Konu
:
İş Bağlantılarını Müşterilere Dönüştürmek İçin İpuçları
Yalnız Mesajı Göster
İş Bağlantılarını Müşterilere Dönüştürmek İçin İpuçları
12-23-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
İş Bağlantılarını Müşterilere Dönüştürmek İçin İpuçları
Kazanç sağlamanın ve işletmenizi büyütmenin önemli bir bölümü
iş geliştirmeye odaklanmaktır
Doğru iş
müşteri ve çalışan öğelerini bir araya getirmiş olsanız bile
yeni fırsatları takip etmek önemlidir
Bunun için
mevcut müşterilerinizi elinizden kaçırmadan (bu süreç onları da etkileyecektir)
bu fırsatları belirlemeniz
onları araştırmanız ve bulduğunuz bilgilerin kaydını tutmanız gerekmektedir
Bu süreç
yeni iş fırsatlarını ucuz maliyetle ve doğru zamanda yönetebilmesini sağlayacaktır
1
Potansiyel Müşterileri Belirleyin
Belirli bir dönem için
çalışmak istediğiniz şirketleri ve şirket sayısını belirleyin
Örneğin: pazarlama sektöründe deneyim sahibi olan bir muhasebeci
kendisine pazarlama danışmanı olarak ayda beş iş fırsatını değerlendirme hedefi belirleyebilir
Potansiyel müşteriler bulmak ve yeni iş fırsatları yaratmak için ağ etkinliklerini izlemeniz
gazete ilanlarını ve sektör dergilerini takip etmeniz
yeni projeler ve sektöre yönelik seminerlerle ilgili haberleri incelemeniz gerekebilir
Faaliyet halinde bulunduğunuz sektör ve yeni iş fırsatları konusunda bilgi sahibi olmanız büyük önem taşımaktadır
Etkinlikler ve notlar
Outlook ve Excel ile izlenebilir
İletişim halinde olduğunuz şirketlerin kaydını bir Excel ya da Access veritabanında saklayabilirsiniz
Şirket adı
adresi
telefon numaraları
başvurulacak kişiler
ne zaman ve nasıl başvurulduğu
ne görüşüldüğü
olası çalışmalar
ne zaman başvurulacağı ve genel notlar gibi bilgileri izlemelisiniz
İşlemler ve sonraki görevlerin yanı sıra şirket başvuru bilgileri de Outlook’a kaydedilmelidir
2
Potansiyel Müşterileri Değerlendirin
Müşterilerinizi belirledikten sonra
onları değerlendirip gerçek fırsatlar olup olmadıklarını belirlemelisiniz
Değerlendirmenizde
aşağıdaki konuları göz önüne alabilirsiniz:
- Şirket içinde doğru bağlantılara sahip misiniz?
- Onlara doğru servisleri sunabiliyor musunuz?
- Web sitelerinde onları anlamanıza yardımcı olacak bilgiler var mı?
- Bu şirketle çalışmaya başlamak için herhangi bir sakınca bulunuyor mu?
- Bu müşterinin büyüme potansiyeli var mı
yoksa iş ilişkinizi sürekli hale getiremeyecek misiniz?
- Kararları kim alıyor? Onlara nasıl ulaşabilirsiniz?
3
Şirket Profilini Genişletin
Ne kadar küçük bir işletme olursanız olun
şirket profilinizi genişletirseniz daha az çabayla daha fazla yeni iş bağlantısı yapabilirsiniz
Potansiyel müşteriler
oluşturduğunuz şirket profiline bakıp sizinle çalışmak isteyebilmelidir
Şirket profilinizi genişletmek için afişler kullanabilir
sektöre yönelik dergilere reklamlar verebilir
bir seminere sponsorluk yapabilir
medyada yer almaya çalışabilirsiniz
İşletmenizin boyutuna
konumuna ve hedef pazarına bağlı olarak faaliyet alanınız da şekillenecektir; örneğin yerel
bölgesel ya da ulusal bir şirket haline gelebilirsiniz
4
Kendinizi Tanıtın
Potansiyel müşterilerinize şirketinizin ürünlerini mümkün olduğunca tanıtmaya çalışın
Örneğin
onlara bir broşür ya da haber bülteni gönderip birlikte çalışmayı önerin; çalışmalarınızdan ya da ilgili ve ilginç makalelerden bahsedin
Not: Doğrudan pazarlama araçlarından birini kullanmadan önce
gizlilik ilkesine uygun hareket ettiğinizden emin olmalısınız
Word ile standart mektup şablonları oluşturup
şirket tanıtımıyla/broşürlerle potansiyel müşterilerinize gönderin
Ayrıntıları tekrar tekrar girmemek için
mektupları birleştirirken veritabanınıza (Excel
Access ya da Outlook) bağlantılar kullandığınızdan emin olun
Belirli bir iş fırsatı yoksa
bu süreçten kesin bir sonuç alacağınız zamanı önceden bilemezsiniz – sabırlı olun
Bir şirketle herhangi bir iş bağlantısı yapılması için altı ay geçmesi gerekebilir
5
Toplantı Ayarlayın
Ve randevu almayı başardınız… artık kendinizi satmanız gerekiyor
Toplantıyı çalışma biçiminize uygun olarak yönlendirmeye çalışın; örneğin
bir PowerPoint sunumu kullanın ya da bilgilendirici açıklamalar yapın
Toplantı biçimini önceden belirleme şansınız yoktur
ama rahat davrandığınızdan ve hazırlıklı olduğunuzdan emin olmalısınız
Bu toplantı sırasında
önceki aşamalarda edindiğiniz bilgileri kullanmaktan çekinmeyin
6
Takip Edin
Becerilerinizi ve neler yapabileceğinizi sergiledikten sonra sürece devam etmelisiniz – ilişkiyi sürdürmek büyük önem taşımaktadır
Bu sürecin önemli bir parçasıdır ve önceki adımlar kadar özen gösterilmelidir
Görüşme sırasında gündeme gelebilecek konulara özen gösterilmelidir – ya da
ilginç/ilgili bir makale ya da istatistik bulup onlara göndererek tartışmayı güncel tutabilirsiniz
Gönderecek bir malzemeniz olmasa bile
fırsat sunduklarından dolayı onlara teşekkür etmeye değer
Koşullara ve hislerine bağlı olarak
bunu telefonla ya da e-posta yoluyla yapabilirsiniz
İyi şanslar!
microsoft
com
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul