Konu
:
Başarılı Olmanın Yolları : Heves !
Yalnız Mesajı Göster
Başarılı Olmanın Yolları : Heves !
12-23-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Başarılı Olmanın Yolları : Heves !
Çalışma ortamında hevesli ve ilgili bir yönetici olmanızın
çalışanlarınız üzerindeki etkisi büyüktür
Yönetici olmadan önceki dönemlerinizi düşünerek çalışanlarınızı nasıl motive edebileceğinizi tahmin edebilirsiniz
Öncelikle ekibinizin yaptıklarıyla ilgili olmanız ve onları dinlemeniz; firmanızdaki işlerin hızlanmasına ve verimin artmasına yardım edecektir
Bu şekilde hem şirket içinde işlerini büyük bir hevesle yapan çalışanlarınız
hem de firmanızın yükselen bir başarı grafiği olacaktır
İşlerini hevesle yapan çalışanlar daha etkin çalışacaklar ve daha verimli işler çıkaracaklardır
Ürün ve servislerin daha iyi çalışmaları için yeni fikirler geliştireceklerdir
Çalışanların bu tip bir başarıyı motivasyonları düşükken gerçekleştirmeleri oldukça zordur
Yapılan işe karşı sürekli hevesli olmak sık karşılaşılan bir durum olmamakla birlikte
bunu sağlamak ta ufak noktalara dikkat edildiği zaman çok zor değildir
Firma içindeki bu eksikliğin nedeni olarak her zaman kötü ve bilinçsiz yönetim gösterilir; ama kimi durumlarda yönetim ne denli iyi olursa olsun
firma çalışanları yine hevessiz ve verimsiz çalışabilirler
O halde bu durumda çalışanların motivasyonlarını yükseltmek ve işlerini hevesle yapmalarını sağlamak için ne yapılması gerekiyor? Bunu sağlamak büyük oranda yöneticilere düşmektedir
Kişilerin iş yerleri dışında gelişen ve onların verimliliklerini azaltacak belli başlı nedenler yoksa
o zaman yönetimin yapacağı küçük destekler
çalışanların performanslarını oldukça yükseltecektir
Çoğu işveren için pek de önem taşımayan bu ufak noktalar
aslında tekrarlandıklarında bireylerin kendilerine olan inançlarını
saygılarını ve güvenlerini arttırdığından
daha bağımsız ve yaratıcı olmalarını sağlayacaktır
Üç temel şekilde iş yerinizdeki motivasyonu ve çalışan hevesliliğini arttırabilirsiniz: Hevesli
olumlu ve destekleyici olun
Psikologlara göre yaptığımız işe bakışımızı değiştirmemizin en iyi yolu
o iş hakkındaki düşüncelerimizi değiştirmektir; çünkü her bireyin duygularını ve hayata bakış tarzını dilediği şekilde değiştirip yönlendirebilme potansiyeli vardır
Bu nedenle ilk önce çalışanlarınıza güvenmeniz ve onların başarılı olacağına inanmanız gerekiyor
Buna siz inandıkça
çalışanlarınız da inanacak ve onlara güvendiğinizi hissettikten sonra kendilerine olan güvenleri artacaktır
Bu olumlu düşünce ve davranışlar zinciri devam ettiği sürece hem daha aktif bir ofis ortamı yaratabilecek hem de insan faktörünün olumsuz etkilerinden çalışanlarınızı koruyabileceksiniz
İşini iyi yapan bir çalışanınızı farkettiğinizde bunu ona o an söylemelisiniz
Onu takdir ettiğinizi söylemek için beklemenize gerek yok; çünkü araya zaman girebilir ve siz onun bu başarısını unutabilirsiniz
Öte yandan siz bir çalışanınızı başarısından dolayı tebrik eder ve överseniz
o bunu unutmayacaktır
Başarıyı paylaşmak ve bundan gurur duyduğunuz göstermek için başarının çok büyük olmasına gerek yok
Önemli olan ilk adımı
yönetici olarak sizin atmanız ve çalışanlarınızda ofise gelme ve firmanız için iyi şeyler yapma hevesini uyandırabilemenizdir
Çalışanlarınızın sizde görmek istedikleri yönetici kimliğinizin altındaki birey olan esas kimliğinizdir
Yönetici olmanız duygularınız olmamasını gerektirmiyor
Bunu herkes kabul ettiğine göre çağdaş yönetici/lider anlayışının bir gereği olarak
eski geleneksel yöneticilerin sürekli takındıkları ciddi ve asık suratlı ifadeden kurtulabilmeniz oldukça önemlidir
Ofiste büyük bir başarı varsa
ya da bir çalışanınız bireysel olarak önemli bir başarıya imza atmışsa
bu sevinci siz de paylaşmalısınız
Duygularınızı göstermekten çekinmeyin
Takdir edilmeyi hakeden çalışanları
başarılarından dolayı herkesin önünde kutlamanın bir faydası da
herkesin bu başarıdan haberdar olmasıdır
Ayrıca bu başarı nedeniyle verilecek bir ödül veya sözlü övgü
genellikle yöneticilerin tahmin edemedikleri derecede başarının sahibi ve tüm ofis için heves uyandırıcı bir unsur olacaktır
Çalışanların teşvik olmasını sağlayacak ve diğer çalışanlarınız da benzer başarılara imza atıp
takdir edilmeyi isteyeceklerdir
Karşılıklı güven kadar
motive edici bir unsur yoktur
Ekibinize başarıyla sonuçlandırmaları gereken zor bir görev verdiğinizde
bu onlara güvendiğinizi işaret eder
Özetle
sizin onları motive eden cümleleriniz yerine
onlara verdiğiniz görev zaten "bunu başaracağınıza eminim
size güveniyorum
" demektedir
Çalışanlarınızı motive ettikçe
kendinizi de daha iyi hissettiğinizi farkedeceksiniz; çünkü ekibinizle aranız daha ılımlı olacak ve size olan saygı ve sevgileri artacaktır
Bu olumlu ortam arttıkça firmanın başarısı da yükselecek ve müşteri ilişkileri güçlenecektir
Yazan : Zeynep Koçer
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul