’si
müşteri adayını bir kez arayıp bırakmaktadır
Yüzde 18’i
müşteri adayını iki kez arayıp pes etmektedir
Yüzde 7’si
üç kez arayıp vazgeçmektedir
Yüzde 5’i
pes etmeden önce müşteri adayını dört kez aramaktadır
Yalnızca yüzde 20’si
vazgeçmeden önce müşteri adayını beş ya da daha fazla kez aramaktadır
Satış yapmak için
dinamik bir kişiliğe sahip olmanız gerekmez
Satmak için
kişilere baskı uygulamak ya da onlardan daha fazla konuşarak üstünlük sağlamak zorunda değilsiniz
Yapabileceğiniz en etkili şey
ikna gücünüzü artırmak amacıyla sunulan bu 10 yönteme kendi satış becerinizi katmaktır
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul